1 Ostatnio edytowany przez Pablo_87 (2016-03-26 20:46:17)

Temat: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Witam, potrzebuję zastosować Helicoil w miejscu gwintu na śrubę trzymającą pokrywę zaworów w ktm 530. Wiadomo, że po wkręceniu sprężynki jej końcówkę należy ułamać. I tu rodzi się pytanie, czy ta końcówka może wpaść do środka ? Nie jestem mechanikiem, nie wiem czy ten otwór jest zaślepiony na końcu, czy może jest tam "przelot" do silnika. Nie chciał bym sobie syfu narobić przez taką głupotę. Albo może ma ktoś jakiś inny pomysł na zerwany gwint w tym miejscu ? Dodam tylko, że całą operację chcę przeprowadzić na złożonym silniku

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

2

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Ściśnij mocno na trytytki ten dekiel, po co się męczyć ;)

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

3

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Heh i weź potem kup używany motocykl w tym kraju... :|

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

4

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

A jak będziesz rozwiercal i pózniej gwintował to nic nie wpadnie? Helicoli ogólnie zajebisty patent, na amen robota i siła jak ch.uj. Popatrz na schematach czy jest opcja "bałaganu" czy np. wydmuchać  można o ile jest ślepy a wydaje mi się ze powinien być.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

5

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Spidi napisał/a:

Heh i weź potem kup używany motocykl w tym kraju... :|

Co w tym złego ze kolega woli się dopytac niż spie.erdolic a Helicoli to regeneracja gwintu jak należy a nie druciarstwo.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

6 Ostatnio edytowany przez Signe (2016-03-26 22:27:28)

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Ja bym odkrecil glowice i wysłał do forumowego Majster128.

Spidi ale przy helicoilu musi wykonać "odwiert" w elemencie (przynajmniej tak wynika z instrukcji która ogladalem na YT jakis czas temu) i jest ryzyko a nawet pewność ze opilki dostaną się niżej. Jest sens ryzykować?

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

7

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Tak trzeba rozwiercac żeby weszła "sprezynka" i teoretycznie jeżeli jest ślepo to da radę to zabezpieczyc

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

8

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Kołnierz jak dla psa :) moim zdaniem głowica na stół i porzadna robota. Helicoil to taki półśrodek. Jakbym miał 530 to bym się bal ;)

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

9 Ostatnio edytowany przez Pablo_87 (2016-03-26 22:44:54)

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

No i właśnie tego czy jest "ślepo" nie wiem, a zabezpieczenie całej reszty przed dostaniem się opiłków to już nie jest problem. Signe, co rozumiesz przez pożądnną robotę ? Jeśli masz jakiś lepszy pomysł na regenerację gwintu to chętnie posłucham, sądziłem, że zastosowanie helicoil'a to właśnie pożądna robota, rozwiązanie mocniejsze od fabrycznego gwintu

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

10

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Helicol to nic innego jak patent czyli jak kto woli przyzwoite druciarstwo. Moim zdaniem można to traktować jako rozwiązanie tymczasowe albo w jakichś mało istotnych miejscach.

Kiedyś kupiłem motocykl z kontrolką oleju(śrubą w deklu) naprawioną w ten sposób. Szczęśliwie jak to wyszło( a wyszło dość szybko bo zwyczajnie śruba nie trzymała jak należy i pojawił się wyciek) to z racji, że to dekiel i otwór na wylot naprawa była prosta.
Tutaj jednak naprawa trudniejsza ale i element znacznie bardziej istotny.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

11

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Ostatnio kupiłem sobie używany rower z amortyzatorem lefty (można sprawdzić w necie jak ktoś nie wie co to)
I zdejmuję koło, patrzę a tam heli coil, myślę no pięknie już na wstępie naprawiany gwint i druciarstwo.
Zanosząc amortyzator do serwisu mówią, że muszę to zrobić bo zgubię koło (sprężynka miała luźne pierwsze zwoje), mówię tak ktoś to naprawiał. A serwisant, że nie - to jest oryginalnie. Specjalnie jest montowana sprężynka aby nie zerwać gwintu. Jak dasz krzywo śrubę to wyrwiesz sprężynkę i nic po za tym.
Dajesz nową i jeździsz dalej. Faktycznie. Kupiłem zestaw za 40zł, wymieniłem sprężynkę na nową i trzyma jak diabeł sołtysa.
I nie muszę się martwić, że zerwę gwint czy coś.
Więc tak heli coil to nie druciarstwo a nawet czasami mądry patent.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Tak patrzę po zagranicznych forach i wiele osób się chwali, że ma większość tych śrub na helicoilu i już się nie muszą martwić o przekręcenie gwintu. Wszędzie doradzają, że jeśli tylko jest wystarczająco mięsa to śmiało można wiercić. Jeśli do wtorku mnie nie odwiedziecie od tego pomysłu to zamierzam też spróbować

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

13 Ostatnio edytowany przez karol128 (2016-03-26 23:27:36)

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Co wy za głupoty gadacie. Sprężynki to żadne druciarstwo, taki gwint jest dużo mocniejszy niż fabryczny w aluminium. Czasem firmy tunerskie zastępują wszystkie fabryczne gwinty właśnie tym patentem aby zlikwidować na przyszłość problem z ich zrywaniem.

Co do tematu można to spokojnie zrobić bez rozbierania czegokolwiek. Ja już kilkukrotnie wykonywałem taką operację na otwartym silniku i właśnie tych naprawionych gwintów jestem najbardziej pewny, bo do gwintu w samym aluminium to nawet nie ma porównania.

14

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Cóż - każdy robi jak uważa.
Dla mnie to nic innego jak trochę lepsze patenciarstwo.
U mnie się rozleciał(ukryszyło się kilka kawałków) a był w miejscu gdzie nie było żadnych obciążeń i odkręcany też nie był codziennie.
Popytałem trochę potem u naprawdę dobrych mechaników(nie wymieniaczy w ASO czy druciarzy) - wszyscy zgodnie powiedzieli to samo. Owszem używają ale tylko w sytuacjach bez wyjścia lub w mało istotnych miejscach gdzie poprostu nie ma sensu dokładać sobie roboty. Zdarza się, że potrafią się złamać, ukruszyć albo zwyczajnie z czasem luzować itd. Tam gdzie da się zrobić porządnie albo element jest newralgiczny czy narażony na duże obciążenia nie pchają tego bo 100% pewniści ten patent nie daje.

Pamiętajcie też, że ten Helicol jest z bardzo twardej stali - wystarczy dosłownie kawałeczek żeby sie ukruszył. Od razu narobi niezłego bigosu bo to nie jest opiłek miękkiego Alu czy stali, który zostanie zmielony i skończy na sitku albo śrubie spustowej z magnesem...

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

15

Odp: zastosowanie helicoil w głowicy ktm

Obstawiam że miejsce gdzie siedzi na śruba od dekla nie ma połączenia z resztą silnika, więc pomysł dobry. Warto zdjąć głowice, zrobić robotę na stole, a nie w ramie i sprawdzić czy otwór faktycznie jest odizolowany od reszty silnika.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.