1

Temat: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

Siema,

zakładam temat z remontem ponieważ liczę na waszą pomoc i cenne uwagi podczas przeprowadzania owej czynności.
Rozebrałem cały motocykl do zera poniważ chciałem pomalować ramę, na której od spodu odpadł lakier, wymienić plastiki, poprawić elektrykę itp.

Silnik do remontu, tak żeby sobie spokojnie latać, a nie jak w przypadku LC4 jeździć jak na bombie. Cały czas takie uczucie mi towarzyszyło podczas jazdy od kiedy go kupiłem, chociaż żadnych dźwięków z siebie nie wydawał. Silnik miał super kompresje. Ale jednak te 14 k km, które nie były potwierdzone wolałem sprawdzić. Jak się okazało moto raczej na pewno tyle ma(pierwszy tłok), co widać po cylindrze i ogólnym stanie silnika, który wam pokażę na zdjęciach. Zdziwiło mnie ustawienie pierścieni, które były ustawione zamkiem w tym samym miejscu oba.

Oto mój dyliżans:

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=656b9a0dfd94ba8c]http://images68.fotosik.pl/667/656b9a0dfd94ba8cm.jpg[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6343273cd052f003]http://images69.fotosik.pl/667/6343273cd052f003m.jpg[/url]


Po wykonaniu własnej zakurwarki do łańcuchów i rozkuciu łańcuszka rozrządu zabrałem się do ściągania głowicy oraz cylindra:

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=27172fc0fdb5bca5]http://images70.fotosik.pl/667/27172fc0fdb5bca5m.jpg[/url]



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=486a334b1f79db14]http://images69.fotosik.pl/667/486a334b1f79db14m.jpg[/url]

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d4d1123306e60dd7]http://images69.fotosik.pl/667/d4d1123306e60dd7m.jpg[/url]

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=56dd0e98eb2babd1]http://images70.fotosik.pl/667/56dd0e98eb2babd1m.jpg[/url]

Widać delikatne "smugi" żadnej nie czuć pod palcem czy paznokciem.
Oddałem cylinder do pomiarów i dostałem telefon odnośnie wyboru tłoka. Czy chciałbym Wossnera czy Vertexa, bo takie mają u Woryny w Katowicach. Napisałem im , że chciałbym tłok OEM KTM Elko to  poproszono mnie żebym zorientował się jaki wymiar będzie miał nowy tłok i oni mi przehonują cylinder na nowy rozmiar.

Powie mi ktoś jak to jest z wymiarami tłoków OEM? Warto się w to pchać? Podobno tłoki OEM wykazują dłuższą żywotność?
Czy lepiej wziąć wossnera i też będzie gitarka?


Pozdrawiam,

Łukasz

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

2

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

W serwisówce masz podane wszystko odnośnie tłoków OEM
Polecam przejrzeć całą a nawet przeczytać przed remontem.
Najlepiej gdyby to oni powiedzieli Tobie jaki cylinder ma wymiar żebyś chociaż wiedział na czym stoisz.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

A dlaczego nie chcesz wossnera?

https://www.bikepics.com/members/81

4 Ostatnio edytowany przez PszczelaRz (2015-03-03 09:33:37)

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

hacker33 napisał/a:

W serwisówce masz podane wszystko odnośnie tłoków OEM
Polecam przejrzeć całą a nawet przeczytać przed remontem.
Najlepiej gdyby to oni powiedzieli Tobie jaki cylinder ma wymiar żebyś chociaż wiedział na czym stoisz.

Cały czas w niej szperam. 
Zapomniałem o tym całkowicie, a przeglądałem to.
Drugi  ma od 94,951 do 94,958. 

delta napisał/a:

A dlaczego nie chcesz wossnera?

Właśnie wiele osób mi mówilo, że jak mogę to lepiej kupić oem bo to zywotniejsze. Ale chciałbym poznać wasze opinie na ten temat

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

5

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

PszczelaRz AGH napisał/a:

Zdziwiło mnie ustawienie pierścieni, które były ustawione zamkiem w tym samym miejscu oba.

