Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?
Łożyska koyo przyszły, uszczelniacze są, taśma do tublesów jest, wentyle są, opony są... tylko koła utknęły na poczcie.... w sortowni... w Warszawie... faaak
Piotrek
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Łożyska koyo przyszły, uszczelniacze są, taśma do tublesów jest, wentyle są, opony są... tylko koła utknęły na poczcie.... w sortowni... w Warszawie... faaak
taśma testowa od snowmoto ?
taka jak polecił ale kupiłem w necie
Koła zrobione chyba dobrze. 3 szprychy wystawały z nypli i musiałem je zeszlifować.
Łożyska nowe koyo- takie jak fabryka daje, uszczelniacze nowe , tylna tarcza i zębatka nowe, przednia tarcza używka motomaster 320mm.
Śrubki kupione w Asmet.
Jutro montaż opon :)
Dla potomnych łożyska:
Front - 6904-2RS - 20mm ID x 37mm OD x 9mm
Right Rear - 60/22-2RS - 22mm ID x 44mm OD x 12mm
Left Rear - 62/22-2RS - 22mm ID x 50mm OD x 14mm
uszczelniacze
Rear wheel seals are 30x50x8tc sprocket side x one only
And 30x44x7tc
Szprychy miałeś dobierane u Króla?
Tak. On dobierał i to składał.
To już wiem że do niego nie wyślę :)
a co zrobił nie tak jak trzeba?
Szprychy jakiej firmy? to te trzy były dłuższe od reszty? jak kupowałem c.c. products do en i sm to nigdy nie zdarzyło się mi aby jakieś wystawały. Zawsze około 2mm było niżej od nypla.
nie wiem jakiej firmy. tak trzy byly raczej dluzsze. nie sa obok siebie tylko znacznie oddalone. tylko w jednym kole.
byc moze docina je z 18 czy 19- koncowki mialy slady po cieciu.. jutro zobacze czy we wszystkich w tym samym miejscu zaczyna sie gwint.
po pierwszym skoku sie okaze czy zrobil dobrze ;)
Tak profesjonalna robota nie powinna wyglądać. :) Może liczył że jakimś cudem tubelessy wyjdą same :D
Dokładnie, wyjdzie w praniu, ale oby się nie okazało, że trzyma na 2-3 zwojach gwintu bo lipa wtedy. Ja to zawsze dobieram proporcjami np. do danego moto na 21 cali idzie szprycha o długości tyle mm to z proporcji (cale zamieniam na mm) na 17 cali czy 16,5 będzie miała tyle i wtedy szukam na rozpisce jakie moto ma taką długość szprychy +/- 1mm, ewentualnie jak trzeba kąty dogiąć to w własnym zakresie ale to już od tego mam czarodzieja miejscowość obok co za 50 zł to robi z wycentrowaniem.
Co za sposób :D Przecież w poszczególnych motongach masz rózne piasty :D
a co to ma do rzeczy? jedynie kont inny może być, a jak inna piasta to np w danym moto szprycha idzie na 18 cali, a w innym podejdzie na 17 cali, tu chodzi o długość szprychy, a nie o piastę.
dla jasności bo mogłem nie jasno się wyrazić:
21" = 533,4mm
19" = 482,6mm
17" = 431,8mm
16,5" = 419,1mm
przykład kx 250 '98r długość szprychy na 21" ma 231mm aby zrobić 16,5" potrzeba mi szprychę krótszą o około 57mm (533,4-419,1=114,3 114,3/2=57,15) czyli 231mm - 57mm = 174mm
174mm ma husqvarna (każdy model) '00r-'10r na koło 17"
itp itd
można też zauważyć, że w różnych moto przy 17 cali różnica do 21 wynosi około 52-53mm
ktm 00-07 21" 229mm
00-07 17" 177mm
52mm
rmz 05-11 21" 231mm
05-11 17" 178mm
53mm
czyli np gas gas '95r-'10r na 21" ma 241mm - 52mm(53mm) = 189mm(188)mm
189mm ma rmz 450 '05r-'11r na 18" zewnętrzne (będzie grubsza szprycha o 0,4mm nypen ten sam rozmiar)
188mm ma sx/exc '00r-'07r na 17" lewe (również będzie grubsza szprycha o 0,4mm nypen ten sam rozmiar)
EDIT: tak jak pisałem wcześniej kąty można dogiąć samemu jak zbytnio nie pasują
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?
Wygenerowano w 0.038 sekund, wykonano 87 zapytań