1

Temat: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Witam! Przymierzam się do położenia na nowo instalacji. Sporo czytałem tu na forum odnośnie świateł w CRF 450R więc pomijam temat drugi stator,  AC \DC itp bo wiem co i jak (albo mi się tak wydaje) ;)
Czy według tego schematu będzie ok?


http://i.imgur.com/De5OrCh.jpg

Niestety kierunkowskazy wstępnie źle były połączone ale jak widać była poprawka.
Jestem w posiadaniu statora z wyjściem na światła, nie wiem ile będzie dawał wat. Jestem za granicą i próbuje ogarnąć sobie jakiś schemat żeby być gotowym do działania przy elektryce jak wrócę do PL. Regulator będzie od skutera (4 piny) i do tego jakiś aku 2,8Ah.
Poza światłami mijania/drogowe, wszystko będzie na ledach. Myślę, że pierwszy przegląd powinno to przejść.

CRF450R SM

2 Ostatnio edytowany przez master_be (2016-04-11 10:16:29)

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Witam.
Z tego co widzę to stacyjka powinna być w innym miejscu. Teraz masz napięcie na połowie instalacji cały czas. CZujniki stopu i napięcie do przerywacza podłącz za stacyjką.
Ja mam stacyjkę na 4 kable. 1 obwód jest załączony a drugi nie. Po przekręceniu kluczka sytuacja się zmienia. Do jednego podłączyłem + a do drugiego kill switcha żeby motor gasł po wyłączeniu stacyjki (przy okazji nie odpali tak łatwo. Bez tego każdy może odpalić ci motor bez kluczyka).
CRF pracuje na prąd zmienny a ja bałem się dawać masę na ramę, dlatego pociągnąłem dodatkowy kabel masowy (znaczy nie ma uziemienia).
Daj kostkę przy filtrze powietrza aby można było rozłączyć subframa.

Ja mam światła postojowe załączone na stałe, do tego żarówka led i mam światła do jazdy dziennej. Na standardowej żarówce 35W/35W po 3 godzinach akumulator był wyładowany (nawet kupno żarówki 25/25W nie pomogło). Z tyłu też mam led.

Dodatkowo przerywać led działał mi bardzo wolno, dodałem przy stacyjce 2 diody z opornikami (kupione jako zestaw) i wiem że migacz mi miga. Często człowiek zapomniał wyłączyć kierunków po skręcie.
Dodałem także równolegle kondensator 47000uf 25v aby wygładzić napięcie bo akumulator mi wysiadał.
Na samym kondensatorze będzie chodził motor, ale np do działania kierunków potrzebne jest napięcie pow 11V a takie mam przy ok 5 tys obrotów.

Jak będziesz dobierać lampy to bierz z homologacją (także tą z tyłu).
Oczywiście zaciskarka to podstawa.

CRF450R

3

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Dzięki Master za rady!
Nie ukrywam, że troszkę korzystałem z Twojego schematu kreśląc swój :) Masz rację, umknęło mi to, pójdzie tak jak piszesz po stacyjce. Z masą też tak zrobię, będzie pewniej.
Mam przełącznik zespolony 0/pozycja/mijania a drogowe  w tym przełączniku są na oddzielnym przycisku, także chyba to będzie się trzymało k#upy.

Tak jak pisałem, wszystko na ledach poza światłami mijania/drogowe.

Mam już:
kable 8, 7 i 6 żyłowe x 1mm2 (żeby było jak najmniej wycieczki z kablami)
lampy
kostki (połączenia będą na kostkach wodoodpornych)
przełącznik zespolony
sygnał

Do kupienia:
regulator
4x kierunkowskazy
przerywacz do ledów
kondensator
stacyjka
akumulator
może jakiś Vapor albo coś innego

Lampę przód + kier podłącze na jednej kostce, żeby można było szybko zdemontować w przypadku wypadu na tor.
Na tyle to samo, wypad na tor to zmiana błonnika lub serwis silnika to zdjęcie subframa.

Master, gdzie dokładnie wstawiłeś ten kondensator, możesz mi to bardziej naświetlić?

Dzięki za wszelkie info!

CRF450R SM

4

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Kondensator podłączyłem równolegle do akumulatora i wpuściłem obok akumulatora do airboxa (podłączyłem do + i -). Jest tam dużo miejsca. Aby zrobić płaską powierzchnię nagrzałem opalarką plastik. Praktycznie nie widać z zewnątrz różnicy.
Kondensator wygładza skoki napięcia i każde "piki". Na początku użyłem akumulatora żelowego ale po sezonie był praktycznie do wymiany (poszła gwarancja), za rok kupiłem już taki: yt4b-bs 2.3Ah marki EXIDE. Wielkościowo to samo co żelowy 2,8 Ah
Klakson i regulator napięcia podłączyłem do ramy po prawej stronie silnika pod plastikami.

Kable 1mm2 starczą bo tam są naprawdę małe prądy. Ja dla pewności dałem jeszcze 4 bezpieczniki za stacyjką do każdego obwodu, ale teraz myślę, że są zupełnie zbędne.
Dodałem także wyjście do ładowania akumulatora. Wychodzi ono pod siedzeniem, abym dla podładowania nie musiał zdejmować siedzenia.
Mogę parę zdjęć zrobić, ale się wstydzę to upubliczniać, bo po paru przeróbkach wygląda strasznie :) w porównaniu do takiego lc4 czy xr650r gdzie w praktyce nic nie widać.

CRF450R

5

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Dzięki Master za odpowiedź i cenne info!
Fajnie, że podałeś konkretnie symbole co kupiłeś, będzie mi łatwiej :)
Też nad tym myślałem żeby tam podgrzać i zrobić troszkę miejsca. Albo dostać w dobrych $$ błotnik od Xa ale nie wiem czy będzie pasował, tam chyba jest miejsce na aku.

