1

Temat: Remoncik silnika LC$

Witam, zaczynam remont mojej maszyny w której zatarł się tłok i dodatkowo padł korbowód. Objawy wskazują na brak smarowania...czyżby owiany złą sławą bypass? Ale pewności nie mam. Zapowiada się kapitalka silnika i chciałbym zapytać czy wiecie gdzie można dostać tanio łożyska od niego np. SKF, INA itp(prawie wszystkie do wymiany)? Bo kupując w sklepie KTM'a, cena remontu przerośnie wartość całej maszyny:) Dodatkowo zauważyłem, że łożysko rolkowe dwurzędowe od kosza sprzęgła ma chropowatości na sobie i niestety bieżnia w koszu też(ta część w sklepie kosztuje 2800zł!!!, a jest to zwykła zębatka przynitowana do kosza...paranoja), można to przeszlifować i dobrać większe łożysko?I jeszcze jedno, czy warto kupić zestaw uszczelek ATHENY czy lepiej oryg?Chcę zminimalizować wydatki ale nie kosztem jakości. Moto robię dla siebie i chcę to zrobić jeszcze przed sezonem, pomóżcie. Pozdro.

KTM LC4 640 prestige
Moje zdjęcia z remontu itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/story

2

Odp: Remoncik silnika LC$

O łożyska pytaj w hurtowni Quay na ul. Karpiej. Oferują produkty wielu producentów. Uszczelki Atheny są dobrej jakości, nie musisz się obawiać.

KTM SMC 660

3

Odp: Remoncik silnika LC$

Quay jest drogi a wybór ma słaby.
Lepiej Albeco na Plewiskach. Tam dostaniesz bardzo wyspecjalizowane łożyska czyli takie jak są oryginalnie w twoim silniku.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: Remoncik silnika LC$

co do uszczelek to pod glowice i miedzy kartery raczej tylko oem

5

Odp: Remoncik silnika LC$

Najlepiej popytaj tu u tam ;). W Quay'u dostaniesz łożyska w typowych rozmiarach. Ceny nie są powalające ani w jedną ani w drugą stronę.

KTM SMC 660

6

Odp: Remoncik silnika LC$

Sorry chłopy, ja teraz w Szczecinie siedzę, nie zmieniłem lokalizacji w info Ale jeśli wysyłają pocztą to luzik. Muszę kupić tłok(wossner???), korbę(wossner??) i wiele innych rzeczy. Jak macie jakieś pomysły co i gdzie tanio dostać to piszcie, nie tylko mi się przyda. Cylinder będę tulejował na 99%, ale poczekam na werdykt fachowców ze szczecina. Uszczelki wezmę atheny... chyba, bo dorzucają wszystko, włącznie z miedzianymi. Tą między karterami lepiej oryg? Ona chyba jest ważna przy pozycjonowaniu wału, mam rację? Pozdro.

KTM LC4 640 prestige
Moje zdjęcia z remontu itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/story

7

Odp: Remoncik silnika LC$

Napisz mi na priv liste czesci ktore potrzebujesz to postaram sie jakies przyjazne ceny zrobic ;)

Części silnikowe, odzież motocyklowa oraz akcesoria jeżeli czegoś potrzebujesz napisz do nas ! sklep@RRmoto.pl

4SR SIDI ALPINESTARS NOLAN LS2 X-LITE MOTUL IPONE SBS NISSIN AXO FLY PROGRIP

8 Ostatnio edytowany przez kuntakinte (2015-03-30 22:52:24)

Odp: Remoncik silnika LC$

Temat remontu mojego kata będę chyba dalej prowadził na [url]http://lc4.pl/index.php?topic=1248.0[/url] ,a jeśli nie będzie zainteresowania i chęci pomocy w problemach to wtedy przeniosę cały temat tutaj. Może to się komuś przyda przy naprawie itp. Ostatnio sodowałem gaźnik więc można luknąć na efekt. Robię też klucz do sprzęgła DIY oraz uchwyt do silnika. Trochę fotek będzie w temacie. Pozdrawiam :)

KTM LC4 640 prestige
Moje zdjęcia z remontu itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/story

9 Ostatnio edytowany przez kuntakinte (2015-03-31 20:14:52)

Odp: Remoncik silnika LC$

Możecie pomóc z tymi łożyskami bo wymieniam prawie wszystkie w silniku w razie w, a koszta rosną, i żeby zaoszczędzić chciałem kupić większość w albeco. Wysłałem do nich spis łożysk z silnika który udało mi się zrobić, czyli numery które są w schematach i przepisałem to co było na bieżniach wybite, żeby mieli więcej informacji w dobieraniu łożysk ale to co mi odesłali to nawet nie mam pojęcia jak się ma do tego co siedzi w silniku... Ja im jedne numery a oni mi drugie...dodatkowe cyferki literki itp. Pomocy...

Pierwsze dane są ze schematów KTM'a, kolejne spisane bezpośrednio z
łożysk.
1. TMB004 ------------ NTN 6004 LU
2. BK2012 ------------ Torrington BK 2012
3. 6001.2RSR C3 ---------- SKF Explorer 6001-2RSH/C3
4. 6001.2RSR C3 ---------- SKF Explorer 6001/C3
5. K26x30x22.ZW.KSE ------- brak oznaczeń chyba INA
6. TM16004 C3 ------- NTN TM-16004 C3 Japan IU
7. NJ203 ECP/C3.2001 --------- SKF 203 EC 031C
8. K30x37x18A ------ brak oznaczeń
9. K10x13x13TN ------ brak oznaczeń
10. HK 2216 ------- INA VW HK2216
11. 61805 C3 ------- nie można odczytać z łożyska
12. K22x26x13H ------ brak oznaczeń
13. RNA4903 ------- INA RNA 4903 XL x-life 95W2
14. NJ207ECPC3 ----- SKF 207 EC 032C Explorer (bieżnia zewnętrzna) ------
SKF NJ207 ECP/C3 032C Explorer (bieżnia wew.)
15. NJ306C3 ------ SKF 306 EC/D 058C Explorer (bieżnia zew.) ------- SKF
NJ306 ECP/C3H 058C Explorer (bieżnia wew.)
16. RNA 4902 KSE ----- INA RNA 4902-XL X-life 95V10
17. K22x26x13TN ------ brak oznaczeń
18. BC1-0076A ----- SKF BC1-0076A 327B
19. K22x26x13H ----- brak oznaczeń
20. K22x26x13TN ----- brak oznaczeń
21. NJ205 ------- SKF 205 EC 329B

a odesłali mi to:

"""Te z wykrzyknikiem są ze schematów ktm'a a pod nimi podali swoją propozycję"""
Poz.    Symbol    Producent    Ilość    Cena/szt    Termin / Uwagi
1    TMB004!                         1         
a    TMB004JRLLBC3/2A       NTN    1    15,67 EUR    ok.4 tyg.
b    6004LLU/5K              NTN    1    11,80 PLN    z magazynu

2    BK2012!                 1         
a    BK2012       NEUTRAL    1    49,87 PLN    z magazynu

3    6001.2RSR C3!         1         
a    6001.LLU.C3    NTN    1    9,23 PLN    z magazynu

4    6001.2RSR C3!         1         
a    6001.LLU.C3    NTN    1    9,23 PLN    z magazynu

5    K26x30x22.ZW.KSE!         1         
a    K26x30x22.ZW    INA    1    28,06 PLN    z magazynu

6    TM16004 C3!         1         
a    16004 C3            SNR    1    14,67 PLN    z magazynu TM..niedostępne

7    NJ203 ECP/C3!         1         
a    NJ203ET2XC3    NTN    1    123,86 PLN    z magazynu

8    K30x37x18A    !             1         
a    K30x37x18            NTN    1    19,88 PLN    z magazynu

9    K10x13x13TN!         1         
a    K10x13x13TN    INA    1    8,91 PLN    z magazynu

10    HK 2216!                 1         
a    HK 2216            NTN    1    10,56 PLN    z magazynu

11    61805 C3!                 1         
a    6805JRZZC3/5K    NTN    1    35,36 PLN    z magazynu / uszczelnione