Przecież tłok nie ma zamków, więc pierścienie mogą się swobodnie obracać.
Wpierw wymiaruje się cylinder, do którego dobiera się tłok. Nie na odwrót. Poza tym jeśli kupisz tłok o danym rozmiarze to wcale nie oznacza, że taki rozmiar dostaniesz. Rozrzut bywa czasem nawet do 0,02 mm

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

6 Ostatnio edytowany przez PszczelaRz (2015-03-03 09:40:55)

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

Czyli  po prostu podam  te odchyłki, które są w serwisówce dla cylindra. Wielkie dzięki :)




Majster128 napisał/a:
PszczelaRz AGH napisał/a:

Zdziwiło mnie ustawienie pierścieni, które były ustawione zamkiem w tym samym miejscu oba.

Przecież tłok nie ma zamków, więc pierścienie mogą się swobodnie obracać.
Wpierw wymiaruje się cylinder, do którego dobiera się tłok. Nie na odwrót. Poza tym jeśli kupisz tłok o danym rozmiarze to wcale nie oznacza, że taki rozmiar dostaniesz. Rozrzut bywa czasem nawet do 0,02 mm

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

7

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

PszczelaRz AGH napisał/a:

poproszono mnie żebym zorientował się jaki wymiar będzie miał nowy tłok i oni mi przehonują cylinder na nowy rozmiar.

Z tego cytatu wynika jednak, że chcą honować nicasil zwiększając rozmiar cylindra (czyt. zmniejszyć czas eksploatacji cylindra).
Cylinder ma być tak przehonowany, by nie zwiększyć jego rozmiaru, a zarazem nadać mu strukturę honowniczą.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

8 Ostatnio edytowany przez PszczelaRz (2015-03-03 09:57:26)

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

Przepraszam was Panowie. Zapomniałem o tym napisać. Będzie honowanie..

Edit. Późno to pisałem bo nie było kiedy tego zrobić. Chodzi mi głównie o ten cylinder, a reszta to już bajka :)

Majster128 napisał/a:
PszczelaRz AGH napisał/a:

poproszono mnie żebym zorientował się jaki wymiar będzie miał nowy tłok i oni mi przehonują cylinder na nowy rozmiar.

Z tego cytatu wynika jednak, że chcą honować nicasil zwiększając rozmiar cylindra (czyt. zmniejszyć czas eksploatacji cylindra).
Cylinder ma być tak przehonowany, by nie zwiększyć jego rozmiaru, a zarazem nadać mu strukturę honowniczą.

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

9

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

Dawno mnie tu nie było tak samo jak w garażu. Głowica zrobiona. Nowy tłok i cylinder po honowaniu czekają w domu. Także pewnie do maja zrobię jak będzie czas..

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

10

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

Pw

525 EXC

11 Ostatnio edytowany przez PszczelaRz (2015-04-13 22:22:53)

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=88c4e3451de67550]http://images67.fotosik.pl/795/88c4e3451de67550m.jpg[/url]

Rama, wahacz i sety wróciły z malowania.

Cylinder został przehonowany, a dobrany tłok ma ten sam wymiar co poprzedni, który siedział w silniku tylko teraz nie oem, a Wossner

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=01a5387f9feaa40d]http://images68.fotosik.pl/794/01a5387f9feaa40dm.jpg[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8f2306b3e38b1b63]http://images69.fotosik.pl/794/8f2306b3e38b1b63m.jpg[/url]



No i głowica, okazało się, że zawory ssące są już do wymiany więc poszły do wymiany wszystkie:


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=656d7d38488b8f7b]http://images66.fotosik.pl/794/656d7d38488b8f7bm.jpg[/url]



Teraz czekam na korbę, wszystkie łożyska, uszczelniacze i uszczelki. Jak dotrą to na jakimś weekendzie przed majem poskładam dyliżans.

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

12

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

jakbyś mógł to napisz ile ę kosztował ten cały remont.

KTM 450 sx Supermoto

13

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

Sprężyny zaworowe zmieniłeś?

Pozdrawiam,
Piotrek

14

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

mallly200sx napisał/a:

Sprężyny zaworowe zmieniłeś?

O to miałem zapytać. Pomierzyli sprężyny i powiedzieli, że są w dobrym stanie i nie wymagają wymiany. Nadal zastanawiam się czy ich jednak profilaktycznie nie wymienić?

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

15

Odp: KTM 525 EXC (EU) 2003 Remont!

Są różne szkoły. Ja bym wymienił.

a zamki zaworowe?  Te na pewno trzeba wymienić.

Pozdrawiam,
Piotrek