Dawaj foty dobry człowieku :)

CRF450R SM

6 Ostatnio edytowany przez master_be (2016-04-12 17:53:57)

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Pamiętaj tylko kable kładź od przodu do tyłu. Ja zrobiłem odwrotnie i nie wygląda to najlepiej + wsadziłem 5 bezpieczników a trzeba było 1. Dosłownie garść kabli by było mniej.
Na PM wysłałem ci linka do zdjęć.

CRF450R

7

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Dzięki Master za foty. Nie wygląda tak źle, ważne że dobrze działa ;)
Pamiętasz może jakiś symbol/producenta tej postojowki, nieźle daje o.O
Czujnik stopu dałeś przy zacisku, myślałem żeby dać przy pompie. Nie mieści się tam czy bałeś się go stracić w przypadku gleby?

U mnie będzie tak jak w schemacie, jeden główny bezpiecznik.
Jak miejsca będzie wystarczająco to wszystko schowam w peszle i koszulki termokurczliwe, ale to już wyjdzie w trakcie akcji. Natomiast muszę pomyśleć gdzie upchnąć regulator i sygnał - mam akcesoryjny zbiornik paliwa, dość duży w porównaniu do serii.

Póki co maszyna u mechanika, serce trzeba przygotować do sezonu. Może już będzie gotowa jak wrócę za tydzień do PL i czas pozwoli to wezmę się za elektryke. Jak już ogarne sprzęt to dam znać co z tego wyszło.

Dzięki, pozdrawiam!

CRF450R SM

8

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Pokojówka to z allegro po symbolu szukałem za ok 12 zl. Tak dobrze daje że jako dziennych używam.
Jak robiłem moto to dobierałem części aby tylko go zarejestrować. Wtedy miałem czujniki za 34 zl lub łamany za 200zł i nie wiedziałem czy zadziała. Teraz bym brał przy kierownicy. Przy kole miał odpaść w lesie ale jakoś po 2 latach jeszcze się trzyma.
Regulator mam podczepiony po prawej stronie pod ramą na trytki (opaski zaciskowe), klakson pod środkową śrubką w prawym plastiku na prawym plastiku. Mała blaszka jest podczepiona do niego jako uchwyt.
Możesz napisać coś o większym zbiorniku?
3.4 gal czy 2.9? Na ebayu widzę po 200$ minimum

CRF450R

9

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Ja postaram się ogarnąć to na tip-top jak czas pozwoli.
Tak jak pisałem, ze względu na większy zbiornik będę myślał co i gdzie zamontować.
Kupiłem używkę, widziałem nowe Acerbisa za 1200 zł, drogi bajer!
Jak wrócę do PL to go zaleje i dam znać ile wchodzi. Póki co, masz foto jeszcze od poprzedniego właściciela.

http://i.imgur.com/TVYnwLb.jpg

http://i.imgur.com/zgdRvqx.jpg

Ogólnie to sprawa się ma tak, że kupując stator używkę dostałem instalacje jak sądzę na prąd zmienny.
Jest wyjście na światła przód i tył, jest w komplecie regulator (dwa kable), sygnał i czujniki stopu.
Regulator i sygnał są firmy Leonelli, chyba w HMkach takie coś montowali.
Podłączone jest w tej kolejności: stator > regulator > bezpiecznik > instalacja.

http://i.imgur.com/hev38zu.jpg

http://i.imgur.com/Ncvqp3c.jpg

http://i.imgur.com/arPRkrh.jpg

Chcę zrobić instalację od nowa, ale jak będę miał mało czasu wolnego to dołożę do tej instalacji
regulator na prd stały, aku, kondensator, kierunkowskazy, przeywaz i stacyjkę.

Jeżeli zdjęcia są za duże to przepraszam, poza domem mam do dyspozycji tylko teł i tableta.

CRF450R SM

10

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Na prąd stały musi być klakson i migacze. Jak chcesz ledy dodać to chyba też muszą mieć prąd stały bo będą mrugać (żarówka będzie święcić ok). Ja miałem klakson na baterie 9V i działało.
Jak by to była rejestracja do enduro to bym dokładał tą bateryjkę na przegląd, a tak wolałem wszystko zrobić na prąd stały.

CRF450R

11 Ostatnio edytowany przez kfr84 (2016-04-14 21:01:02)

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Dzięki Master za wszelkie info!
Jak ogarne to dam znać co wyszło z tą elektryką.

Przegląd robiłeś z lusterkami pod kierą czy zakładałeś jakieś na sztukę?

CRF450R SM

12

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Pierwszy przegląd w Polsce to w kieszeni miałem i pokazałem na rządanie :)  Później już tylko pod kierownicą.
W sumie co przeglądy to mogą się czepiać do wszystkiego i niczego.
Grunt to znaleźć stację przyjazną motocyklistom.

CRF450R

13

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

Też tak po staropolsku (masz na flaszkę) będę musiał zrobić :)

Sportem kilka lat pod rząd jeździłem do jednej stacji diagnostycznej, więc raczej nie będzie problemu.
Póki co to chyba moto troszkę później wróci od mechanika :/ Musi się przygotować do zawodów MX.

CRF450R SM

14

Odp: Instalacja elektryczna CRF 450R SM - schemat

master_be napisał/a:

Możesz napisać coś o większym zbiorniku?
3.4 gal czy 2.9? Na ebayu widzę po 200$ minimum

Około 11 litrów - sorki za tak późną odpowiedź

CRF450R SM