12    K22x26x13H!                 1         
a    K22x26x13        NTN    1    10,53 PLN    z magazynu

13    RNA4903!                 1         
a    RNA4903            NTN    1    35,98 PLN    z magazynu

14    NJ207ECPC3!         1         
a    NJ207ET2XC3    NTN    1    109,61 PLN    z magazynu

15    NJ306C3!                 1         
a    NJ306ET2XC3    NTN    1    118,04 PLN    z magazynu

16    RNA 4902 KSE!         1         
a    RNA 4902            NTN    1    33,06 PLN    z magazynu

17    K22x26x13TN!         1         
a    K22x26x13            INA    1    13,82 PLN    z magazynu

18    BC1-0076A!                 1         
a    BC1-0076 A            SKF    1    85,94 EUR    ok.7 dni

19    K22x26x13H!                 1         
a    K22x26x13            INA    1    21,65 PLN    z magazynu

20    NJ205    !                     1         
a    NJ205ET2X            NTN    1    70,77 PLN    z magazynu

KTM LC4 640 prestige
Moje zdjęcia z remontu itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/story

10

Odp: Remoncik silnika LC$

Poz. 18 kup w ktmie, kosztuje ok 300 pln. Jest to łożysko specjalne, brak zamienników. Z ciekawości zapytałem o nie kiedyś w skf, było tańsze niż w ktm, ale czas realizacji zamówienia ok 12 tygodni.
Sprawdź ceny łożysk igiełkowych w ktm, bo bardzo często są tańsze niż w albeco.

11

Odp: Remoncik silnika LC$

Dzięki, tak wiem czytałem o tym na advider.com. Zrobili psikusa, a tyle łożysk jest na świecie...musieli akurat na zamówienie robić. Ale to co albeco podało prawie w ogóle nie zgadza się z tym co było na łożyskach wybite, nie mówiąc już o firmach. Patrzyli chyba tylko na wymiary nic więcej...

KTM LC4 640 prestige
Moje zdjęcia z remontu itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/story

12

Odp: Remoncik silnika LC$

Dobrze Ci łożyska dobrali. Z tego co kiedyś sprawdzałem w silniku masz łożyska SKF, NTN, Ina.  Albeco głównie handluje NTN i Iną więc takie Ci zaproponowali. Większość łożysk masz "normalnych". Wiadomo, że producent motocykla też sobie coś do oznaczeń od siebie dołożył.

13 Ostatnio edytowany przez kuntakinte (2015-04-02 19:10:17)

Odp: Remoncik silnika LC$

Napisałem też do Quay bo mają tutaj oddział w szczecinie. Również nie zaproponowali mi tych samych łożysk co w silniku siedzą no ale cóż. Po podliczeniu wszystkiego w sklepie kata wyszło prawie 2 tys. za same łożyska :O, to dobry powód by szukać po hurtowniach.

Doradźcie jeśli możecie czy brać przez albeco czy w quay a może nie jeść przez 2 miesiące i kupić w kacie:) Jestem ciekaw jakiej jakości w porównaniu do oryginałów będą te łożyska. A w silniku mam te co podałem wyżej, wszystko tam jest, firmy numery itp. Znacie firmę łożysk timken?

Oferta z quay. Ich propozycja jest z wykrzyknikiem.
1\. TMB004 ------------ NTN 6004 LU - NTN!: 10,48 zł/szt. FAG: 11,40
zł/szt.,
2\. BK2012 ------------ Torrington BK 2012: TIMKEN!: 29,00 zł/szt.
3\. 6001.2RSR C3 ---------- SKF Explorer 6001-2RSH/C3: -FAG!: 8,91 zł/szt.
4\. 6001.2RSR C3 ---------- SKF Explorer 6001/C3 - FAG!: 8,91 zł/szt.
5\. K26x30x22.ZW.KSE ------- brak oznaczeń chyba INA! - 38,00 zł/szt.
6\. TM16004 C3 ------- NTN TM-16004 C3 Japan IU  - FAG!: 19,98 zł/szt.,
SNR: 15,54 zł/szt.
7\. NJ203 ECP/C3.2001 --------- SKF 203 EC 031C  - FAG!: 68,92 zł/szt.
8\. K30x37x18A ------ brak oznaczeń - TIMKEN!: 16,50 zł/szt.
9\. K10x13x13TN ------ brak oznaczeń  - INA!: 9,70 zł/szt.
10\. HK 2216 ------- INA VW HK2216 - INA!: 14,53 zł/szt.
11\. 61805 C3 ------- nie można odczytać z łożyska - NTN! (w wersji
uszczelnionej 2Z): 53,00 zł/szt.
12\. K22x26x13H ------ brak oznaczeń - TIMKEN!: 7,54 zł/szt.
13\. RNA4903 ------- INA RNA 4903 XL x-life 95W2 - NTN!: 33,94 zł/szt.
14\. NJ207ECPC3 ----- SKF 207 EC 032C Explorer (bieżnia zewnętrzna)
------ SKF NJ207 ECP/C3 032C Explorer (bieżnia wew.) - FAG!: 94,69
zł/szt.,
15\. NJ306C3 ------ SKF 306 EC/D 058C Explorer (bieżnia zew.) ------- SKF
- NJ306 ECP/C3H 058C Explorer (bieżnia wew.) - FAG!: 117,31 zł/szt.
16\. RNA 4902 KSE ----- INA RNA 4902-XL X-life 95V10 - NTN!: 31,25 zł/szt.
17\. K22x26x13TN ------ brak oznaczeń  - TIMKEN!: 7,95 zł/szt.
18\. BC1-0076A ----- SKF BC1-0076A 327B  - Jest to łożysko typowo
motoryzacyjne dostępne na zamówienie z zagranicy, koszt 190,00 zł/szt. +
koszt przesyłki ok. 70 zł. Termin realizacji ok. 7-10 dni roboczych
19\. K22x26x13H ----- brak oznaczeń - TIMKEN!: 7,95 zł/szt.
20\. K22x26x13TN ----- brak oznaczeń - TIMKEN! 7,95 zł/szt.
21\. NJ205 ------- SKF 205 EC 329B - SNR!: 79,52 zł/szt., FAG!: 78,25
zł/szt.

KTM LC4 640 prestige
Moje zdjęcia z remontu itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/story

14 Ostatnio edytowany przez kuntakinte (2015-06-16 00:44:24)

Odp: Remoncik silnika LC$

Hej, odgrzewam kotleta na szybko i wrzucam trochę fotek z remontu bo maszyna pali się do jazdy:0

Jak już wcześniej pisałem prawdopodobnie padło smarowanie. Cylinder, tłok, korba, pompa oleju itp do kosza. Temat przeniesiony z LC4.pl. Wszystko w wielkim skrócie. Macie pytania, piszcie:)Miłego oglądania:)


Zatarty tłok i cylinder.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test


Prace powoli idą naprzód. Głowica przed czyszczeniem razem z zaworami i po. Jeszcze tylko dotarcie zaworów i jedna rzecz mniej. Pozdrawiam;)


PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Widok od góry.

PunBB bbcode test

Kosz sprzęgła jako ozdoba na półkę... szlag trafił bieżnię.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Nowe zabawki do silniczka.

PunBB bbcode test


Ostre ściąganie bieżni z wału.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Delikatne przetarcia na czopach usunąłem matą ścierną.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

"Nowy" gaźnior FCR 41:)

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test


PunBB bbcode test

Przed myciem.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test


"Nowy" kosz sprzęgła, cylinder po tulejowaniu, zawory już dotarte i FCR w całej okazałości:)


PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Gaźnior po myciu w myjce i sodowaniu.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Porównanie wizualne gaźników.


