1 Ostatnio edytowany przez Pablo_87 (2016-04-07 20:01:51)

Temat: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Witam, od dłuższego czasu borykam się z migracją oleju z silnika do skrzyni biegów w moim 530 exc-r 2009r. Razem z moim mechanikiem sprawdziliśmy już wszystkie możliwości o jakich tylko słyszeliśmy / przeczytaliśmy które mogły by to powodować. Wymienialiśmy 3 razy uszczelniacz na wale, który w 99% przypadków powoduje te dolegliwości, dysze olejową na nowszą tak jak zalecają, dekielek pompy olejowej, trybko pośrednie od odpowietrzenia skrzyni i jeszcze kilka innych rzeczy o których piszą mądre głowy na innych forach. I nic, za każdym razem to samo, wystarczy 30 minut jazdy żeby przeciągło 300-500 ml oleju z silnika by następnie wypluć to przez uszczelnienia na zębatce zdawczej Mechanik raczej nie partacz, ceniony na forum motox, zajmuje się tylko katami. Ja już ręce załamuję, od grudnia bez moto. Ale dochodzimy do sedna, wyczytałem na zagranicznym forum, że można lekko "poprawić" projektantów z Austrii i wrócić do starego dobrego pojedynczego obiegu.
Zapodaję link :  (jeśli to zabronione to przepraszam, proszę usunąć)
[url]http://www.ktmforum.co.uk/off-road-enduro/1063330-530-exc-crank-case-oil-mod.html[/url]
Z dosyć krótkiego opisu wynika, że wystarczy tylko wyciąć kawałek żelastwa żeby połączyć komory i to wszystko. Czy to może być aż tak proste ? Czy jakiś mechanik llub ktoś zaznajomiony z tematem mógłby się wypowiedzieć ? Ja już jestem załamany i mam gdzieś, że poźniej będzie ciężko sprzedać "bo przecież grzebany i jakieś druciarstwo", jeśli to ma pomóc to gotów jestem to zmodyfikować.

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

2

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Nikt się nie wypowie ?

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

3

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Ja mam nadzieję że nie będę musiał, ale wygląda to w miarę rozsądnie. Zastanawia mnie tylko jaki przyjąć stan oleju jako prawidłowy do kontroli?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

4

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Też się nad tym jeszcze zastanawiam ale to, że tak powiem problem drugorzędny

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

5

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

A ten uszczelniacz wklejaliscie czy normalnie?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

6

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Próbowaliśmy i tak i tak, chociaż na dobrą sprawę wklejać go trzeba było tylko w modelach 08'

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

7 Ostatnio edytowany przez levis (2016-04-08 13:58:32)

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

A to na pewno jest jedyne miejsce, którym olej może przedostać się z silnika do skrzyni ?

używaliście porządnych uszczelniaczy z vitonu odpornych na temperaturę i olej - np Corteco ?

Na 100% uszczelniacz zamontowany w dobrą stronę - ciśnienie oleju w silniku jest dużo wyższe niż te w skrzyni biegów, gdzie ciśnienia prawie wcale nie ma.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

8 Ostatnio edytowany przez Pablo_87 (2016-04-08 14:08:53)

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Nie jest ale tak jak napisałem sprawdziliśmy i wymieniliśmy już wszystkie inne części o których wystarczyło, że ktoś napomknął, że mogły by mieć jakikolwiek wpływ na to, ręce już opadają. Uszczelniacze za każdym razem oryginalne, wymienialiśmy je kilkukrotnie, z pewnością w dobrą stronę zamontowane, mechanik nie jednego exc-r'a miał już na stole. Chcę to przerobić i mieć już święty spokój z problemami z olejem. Wszystko w silniku mam nowe a tu taka kaszana. Chce tylko wiedzieć, czy oprócz wycięcia kawałka aluminium muszę coś jeszcze przerabiać. Kolega szakul123 na priv odpisał mi, że kiedyś interesował się taką przeróbką ale podobno trzeba było coś jeszcze przerobić co było tajemnicą jakiejś firmy i skończyło się na porzuceniu projektu. W linku który podałem nie było wzmianki o żadnych dodatkowych modyfikacjach a gość który to robił ponoć cały sezon przelatał i wszystko było ok

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

9

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

gierwi napisał/a:

Ja mam nadzieję że nie będę musiał, ale wygląda to w miarę rozsądnie. Zastanawia mnie tylko jaki przyjąć stan oleju jako prawidłowy do kontroli?

Gdzieś kiedyś czytałem, że wchodzi 1,5l i jest w połowie okienka. Czyli tyle co normalnie.

PBM

10 Ostatnio edytowany przez ciernik (2016-04-08 20:52:04)

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Olej w stronę o której piszesz czyli z silnika do skrzyni może się przedostawać wyłącznie uszczelniaczem który siedzi na wale i w pokrywie sprzęgła (ten od smarowania korby) albo poprzez uszczelniacz / pokrywkę dolej pompy oleju pod koszem sprzęgłowym. Ta pokrywka ma zarówno oring jak i wprasowany siemering. Jeśli na dodatek oleju ubywa szybko, to na 100% któryś z nich, bo tam jest ciśnienie robocze oleju.
Jeśli jest odwrotnie - czyli powoli przybywa w silniku - wtedy dopiero uszczelniacz wału pomiędzy komorami skrzyni biegów i korbową.

Ten obieg pojedynczy obieg oleju tez kiedyś rozważałem, ale jak już opanowałem ten siemering (2008 i klej) to wszystko się unormowało i do dziś nie ma takiej potrzeby. Mam już od tamtej pory czwartego excr-a i w żadnym nie ma żadnych problemów z olejami.
Faktycznie wszystkie dostępne materiały sa po angielsku i jest dużo niewiadomych, domysłów i jakieś tajemnice zakładów które to wykonują.
Ja bym nie odpuszczał i dalej szukał przyczyny. Kilka ich już rozebrałem i nie widzę powodów aby stosować pojedynczy obieg.
Musi być coś na rzeczy, nie ma mowy.
Jeżeli wszystkie uszczelki już były wymieniane i jest ok, to musi być coś na przepołowieniu silnika nie tak z uszczelką - znaczy tam nie ma uszczelki tylko silikon.

edit.. dopiero się wczytałem dokładniej - pokrywa pompy oleju z uszczelniaczem wymieniana, ok, ale nic nie piszesz o tym uszczelniaczu w pokrywie sprzęgła, ja bym wziął jego pod lupe - musi być coś z nim - sprężynką na zewnątrz silnika

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

11

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Uszczelniacz w pokrywie sprzęgła wymieniałem chwile przed wymianą trybka pośredniego kopniaka, także to też było brane pod uwagę, dekielek dolnej pompy wymieniony, uszczelniacz na wale kilkukrotnie wymieniany, pomyślałem, że skoro i tak muszę rozpołowić kartery żeby wyeliminować ich nieszczelność to można by było ten problem rozwiązać na stałe

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

12

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Nadal obstawiam problem z przeciekiem oleju z ciśnieniowego obiegu oleju silnika, bo szybko go ubywa.
Trzeba to przeanalizować  jeszcze dokładnie, ale widzę tylko te dwa miejsca - pompa oleju i pokrywa sprzęgła.
Dziwi mnie tylko, że pomimo sprawnego odpowietrzenia skrzyni biegów (obracająca się tulejka wolnego koła kopniaka), robi się tam ciśnienie - tego nie potrafię sobie wytłumaczyć

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

13 Ostatnio edytowany przez ciernik (2016-04-08 21:52:54)

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Przeczytaj jeszcze to:
[url]http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/czy-to-przez-brak-dyszy-oleju-exc-450-08r,13047.html[/url]
szczególnie post pierwszy oraz trzeci od końca. To dlatego tak się upieram przy tym uszczelniaczu w pokrywie sprzęgła. Demontaż to 10 minut.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

14 Ostatnio edytowany przez Pablo_87 (2016-04-08 22:45:20)

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Tylko obie te rzeczy zostały już sprawdzone, dekielek pompy oleju został zamontowany już ten ulepszony, przy wymianie uszczelniacza w pokrywie sprzęgła sam byłem obecny choć stary uszczelniacz był ok. Idąc tym tokiem musiał bym każdą jedną rzecz która to może powodować wymienić po raz drugi/trzeci. Rozłupie jutro silnik, może będzie coś widać na łączeniach karterów

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

15 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2016-04-08 22:58:17)

Odp: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530

Jak pisałeś na pw problemy zaczęły się po gróbszym serwisie. I jeśli wszystko inne zostało wykluczone musi być coś nie tak po miedzy karterami. Jeśli masz możliwości, czas, środki zabierz moto od mechanika i zacznij go sam rozbierać i po kolei wszystko sprawdzaj na forum na pewno chętnie pomogą