1

Temat: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

Hej.

Po zakupie motocykla, pracuję nad doprowadzeniem go do dobrego stanu.
Najpierw wszystko oczywiście rozebrałem do dokładnego wyczyszczenia.
Airbox był pełen szlamu po oleju do filtra, sam filtr wymieniłem, gdyż był w opłakanym stanie.
Chciałem odpalić sprzęta, by rozgrzać olej do wymiany...i tu ZONK.
Kolektor rozgrzany do czerwoności.

Wcześniej sprawdzałem zawory i wszystkie 5 mieści się w serwisowym zakresie. W górnym zakresie, ale się mieści.
Świeca była OK, więc wyczyściłem dokładnie i wróciła na miejsce.

Wydech fabryczny, filtr również.

Zaznaczam, że wcześniej pracował poprawnie, równo i kolektor się nie grzał aż tak.

Czy powodem może być ustawienie mieszanki, spowodowanej lepszemu przepływowi powietrza?

https://photos-5.dropbox.com/t/2/AADk7P8Hy0q8VgqcBk6YgY-u7LEZdcpTPGlV5P5qMQ1Dtw/12/36670834/jpeg/32x32/1/_/1/2/2016-01-31%2017.42.47.jpg/ELO-8hsYlr0BIAcoBw/j5KwESi5_Up-REywx2UloBGiOVP4xFIs1fe-sm_qt6s?size_mode=3&size=1280x960

2 Ostatnio edytowany przez levis (2016-02-01 10:51:08)

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

benito. Pierwsza sprawa jest taka, że te motocykle nie są stworzone do pyrkania w miejscu - jak jedziesz do kolektor się chłodzi itd.

Ale fakt - nie powinien rozgrzewać się do czerwoności. Odpowiada za to w 90% zbyt uboga mieszanka. Ja nie jestem w stanie zobaczyć fotki - może ktoś inny ją widzi...

Jak chcesz, to możesz podjechać kiedyś do mnie - podłączymy świecę diagnostyczną colortune.

Na start możesz po prostu sprawdzić ustawienie mieszanki wolnych obrotów - zwykle jest to w granicy 1.5-2.5 obrotów (wykręconych) od pełnego wkręcenia (lekkiego oporu, a nie dokręceniu z siłą).

ewentualnie na pracującym silniku psiknij jeszcze plakiem w króciec ssący pomiędzy gaźnik a cylinder. Jak zwiększą się obroty, tzn. że masz problem z lewym powietrzem - stąd uboga mieszanka i grzanie się kolektora...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

na ssaniu może mu się tak zrobić. Był na ssaniu? ta czarna wajch. Dodatkowo jeżeli wyciągnąłeś czerwoną wajchę (ciepłe ssanie) to tym bardziej się tak zrobi...

Pozdrawiam,
Piotrek

4

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

Dzięki Levis, jak poskładam ją do końca, to chętnie podjadę.
Silnik pracował jakieś 2 minuty, raczej nie dłużej.
Foto pokazuje kolektor zaraz przy wyjściu w pięknym kolorze Ferrari Flou Racing Red ;)

Po tych dwóch minutach wyłączyłem silnik, więc świeciły tylko jakieś 4cm rury.

5

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

Mally, był tylko na zimnym ssaniu.
Lecz jak go kupowałem i odpalałem na zimnym, to pracował tak może z 5 minut i takich objawów nie stwierdziłem.

6

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

Pytałem 4 mechaników i każdy powiedział, że jednogarowy może tak mieć.
Mój ma skład mieszanki ok i po 2-3min. kolektor się zaczyna robić czerwony.

https://www.bikepics.com/members/81

7

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

w mojej WR to samo.

Pozdrawiam,
Piotrek

8

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

Miałem WR400F z identycznym objawem, chwilę po odpaleniu kolanko czerwone. Okazało się, że wystarczyła regulacja gaźnika. A fakt faktem, że ten model nie znosił postojów. Jak ktoś mi kiedyś powiedział "to ma zap*****lać a nie stać" :)

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

9

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

wszystko zależy też od tego ile czasu trzymałeś go na tym ssaniu - jeżeli za długo, to były też podniesione obroty i stąd wyższa temperatura kolektora.

Zrób jeszcze jeden test - odpal go, niech pochodzi ze 2 min na ssaniu po czym je wyłącz (ssanie, a silnik niech dalej pracuje) i sprawdź czy kolektor dalej będzie świecił...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

10

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

Postaram się dziś sprawdzić ponownie. Dzięki Panowie.
Jak ludzie radzili sobie z problemami z moto, jak nie było netu?
Gołębie?

11

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

serwis :D

Pozdrawiam,
Piotrek

12

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

2 minuty na ssaniu?
Ssanie ma być tak długo aż silnik nie jest w stanie sam bez niego trzymać obrotów. A głównie służy do odpalania a nie rozgrzewania silnika.
30s max 1 minuta

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

spójrz na temperaturę za oknem haker :) 2 min latem czy wiosną to za dużo, ale zimą jest ok

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

14

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

hacker33 napisał/a:

2 minuty na ssaniu?
Ssanie ma być tak długo aż silnik nie jest w stanie sam bez niego trzymać obrotów. A głównie służy do odpalania a nie rozgrzewania silnika.
30s max 1 minuta

Dokładnie. A w lato to nawet nie ma co dotykać ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

15

Odp: WR426 - rozgrzany do czerwoności kolektor

Sprawdzę wieczorem jak się zachowa po szybkim zamknięciu ssania.
Jak będzie się grzała, to postaram się wyregulować mieszankę...
A jeszcze tyle pracy przy moto, ale pewnie da dużo frajdy, jak już skończę.

Początkowo zostaje na dużych kołach, a jak zamiast Panu z Torunia zabrali 20 baniek, to może coś mi skapnie i wtedy małe koła sie bankowo pojawią.