PunBB bbcode test

Dalej gaźnik po myjce i przyszły uchwyt do silnika.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Klucz do sprzęgła HAND MADE jak i uchwyt;)

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Gdyby ktoś chciał kiedyś zaspawać jakiś otwór to polecam zrobić to na starej donicy ceramicznej i doprowadzić tylko masę ;)

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Już po malowanku i zaślepieniu otworów ;)

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test


Pojemnik na zlewki (jeszcze w budowie).


PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test


Nowe łożyska i korba po przebicu. Jak widać ostro dostała w dupe....

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test



Pompa oleju po przejsciach, rolki dzwigienek zaworowych profilaktycznie do wymiany, renowacja pompy wody, nowe sprężyny sprzęgła, składanie głowicy, skrzyni biegów i ściąganie bieżni z balansera.


PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Wiecie może czemu nowe sprężyny sprzęgła pokryte są farbą która schodzi sama z siebie...? ?? Sprężyny wyczyściłem z tego zielonego ustrojstwa.


PunBB bbcode test


PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Przydała się ręczna praska do wciskania łożysk ;)
Czy wał pompy powinien się ciężko obracać? Są 2 łożyska + simmering 2 wargowy, ale czy ten zestaw wytwarza takie opory? Z trudem obraca się to palcami.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Simer poszedł na klej do gwintów.

PunBB bbcode test
Skrzynia biegów doczekała się nowych łożysk.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Hardkorowe ściąganie bieżni z balansera... ten sposób wydawał mi się "najlepszy", ściągałem tak bieżnie z wału.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test


Pompy i rolki zamówiłem dzisiaj. Pompa po 250zl, dużo? Można dostać taniej ? Wymieniam to wszystko żeby mieć święty spokój... Nie lubię jeździć i zastanawiać się kiedy to się rozsypie.

Na simmering od pompy dałem dużo smaru, a pod podkładki od sprężyn lałem olej silnikowy.

Przed wkładaniem łożysk w kartery wrzucić je do piekarnika na 100*C? Czy więcej ?  Macie jakieś sprawdzone metody? Myślałem żeby łożyska dać do zamrażarki, ale szron zaczyna się na nich pojawiać po wyciągnięciu i nie wiem czy nie zaszkodzi to im, mówie tu o rdzy.


Rolki rozebrane. Wyglądają nawet, nawet.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Zrobiłem również śrubę do blokowania wału. Śruba M8 30 8.8, czy aby nie za miękka? Z tego co wyczytałem to nie można "ponoć" używać jej do dokręcania zębatki od strony sprzęgła a jedynie do blokowania wału w GMP w celu ustawienia zapłonu i rozrządu. Czy to aby do końca prawda? ??

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

I na koniec wykombinowałem klucz do nakrętek, szpilek cylindra. Trzeba go jedynie wykalibrować na śrubie wkręconej w drewniany kołek bo działa tam dzwignia.... chyba ??. Nigdy czegoś takiego wcześniej nie robiłem ;) Mam nadzieję że nie trzaśnie na spawie... jaki był tam moment 50Nm?

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

KTM LC4 640 prestige
Moje zdjęcia z remontu itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/story

15

Odp: Remoncik silnika LC$

Jaką spawarką to spawasz co na fotach?

Co do łożysk, piekarnik 150'C. Przy tej temp. wypadają jak i wpadają.
Do lodówki/zamrażarki nie polecam. Testowałem już zakładanie łożysk zimnych i pokojowych i z zimnymi był problem. Za szybko wychładzały to na co wkładamy - akurat testowałem na bierzni wału. Szron też pogarszał sprawę.

Co do klucza to tutaj masz wzór na przedłużkę.
[url]https://www.motorcraftservice.com/renderers/torquewrench/wrench_formula_main_en.asp[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD