1 Ostatnio edytowany przez KML (2015-04-14 22:13:27)

Temat: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

Czy ktoś wie ile można zeszlifować radialnego brembosa 4 tłoczki , od wewnętrznej strony tak żeby go nie zepsuć?
Te zwykłe od lc4 już widziałem a radialnego jeszcze nie.
Może ma ktoś jakąś fotkę albo wymiar ile można z niego zebrać.

Litrowy Gixer

2

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

Jest kilka rodzajów radialnych zacisków Brembo.
Daj fotkę jaki masz.
Jak to jest taki jak mój to mogę Ci dokładnie powiedzieć ile można zdjąć bo jeden już na wylot przeszlifowałem i służy mi jako wzór:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez KML (2015-04-10 09:53:19)

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

[url=http://imageshack.com/i/ipCzMcO2j]http://imagizer.imageshack.com/img673/2412/CzMcO2.jpg[/url]


Czarny na 4 klocki .

Litrowy Gixer

4

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

To jak będę w domu to wszystko podam.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

[url]http://www.oppracing.com/product_display/30894-brembo-oe-brake-caliper-p434-black-left-black-100mm/[/url]
jezeli to ten to pod zdjeciami masz schemat z glebokoscia otworow na tloczki.
jezeli nie to przejdz do glownej i znajdz swoj zacisk [url]http://www.oppracing.com/category/1096-front-oe-calipers/[/url]

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

6

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

Tak to jest ten , na diagramie wypatrzyłem że średnica tłoczka 34mm ale głębokości otworu nie mogę tam wypatrzeć.

hacker33 czekam na info , jutro chcę się wziąść za operacje .

Litrowy Gixer

7 Ostatnio edytowany przez KML (2015-04-10 20:47:45)

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

Znalazłem na necie takie fotki:

[url]http://supermotojunkie.com/showthread.php?117950-Turbo-XR650R-w-USD-forks-conversion-for-now&p=1325130#post1325130[/url]
[url]http://s849.photobucket.com/user/proz07/media/xr650r/IMG_0255.jpg.html[/url]

to chyba ten sam zacisk tylko że srebrny , wynikało by z tego że to wystające wyżłobienie z tyłu można zeszlifować na płasko , to daje jakieś 2mm na plus

A tu inna fotka i trochę inaczej zeszlifowany

http://photos.imageevent.com/tlsdoug/2006drz400sm/brembo/IMG_2011.JPG

widać że wyżłobienie nie jest zeszlifowane całkiem


Tak z ciekawości ile mm luzu powinno być między szprychami a zaciskiem aby było bezpiecznie?

Litrowy Gixer

8 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2015-04-10 20:52:52)

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

a nie można dać dystans pod tarczę?
Oczywiście tak żeby przy skokach nie uderzał w lagę.

Pozdrawiam,
Piotrek

9 Ostatnio edytowany przez KML (2015-04-10 21:06:19)

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

Dystans pod tarczę będzie i wtedy jest jakieś 1-2 mm do szprychy , chcę mieć troszkę więcej.
U mnie uderzać nie będzie bo w XR jest klasyczne zawieszenie.

Litrowy Gixer

10

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

To daj większy dystans. Dołóż z jakiejś starej tarczy sam środek, to zyskasz jeszcze te kilka mm.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

11

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

wyrzyk969 napisał/a:

To daj większy dystans. Dołóż z jakiejś starej tarczy sam środek, to zyskasz jeszcze te kilka mm.

Przy radialnym zacisku masz mało możliwości odnośnie dystansowania. W sumie to ich nie ma w cale.
Druga sprawa nie można dystansować tarczy odsuwając koło bo będzie zostawiać motor dwa ślady.

KML napisał/a:

Dystans pod tarczę będzie i wtedy jest jakieś 1-2 mm do szprychy , chcę mieć troszkę więcej.
U mnie uderzać nie będzie bo w XR jest klasyczne zawieszenie.

1-2mm to wystarczająco. U mnie jest na włos i wszystko ładnie pięknie działa. Jak zakręcisz kołem i szprychy nie zostawiają śladu na zacisku to jest dobrze.

Co do zdjęcia wyżej i fotki zacisku od tyłu.
Przez środek idzie duże wyżłobienie ale ono nie ma praktycznie żadnego wpływu na ten luz. Więc jego szlifowanie nie ma sensu.
Tak naprawdę to interesuje Ciebie tylko sam dół zacisku. I tam pilnik będzie najwięcej pracował.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

nie mówię o przesuwaniu koła, bo to jakaś durnota by była... nie wierzę, że zacisku nie da się przesunąć o te 4mm na zewnątrz (wymagało by to zmiany adaptera oczywiście), tym bardziej że ma zwykły zawias, a nie usd...

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

13

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

Mam i fotki mojej dziury. Jak widać dobrałem się do dolnej krawędzi otworu.

Jeżeli chodzi o wymiary.
Tłoczek zaczyna się około 6mm od dolnej krawędzi zacisku. Można by to nazwać wysokością otworu.
I wymiar który będzie Ciebie najbardziej interesował to 20mm. Jest to grubość tej połowy zacisku której przekroczyć nie możesz:)
Wydaje mi się, że nowy zacisk ma ten wymiar rzędu 25mm. W Husabergu zdjąłem w tym miejscu z tego co pamiętam 2,5mm.
Dobrze jest sprawdzać w którym miejscu szprychy trą o zacisk (zostaje taki ładny ślad) i szlifować dokładnie tak aby tylko w tym miejscu zbierać materiał. Przymierzać, zakręcić kołem, sprawdzać i szlifować dalej.
U siebie szlifowałem do momentu kiedy po zakręcaniu kołem nie zostawał ślad od szprych na zacisku.
Z narzędzi jakie używałem:
Pilnik do drewna, taki z wielkimi zębami. Pięknie je aluminium. Później zwykły pilnik do metalu i na koniec papier ścierny na rzep do wiertarki.
https://www.bikepics.com/pics/2015%5C04%5C10%5Cbikepics-2735691-800.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2015%5C04%5C10%5Cbikepics-2735692-800.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14 Ostatnio edytowany przez KML (2015-04-10 22:51:47)

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

Tarcza jest zdystansowana o jakieś 5 mm i już bardziej być nie może bo śruby mocujące tarczę będą tarły o lagę.
Akurat w tej tarczy nie są stożkowe więc łby wystają na zewnątrz.

Adapter będę robił od podstaw bo ten co mam nie pasuje , więc tu z dystansowaniem zacisku  nie ma problemu.

Dzięki hacker33 za fotki i opis , to mi dużo pomogło , widzę że też ten cały wypust spiłowałeś, tylko dołem za ostro poszedłeś.

Nie będę przekraczał 20 mm a właściwie jeżeli zacisk ma 25mm (jutro zmierzę) to 2 góra 3 mm w zupełności mi wystarczą.

Litrowy Gixer

15 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-04-10 23:03:31)

Odp: Radialny zacisk Brembo - szlifowanie tylnej części info?

O widzisz, nie przewidziałem tych śrubek. Z góry założyłem, że są stożkowe, a wtedy pewnie dało by radę. U mnie w VORze jest ori dystans ponad 1cm i tam każdy zacisk ma sporo luzu. Zostaje Ci opcja szlifowania, hacker33 dobrze to opisał ale ja bym się pokusił zanieść zacisk na płaszczyźniarkę co by ładnie równo to zrobili. Pzdr.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology