Temat: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!
Siema,
zakładam temat z remontem ponieważ liczę na waszą pomoc i cenne uwagi podczas przeprowadzania owej czynności.
Rozebrałem cały motocykl do zera poniważ chciałem pomalować ramę, na której od spodu odpadł lakier, wymienić plastiki, poprawić elektrykę itp.
Silnik do remontu, tak żeby sobie spokojnie latać, a nie jak w przypadku LC4 jeździć jak na bombie. Cały czas takie uczucie mi towarzyszyło podczas jazdy od kiedy go kupiłem, chociaż żadnych dźwięków z siebie nie wydawał. Silnik miał super kompresje. Ale jednak te 14 k km, które nie były potwierdzone wolałem sprawdzić. Jak się okazało moto raczej na pewno tyle ma(pierwszy tłok), co widać po cylindrze i ogólnym stanie silnika, który wam pokażę na zdjęciach. Zdziwiło mnie ustawienie pierścieni, które były ustawione zamkiem w tym samym miejscu oba.
Oto mój dyliżans:
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=656b9a0dfd94ba8c][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6343273cd052f003][/url]
Po wykonaniu własnej zakurwarki do łańcuchów i rozkuciu łańcuszka rozrządu zabrałem się do ściągania głowicy oraz cylindra:
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=27172fc0fdb5bca5][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=486a334b1f79db14][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d4d1123306e60dd7][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=56dd0e98eb2babd1][/url]
Widać delikatne "smugi" żadnej nie czuć pod palcem czy paznokciem.
Oddałem cylinder do pomiarów i dostałem telefon odnośnie wyboru tłoka. Czy chciałbym Wossnera czy Vertexa, bo takie mają u Woryny w Katowicach. Napisałem im , że chciałbym tłok OEM KTM Elko to poproszono mnie żebym zorientował się jaki wymiar będzie miał nowy tłok i oni mi przehonują cylinder na nowy rozmiar.
Powie mi ktoś jak to jest z wymiarami tłoków OEM? Warto się w to pchać? Podobno tłoki OEM wykazują dłuższą żywotność?
Czy lepiej wziąć wossnera i też będzie gitarka?
Pozdrawiam,
Łukasz