1

Temat: Zawory KTM

Przyszedł mi dzisiaj zestaw oryginalnych zaworów stalowych renomowanej firmy OEM.
Tylko ciekawi mnie jedna sprawa.Mam podwójne spręzyny,na tytanach były pojedyncze.
o co chodzi?

KTM 450 sx Supermoto

2

Odp: Zawory KTM

O to chodzi, że tytany mają pojedyncze a stalowe podwójne.
Wszystko jest ok. nie panikuj.
Nie wiem po co do takiego pytania odrębny temat.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Zawory KTM

Różnicy nie powinno być chyba żadnej jeśli kupiłeś zestaw pasujący do twojego modelu :) z tym że podwójne sprężyny zaworowe stosuje się aby poprawić osiągi silnika ..

4

Odp: Zawory KTM

Ja nie panikuje tylko zżerała mnie ciekawość na jakiej zasadzie,dlaczego..
Warto od kogoś się dowiedzieć czegoś nowego,jakby była opcja usuń albo przenies zrobiłbym to ale już po ptakach.

KTM 450 sx Supermoto

5

Odp: Zawory KTM

2 sprężyny, bądź twardsze sprężyny szybciej schowają zawór. . a ostrzejszy wałek szybciej go popchnie, tak to działa. Co za tym idzie osiągi tyci lepsze z tego co wiem ;p

6

Odp: Zawory KTM

Koledzy w jaki sposób dwie (cięższe) sprężyny mają poprawić osiągi ?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

7

Odp: Zawory KTM

nikt nie powiedział ze są cięższe :) a to zmienia postać rzeczy.  więc powiedziałem to co wiem, jak to działa w silnikach np. samochodowych jeśli kogoś wprowadziłem w błąd SORY.

8 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2015-04-27 23:28:39)

Odp: Zawory KTM

Ja powiedziałem.
Sprężyna, która posiada większą masę (biorącą udział w ruchu posuwisto zwrotnym) i wywierająca większą siłę na wałek zawsze będzie generowała straty mocy.
Tylko do zaworów stalowych (cięższych) takie sprężyny są konieczne. Dlatego trzeba się pogodzić z pewną stratą mocy.
Jeśli geometria na to pozwala to można zastosować sprężynę pojedynczą, ale musiałaby mieć większą ilość zwoi i grubość drutu. Ze względu na brak miejsca czasami jest to niewykonalne i najprościej zastosować dwie sprężyny.

Sama twardsza sprężyna/y nigdy nie zwiększy mocy, ale jeśli zmieniamy charakterystykę wałka lub zwiększamy prędkość obrotową wału korbowego to montaż twardszej sprężyny jest efektem wynikowym.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

9

Odp: Zawory KTM

SORY x2

10

Odp: Zawory KTM

Z tego co ja czytałem to pojedyncza sprężyna (stożkowa bo to należy nadmienić) ma większą tendencję do wpadania w rezonans przy dużych obrotach.
Podwójne sprężyny to niwelują.

I tak jak napisał Majster pojedyncza sprężyna musi być twardsza od dwóch sprężyn.
Nie trzeba wywierać takiego nacisku przez wałek.

W KTM-ie pojedyncze sprężyny mają też większą tendencję do pękania.

Ciekawostka:
KTM stosuje pojedyncze do tytanów a podwójne dla stalówek, w Bergu pomimo praktycznie tych samych głowic itd. jest na odwrót; podwójne dla tytanów, pojedyncze dla stalówek.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: Zawory KTM

Tak jak wspomniał hacker, podwójne sprężyny stosuje się w celu wytłumienia oscylacji, które powstają podczas pracy sprężyn. Mała tłumi drgania większej.

KTM SMC 660

12

Odp: Zawory KTM

oscylacja jest spowodowana cieżkim zaworem w ruchu , tytan jest lżejszy i wystarczy slabsza spręzyna.

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

13

Odp: Zawory KTM

Amen :)

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg