1 Ostatnio edytowany przez pitervfr (2015-05-30 23:46:17)

Temat: cieknie spod cylindra lc4 640

Witam, problem jest taki że mój ktm poci się spod cylindra mniej więcej pod napisem HF który jest na głowicy, naprawdę lekko, po wytarciu dokładnie, przejadę jakieś 200km i widać olej pomiędzy karterami a cylindrem. Pytanie czy trzeba to robić od razu czy można poczekać do zimy skoro sezon się dopiero zaczął?
i czy w ogóle jest to problem czy minimalne pocenie mu nie przeszkadza ? (zaznaczam że nie jest to wyciek a raczej jakby wilgoć)   uszczelka jest blaszana z tego co widać, problem pojawił się jakieś 2 tyg temu.

Następne pytanie (dawałem już do tematu szybkie pytanie i odpowiedzi ale dokładnej odpowiedzi nie dostałem)
cieknie też olej spod śruby w głowicy nad napisem HF, po dokręceniu jej mocniej chwilowo przestało ale teraz znów widze olej, śruba ta trzyma prowadnicę rozrządu, jak wymienić podkładkę miedzianą pod nią bez rozbierania rozrządu? po odkręceniu napinacza można ją wykręcić?

Dziwne jest to ze spod cylindra widać czarny olej a spod śruby w głowicy czysty przezroczysty olej.

Aha i jeszcze jedno, może wymieniał ktoś uszczelniacz na wałku kopniaka i biegów? tam też się lekko poci, są tam dwa uszczelniacze?

Ktoś może doświadczył tego samego..

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi!!

KTM 640 supermociak

2

Odp: cieknie spod cylindra lc4 640

Przecież majster128 odpisał ci z tą śrubą :) Wyciągnij napinacz rozrządu i ją odkręć, możesz dla pewności zablokować rozrząd śrubą z przodu silnika (odsyłam serwisówka). Pamiętaj żeby przed włożeniem spowrotem napinacza wysunąć ten popychacz na maxa żeby nie wkładać na wsuniętym. Co do uszczelki pod cylkiem to myślę że takie "śladowe" ilości oleju nie powinny mieć wpływu na silnik, jak nie rzyga olejem na boki to ja bym latał skoro sezon, zima to dobry czas na naprawy/mody. Kontroluj stan oleju często, no chyba że sytuacja się zmieni.

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

3 Ostatnio edytowany przez michal_lc4 (2015-05-31 14:01:14)

Odp: cieknie spod cylindra lc4 640

Jeżeli chodzi o ta srubę z boku głowicy to tak, trzyma prowadnicę jak już wczesniej wspomniano. Odkręcisz napinacz i możesz tą śrubę odkręcić.

Z pod cylindra to musisz sam sobie określić jak mocno Ci sie poci. Bo każdy pod tym określeniem rozumie co innego, ale generalnie póki się nie leje możesz to narazie zostawić, o ile masz faktycznie metalową uszczelkę. Miałem kiedyś przypadek że uszczelka była papierowa i wypchnęło ją z pod cylka, olej sie wylewał a moto było właśnie w trasce :)

Simmering kopniaka łatwo się wymienia, wkręcasz w stary delikatnie cienkiego wkręta tak żeby nie uszkodzić ścianki kartera ani wałka kopniaka i go wyciągasz, nabijasz drugi poprzez dopasowaną do średnicy simmeru rurkę. Ten mały uszczelniacz dźwigni biegów wyciągasz cienkim haczykiem albo cieniutkim śrubokrętem i wciskasz nowy, tylko bardzo ostrożnie bo ten metalowy pierścionek jest bardzo miękki. Ja na ten uszczelniacz kładę podkładkę fi12 i dopiero poprzez podkładkę daje rurkę fi12-13 żeby go dopchnąć

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

4

Odp: cieknie spod cylindra lc4 640

czy się nie myle, na tym schemacie uszczelniacze kopniaka i biegów to 9 i 17 ?
[url]http://ktmsklep.pl/schemat/54285/kick-starter-640-lc4-2002#schemes_heading[/url]

KTM 640 supermociak

5

Odp: cieknie spod cylindra lc4 640

Tak, to te uszczelniacze

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg