Hej, odgrzewam kotleta na szybko i wrzucam trochę fotek z remontu bo maszyna pali się do jazdy:0
Jak już wcześniej pisałem prawdopodobnie padło smarowanie. Cylinder, tłok, korba, pompa oleju itp do kosza. Temat przeniesiony z LC4.pl. Wszystko w wielkim skrócie. Macie pytania, piszcie:)Miłego oglądania:)
Zatarty tłok i cylinder.







Prace powoli idą naprzód. Głowica przed czyszczeniem razem z zaworami i po. Jeszcze tylko dotarcie zaworów i jedna rzecz mniej. Pozdrawiam;)




Widok od góry.

Kosz sprzęgła jako ozdoba na półkę... szlag trafił bieżnię.



Nowe zabawki do silniczka.

Ostre ściąganie bieżni z wału.





Delikatne przetarcia na czopach usunąłem matą ścierną.




"Nowy" gaźnior FCR 41:)



Przed myciem.

















"Nowy" kosz sprzęgła, cylinder po tulejowaniu, zawory już dotarte i FCR w całej okazałości:)









Gaźnior po myciu w myjce i sodowaniu.






Porównanie wizualne gaźników.

Dalej gaźnik po myjce i przyszły uchwyt do silnika.



Klucz do sprzęgła HAND MADE jak i uchwyt;)








Gdyby ktoś chciał kiedyś zaspawać jakiś otwór to polecam zrobić to na starej donicy ceramicznej i doprowadzić tylko masę ;)











Już po malowanku i zaślepieniu otworów ;)





Pojemnik na zlewki (jeszcze w budowie).









Nowe łożyska i korba po przebicu. Jak widać ostro dostała w dupe....








Pompa oleju po przejsciach, rolki dzwigienek zaworowych profilaktycznie do wymiany, renowacja pompy wody, nowe sprężyny sprzęgła, składanie głowicy, skrzyni biegów i ściąganie bieżni z balansera.









Wiecie może czemu nowe sprężyny sprzęgła pokryte są farbą która schodzi sama z siebie...? ?? Sprężyny wyczyściłem z tego zielonego ustrojstwa.






Przydała się ręczna praska do wciskania łożysk ;)
Czy wał pompy powinien się ciężko obracać? Są 2 łożyska + simmering 2 wargowy, ale czy ten zestaw wytwarza takie opory? Z trudem obraca się to palcami.


Simer poszedł na klej do gwintów.

Skrzynia biegów doczekała się nowych łożysk.



Hardkorowe ściąganie bieżni z balansera... ten sposób wydawał mi się "najlepszy", ściągałem tak bieżnie z wału.



Pompy i rolki zamówiłem dzisiaj. Pompa po 250zl, dużo? Można dostać taniej ? Wymieniam to wszystko żeby mieć święty spokój... Nie lubię jeździć i zastanawiać się kiedy to się rozsypie.
Na simmering od pompy dałem dużo smaru, a pod podkładki od sprężyn lałem olej silnikowy.
Przed wkładaniem łożysk w kartery wrzucić je do piekarnika na 100*C? Czy więcej ? Macie jakieś sprawdzone metody? Myślałem żeby łożyska dać do zamrażarki, ale szron zaczyna się na nich pojawiać po wyciągnięciu i nie wiem czy nie zaszkodzi to im, mówie tu o rdzy.
Rolki rozebrane. Wyglądają nawet, nawet.







Zrobiłem również śrubę do blokowania wału. Śruba M8 30 8.8, czy aby nie za miękka? Z tego co wyczytałem to nie można "ponoć" używać jej do dokręcania zębatki od strony sprzęgła a jedynie do blokowania wału w GMP w celu ustawienia zapłonu i rozrządu. Czy to aby do końca prawda? ??


I na koniec wykombinowałem klucz do nakrętek, szpilek cylindra. Trzeba go jedynie wykalibrować na śrubie wkręconej w drewniany kołek bo działa tam dzwignia.... chyba ??. Nigdy czegoś takiego wcześniej nie robiłem ;) Mam nadzieję że nie trzaśnie na spawie... jaki był tam moment 50Nm?








KTM LC4 640 prestige
Moje zdjęcia z remontu itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/story