Temat: Zawory KTM
Przyszedł mi dzisiaj zestaw oryginalnych zaworów stalowych renomowanej firmy OEM.
Tylko ciekawi mnie jedna sprawa.Mam podwójne spręzyny,na tytanach były pojedyncze.
o co chodzi?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Zawory KTM
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Przyszedł mi dzisiaj zestaw oryginalnych zaworów stalowych renomowanej firmy OEM.
Tylko ciekawi mnie jedna sprawa.Mam podwójne spręzyny,na tytanach były pojedyncze.
o co chodzi?
O to chodzi, że tytany mają pojedyncze a stalowe podwójne.
Wszystko jest ok. nie panikuj.
Nie wiem po co do takiego pytania odrębny temat.
Różnicy nie powinno być chyba żadnej jeśli kupiłeś zestaw pasujący do twojego modelu :) z tym że podwójne sprężyny zaworowe stosuje się aby poprawić osiągi silnika ..
Ja nie panikuje tylko zżerała mnie ciekawość na jakiej zasadzie,dlaczego..
Warto od kogoś się dowiedzieć czegoś nowego,jakby była opcja usuń albo przenies zrobiłbym to ale już po ptakach.
2 sprężyny, bądź twardsze sprężyny szybciej schowają zawór. . a ostrzejszy wałek szybciej go popchnie, tak to działa. Co za tym idzie osiągi tyci lepsze z tego co wiem ;p
Koledzy w jaki sposób dwie (cięższe) sprężyny mają poprawić osiągi ?
nikt nie powiedział ze są cięższe :) a to zmienia postać rzeczy. więc powiedziałem to co wiem, jak to działa w silnikach np. samochodowych jeśli kogoś wprowadziłem w błąd SORY.
Ja powiedziałem.
Sprężyna, która posiada większą masę (biorącą udział w ruchu posuwisto zwrotnym) i wywierająca większą siłę na wałek zawsze będzie generowała straty mocy.
Tylko do zaworów stalowych (cięższych) takie sprężyny są konieczne. Dlatego trzeba się pogodzić z pewną stratą mocy.
Jeśli geometria na to pozwala to można zastosować sprężynę pojedynczą, ale musiałaby mieć większą ilość zwoi i grubość drutu. Ze względu na brak miejsca czasami jest to niewykonalne i najprościej zastosować dwie sprężyny.
Sama twardsza sprężyna/y nigdy nie zwiększy mocy, ale jeśli zmieniamy charakterystykę wałka lub zwiększamy prędkość obrotową wału korbowego to montaż twardszej sprężyny jest efektem wynikowym.
SORY x2
Z tego co ja czytałem to pojedyncza sprężyna (stożkowa bo to należy nadmienić) ma większą tendencję do wpadania w rezonans przy dużych obrotach.
Podwójne sprężyny to niwelują.
I tak jak napisał Majster pojedyncza sprężyna musi być twardsza od dwóch sprężyn.
Nie trzeba wywierać takiego nacisku przez wałek.
W KTM-ie pojedyncze sprężyny mają też większą tendencję do pękania.
Ciekawostka:
KTM stosuje pojedyncze do tytanów a podwójne dla stalówek, w Bergu pomimo praktycznie tych samych głowic itd. jest na odwrót; podwójne dla tytanów, pojedyncze dla stalówek.
Tak jak wspomniał hacker, podwójne sprężyny stosuje się w celu wytłumienia oscylacji, które powstają podczas pracy sprężyn. Mała tłumi drgania większej.
oscylacja jest spowodowana cieżkim zaworem w ruchu , tytan jest lżejszy i wystarczy slabsza spręzyna.
Amen :)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Zawory KTM
Wygenerowano w 0.037 sekund, wykonano 87 zapytań