Temat: Migracja oleju i pojedynczy obieg oleju EXC-r 530
Witam, od dłuższego czasu borykam się z migracją oleju z silnika do skrzyni biegów w moim 530 exc-r 2009r. Razem z moim mechanikiem sprawdziliśmy już wszystkie możliwości o jakich tylko słyszeliśmy / przeczytaliśmy które mogły by to powodować. Wymienialiśmy 3 razy uszczelniacz na wale, który w 99% przypadków powoduje te dolegliwości, dysze olejową na nowszą tak jak zalecają, dekielek pompy olejowej, trybko pośrednie od odpowietrzenia skrzyni i jeszcze kilka innych rzeczy o których piszą mądre głowy na innych forach. I nic, za każdym razem to samo, wystarczy 30 minut jazdy żeby przeciągło 300-500 ml oleju z silnika by następnie wypluć to przez uszczelnienia na zębatce zdawczej Mechanik raczej nie partacz, ceniony na forum motox, zajmuje się tylko katami. Ja już ręce załamuję, od grudnia bez moto. Ale dochodzimy do sedna, wyczytałem na zagranicznym forum, że można lekko "poprawić" projektantów z Austrii i wrócić do starego dobrego pojedynczego obiegu.
Zapodaję link : (jeśli to zabronione to przepraszam, proszę usunąć)
[url]http://www.ktmforum.co.uk/off-road-enduro/1063330-530-exc-crank-case-oil-mod.html[/url]
Z dosyć krótkiego opisu wynika, że wystarczy tylko wyciąć kawałek żelastwa żeby połączyć komory i to wszystko. Czy to może być aż tak proste ? Czy jakiś mechanik llub ktoś zaznajomiony z tematem mógłby się wypowiedzieć ? Ja już jestem załamany i mam gdzieś, że poźniej będzie ciężko sprzedać "bo przecież grzebany i jakieś druciarstwo", jeśli to ma pomóc to gotów jestem to zmodyfikować.
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/