1

Temat: Husqvarna SMS 630 - ściąga w lewo

Witam!

Mam husqvarne SMS630 z 2010 roku. Mam problem mały, ponieważ ściaga mi delikatnie moto na lewo kiedy puszczam kierownice. Na tyle delikatne to jest że jak dotknę palcem kierownicy to jest ok, podczas jazdy nic nie czuć, albo jak sie przesiade na prawa stronę to też jedzie prosto, no ale nie powinno tak sciagać chyba. Teraz zaczalem sie tym przejmowac troche bo przez to moge miec problem ze sprzedażą. Kupowałem moto z kolegą który jezdzil na supermoto i mówił że takie ściaganie delikatne to nic poważnego i żebym na to nie zwracał uwagi bo to może opony może kierownice lekko naprostować trzeba itp. Ogolnie to widać że moto nie było po wypadku typu uderzenie, jedyne co to poprzedni właściciel przewrócił sie na lewo stronę i połamał klamkę i koncówkę tłumika. jakieś porady?

2

Odp: Husqvarna SMS 630 - ściąga w lewo

Poluźnij lagi w półkach, poruszaj kołom na boki i skręć z powrotem.
Sprawdź stan łożysk główki ramy.
Domyślam się, że krzywą kierownicę i krzywo zamontowaną kierownicę w mocowaniach wykluczyłeś.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Husqvarna SMS 630 - ściąga w lewo

Tak jak haker pisze, pewnie przestawiła się na półkach. U mnie w Sx'ie praktycznie po każdej mocniejszej glebie na torze cały przód giął się jak banan. Wystarczy wtedy z całej siły walić kierownicą w którąś stronę, ale ja akurat miałem kute półki i niezniszczalne ograniczniki.. :)
Sposób wyłącznie awaryjny, a po bożemu wygląda to jak w poście wyżej.

Sprawdź też czy z przodu koło jest ustawione w jednej osi z tylnym i nie ma jakiś dziwnych dystansów.
U mnie w husky po włożeniu 1,5mm dystansu z przodu, moto również zaczęło delikatnie ściągać a przed włożeniem jeździło idealnie prosto.

KXF 250 '14

4

Odp: Husqvarna SMS 630 - ściąga w lewo

Hej! odnawiam temat. Okazuje sie że moje sm nie zachowuje jednośladowości, ma delikatną odchyłkę i to przez to delikatnie ściaga. Czy wiecie może cos o odchyłkach w supermoto, czy są dopuszczalne? Ogólnie motocykl widać że świerzy i nie miał poważnego wypadku a jedyne przewrotki. co sądzicie o tym? czy moge miec problem ze sprzedażą przez to? bo jakoś w jezdzie to sie nie czuje w ogole tego. no chyba że sie kierownicę puści

5

Odp: Husqvarna SMS 630 - ściąga w lewo

A jak to sprawdziłeś?

Oprócz ramy może bo być również krzywo przykręcone tylne koło, krzywe półki lub krzywa laga, źle dobrane dystanse, przesunięcie na szprychach.

Odchyłka nie jest dopuszczalna.

6

Odp: Husqvarna SMS 630 - ściąga w lewo

sprawdziłem jednośladowość przykładając długą poziomicę z jednej i z drugiej strony wzdłuż motocykla do kół i zmierzyłem dystan do poziomicy od przedniego koła. Z dwóch stron sie różnił, co znaczy że motocykl nie zachowuje jednośladowości...

7 Ostatnio edytowany przez 751 (2015-05-12 20:54:59)

Odp: Husqvarna SMS 630 - ściąga w lewo

zanim zaczniesz płakać że rama krzywa to po drodze jest strasznie dużo rzeczy które należało by sprawdzić. Ramę naprawdę ciężko skrzywić i to jeszcze tak że wygląda na nową nie prostowaną.

Sposób pomiaru śladowości taki sobie. Koła proste? na pewno? Podnieś moto pokręć kołem, i co w miejscu gdzie mierzyłeś nie ma bicia?

Przykładałeś liniał do tylnej opony. Na sto procent masz tylne koło idealnie w osi i idealnie wzdłuż wahacza bo jeśli nie to 1 mm błędu osadzenia tylnego koła po 1,5 m da błąd ile 3 mm a może 5 mm. Z taką samą siła przykładałeś tą poziomice do opony czy może z jednej strony przycisnąłeś mocniej. A w ogóle to kierownica jak była? Mierzyłeś z przodu czy z tyłu bo jeśli już to ja bym zmierzył i z przodu i z tyłu koła i średnią arytmetyczną bym wyciągną to chociaż bym pozbył się błędu "skręconej kierownicy"

Miernictwo to oddzielna dziedzina nauki. Ludzie z tego magisterki  piszą. Tak na prawdę ciężko to zmierzyć metodami ala słodowy.


Tyle jeśli chodzi o pomiary.

Przypominam iż to jest SUPERMOTO i to na szprychowych kołach. Pewnie żadna z torówek po jednym sezonie nie ma śladowości bo: Dzwony kamienie wywrotki opony się krzywo zużywają aż po przesunięcie na szprychach bo zacisk się nie mieścił. Wszystko to nie jest ważne bo moto i tak się ustawi do jazdy na wprost samo. Nie masz chyba tam 10 mm różnicy a mniej to nie poczujesz przy składaniu w zakręt.

Ściąga jak puścisz kierownice. A wiatru nie było a droga pozioma i czy prosto siedziałeś. Pewnie jechałeś na luzie to opory łańcucha można pominąć ale ewentualnego przycierania klocka hamulcowego to już pewnie nie .
Ważne jest czy jak jedziesz to się musisz siłować z kierą aby jechać prosto czy nie. Kiery się nie puszcza bo na SM albo się hamuje albo przyśpiesza.


Sprawdź to co Hacker33 napisał a reszte olej i w drogę

PZDR

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny