16

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

Łożyska koyo przyszły, uszczelniacze są,  taśma do tublesów jest, wentyle są, opony są... tylko koła utknęły na poczcie.... w sortowni... w Warszawie... faaak

Pozdrawiam,
Piotrek

17

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

taśma testowa od snowmoto ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

18

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

taka jak polecił ale kupiłem w necie

Pozdrawiam,
Piotrek

19 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2015-05-29 21:31:07)

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

Koła zrobione chyba dobrze. 3 szprychy wystawały z nypli i musiałem je zeszlifować.

https://lh3.googleusercontent.com/PM4ZtEtQ4oeU90Y2ajrqA7F9sLVYSV8ZsN4XoDsC7g=w1141-h643-no

Łożyska nowe koyo- takie jak fabryka daje, uszczelniacze nowe , tylna tarcza i zębatka nowe, przednia tarcza używka motomaster 320mm.
Śrubki kupione w Asmet.

Jutro montaż opon :)

Dla potomnych łożyska:
Front - 6904-2RS - 20mm ID x 37mm OD x 9mm
Right Rear - 60/22-2RS - 22mm ID x 44mm OD x 12mm
Left Rear - 62/22-2RS - 22mm ID x 50mm OD x 14mm

uszczelniacze

Rear wheel seals are 30x50x8tc sprocket side x one only
And 30x44x7tc

Pozdrawiam,
Piotrek

20

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

Szprychy miałeś dobierane u Króla?

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

21

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

Tak. On dobierał i to składał.

Pozdrawiam,
Piotrek

22

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

To już wiem że do niego nie wyślę :)

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

23

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

a co zrobił nie tak jak trzeba?

Pozdrawiam,
Piotrek

24

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

Szprychy jakiej firmy? to te trzy były dłuższe od reszty? jak kupowałem c.c. products do en i sm to nigdy nie zdarzyło się mi aby jakieś wystawały. Zawsze około 2mm było niżej od nypla.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

25

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

nie wiem jakiej firmy. tak trzy byly raczej dluzsze. nie sa obok siebie tylko znacznie oddalone. tylko w jednym kole.
byc moze docina je z 18 czy 19- koncowki mialy slady po cieciu.. jutro zobacze czy we wszystkich w tym samym miejscu zaczyna sie gwint.

po pierwszym skoku sie okaze czy zrobil dobrze ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

26

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

Tak profesjonalna robota nie powinna wyglądać. :) Może liczył że jakimś cudem tubelessy wyjdą same :D

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

27

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

Dokładnie, wyjdzie w praniu, ale oby się nie okazało, że trzyma na 2-3 zwojach gwintu bo lipa wtedy. Ja to zawsze dobieram proporcjami np. do danego moto na 21 cali idzie szprycha o długości tyle mm to z proporcji (cale zamieniam na mm) na 17 cali czy 16,5 będzie miała tyle i wtedy szukam na rozpisce jakie moto ma taką długość szprychy +/- 1mm, ewentualnie jak trzeba kąty dogiąć to w własnym zakresie ale to już od tego mam czarodzieja miejscowość obok co za 50 zł to robi z wycentrowaniem.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

28

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

Co za sposób :D Przecież w poszczególnych motongach masz rózne piasty :D

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

29 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-05-30 00:14:22)

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

a co to ma do rzeczy? jedynie kont inny może być, a jak inna piasta to np w danym moto szprycha idzie na 18 cali, a w innym podejdzie na 17 cali, tu chodzi o długość szprychy, a nie o piastę.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

30 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-05-30 01:20:36)

Odp: Zmiana piast- potrzebna zmiana szprych?

dla jasności bo mogłem nie jasno się wyrazić:

21"    =  533,4mm
19"    =  482,6mm
17"    =  431,8mm
16,5" =  419,1mm

przykład kx 250 '98r długość szprychy na 21" ma 231mm aby zrobić 16,5" potrzeba mi szprychę krótszą o około 57mm (533,4-419,1=114,3   114,3/2=57,15) czyli 231mm - 57mm = 174mm

174mm ma husqvarna (każdy model) '00r-'10r na koło 17"

itp itd

można też zauważyć, że w różnych moto przy 17 cali różnica do 21 wynosi około 52-53mm

ktm 00-07 21" 229mm 
       00-07 17" 177mm

                         52mm

rmz 05-11 21" 231mm
       05-11 17" 178mm

                         53mm

czyli np gas gas '95r-'10r na 21" ma 241mm - 52mm(53mm) = 189mm(188)mm

189mm ma rmz 450 '05r-'11r na 18" zewnętrzne (będzie grubsza szprycha o 0,4mm nypen ten sam rozmiar)
188mm ma sx/exc '00r-'07r na 17" lewe (również będzie grubsza szprycha o 0,4mm nypen ten sam rozmiar)

EDIT: tak jak pisałem wcześniej kąty można dogiąć samemu jak zbytnio nie pasują

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology