1 Ostatnio edytowany przez karol3829 (2016-04-21 13:12:03)

Temat: Husqvarna te smr 450

Witam zakupiłem Husqvarne te 450 przerobioną na smra od radzia .  Zamierzam opisywać wszystko co będę robił z motorkiem . Tak motor prezentował się po zakupie :   
[url]http://images76.fotosik.pl/529/3fc6547d4d1cb97egen.jpg[/url]
[url]http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8e5bfd9a37b933ba[/url]
Chciałem wymienić olej i zauważyłem ze śrubą do sprawdzenia poziomu oleju jest urwana . Postanowiłem zdjąć dekiel i zamontować wziernik . Po zdjęciu dekla znalazłem leżący połamany seger . Szukałem w katalogu części lecz nie znalazłem od czego jest . Może ktoś z was wie od czego jest ??Nie  chce mi się od razu po zakupie rozbierać całego silnika ;/ Oto zdjęcia z rozbiórki:
[url]http://images76.fotosik.pl/529/4e0a0999c58d762dgen.jpg[/url]
[url]http://images75.fotosik.pl/528/63e4597a5b15efd3gen.jpg[/url]

2

Odp: Husqvarna te smr 450

brak foto

3

Odp: Husqvarna te smr 450

Poprawione

4 Ostatnio edytowany przez karol3829 (2017-08-20 23:17:11)

Odp: Husqvarna te smr 450

Witam . Chciałbym uzupełnić temat o Huśce i poprosić was o kilka rad .
W tamtym roku odnowiłem stary wydech .  Zdjecia przed odnowa :
https://images82.fotosik.pl/756/873c6fcaab665f0egen.jpg
https://images81.fotosik.pl/755/cdebfcd68ae698e0gen.jpg
Kolektor przeleciałem szczotka druciana i szlifowałem papierami ściernymi( 400 , 600 , 800)i pomalowałem sprejem bezbarwnym zaroodpornym .
https://images84.fotosik.pl/756/2370635f28df5203.jpg
W tłumik wsadziłem nowa watę FMF , wypolerowałem mniej więcej końcówki , a poniszczony środek okleiłem folią carbon.
https://images84.fotosik.pl/756/9d98648c72e64b42.jpg
Pokrywę zaworów polakierowałem na czerwono.
https://images82.fotosik.pl/756/004784f1188cbe12.jpg
Dekiel od sprzęgła oddałem do zakładu ślusarskiego żeby przerobili gwint pod wziernik . Spierdolili prosta robotę , uznali ze trzeba naspawać ,bo gwint będzie za krótki . Nie wyszło .  Coś i frezarka się bawili . Przepraszali lecz pieniędzy za dekiel nie zwrócili . Jako że motorek miałem nie cały miesiąc i chciało się jeździć , to nałożyłem kleju dwuskładnikowego i wkręciłem wziernik. Kanału olejowego nie uszkodzili . Klej trzyma do dzisiaj , choć w przyszłości myślę o wymianie dekla.
https://images82.fotosik.pl/756/be3f7e7acb49db4b.jpg
https://images82.fotosik.pl/756/1ac728d123038c01.jpg
https://images81.fotosik.pl/755/98ece2b76a3d71b7.jpg
Na poczatku kwietnia tego roku wymieniłem oponę tył na diabllo rosso II i uszkodzone wcześniej sprzęgiełko jednokierunkowe .
Jakieś dwie motogodziny później spinka puściła i urwało mocowanie osłony zębatki zdawczej . Założyłem później łańcuch na innej spince i zauważyłem ze przy odejmowaniu gazu coś stuka . Miałem już umówiony termin u majster128 . Rozebrałem silnik . tłok miał przetarta szara powłokę , pekniecia i widać było ze zawory miały bliskie spotkanie z nim.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/570a281cb780c7a7
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/56fbf690a2340233
Luz na korbie był wyczuwalny reką
Głowica miała ubytki przy gwincie świecy i gnieździe zaworowym Gwint świecy był już naprawiany . W głowicy zostały wymienione :
Uszczelniacze zaworowe ,gniazdo zaworowe , prowadnice wylotowe (oryginały) Brakowało też podkładek pod sprężynami zaworowymi oraz naprawa okolic gwintu świecy i wymiana gwintu świecy . Zawory o dziwo nie wymagały wymiany.
Cylinder został zwymiarowany przepolerowany i przehonowany . Selekcja B.
Nowa korba Prox .Centrowanie wału  (bicie promieniowe poniżej 0,003 mm)
Naprawa lewego karteru i to tyle na razie .
Może mi ktoś z was doradzi tłok wossner czy oryginał ?
Czy kleje locite moge zastapić innymi ?
Oryginalne łożyska są drogie , widziałem ze ludzie dobierają w hurtowni i podtaczają Co myślicie o tym ?