1

Temat: Honowanie cylindra

Siemano, dzisiaj bylem z kumplem pomierzyc cylindry i wyszlo nam obu ze trzeba wsadzic tlok B. Wszystko spoko tylko ze nie mamy juz "jodelki" i pojawia sie pytanie czy dac cylki do honowania czy zakladac nowy tlok na cylinder bez jodelk.  Czy podczas delikatnego honowania nie ucieknie wymiar? Bo niektorzy mowia zeby zakladac tlok a inni zeby przehonowac zeby zrobic jodelke. A druga sprawa ze nie bardzo mamy gdzie to zrobic w okolicy. Macie namiar na dobry warsztat? Sprzety to exc 300

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

2

Odp: Honowanie cylindra

według mnie jodełka jest efektem honowania
a honujesz do danej selekcji
a skoro masz wymiar ok to po co hononować

a jeśłi koniecznie chcesz
to popatrz za innym tłokiem
różni producenci = rózne pasowanie

tak mi sie wydaje

sprzedam części
EXC 520 /  LC4 620 - całe na części - koła enduro - koła KTM DUKE SM
DRZ 400 - części zawieszanie, elektryka, air box, sprzęgła, elementy silnika
gg 6777220            tel 698 - 672 - sto jeden

3 Ostatnio edytowany przez karol128 (2015-02-10 20:30:09)

Odp: Honowanie cylindra

Ostatnio też jestem w tym temacie i było trochę kłótni w której trochę miałem a trochę nie miałem racji.

W każdym razie odrobiłem lekcjie i to co powinieneś zrobić to deglazing (czy jakoś tak). Jak dasz do honowania to możesz trochę stracić wymiar. Opinie są rożne ale ja u siebie kilka dni temu przejechałem cylinder kilka sekund takim wynalazkiem i wyszło całkiem spoko [url]http://allegro.pl/honownica-51-177-mm-wysylka-kurier-24-najtaniej-i4998890501.html[/url] tylko w 2t raczej bym z tym nie ryzykował z uwagi na kanały.

W instrukcji prawie każdego tłoka każą wykonać deglazing przed instalacją ale ludzie nie robią i też latają.

A i jak mierzysz cylinder to bardzo zwracaj uwagę na temperaturę cylka i średnicówki. Trochę stopni różnicy i wymiar może się różnić nawet o 0.02! - tak mi zmierzył ostatnio majster który nie zwrócił na to uwagi!

4

Odp: Honowanie cylindra

Masz wybór.
Nie honować i pogodzić się ze szybszym zużyciem tłoka, pierścieni i cylindra.
Honować uzyskując większą trwałość tłoka, pierścieni i cylindra.
Jeśli jakiś ślusarz ostrzega, że może zmienić się wymiar po honowaniu to zabierz mu od razu cylinder z rąk.
Honowanie nicasilu nie polega na powiększaniu cylindra tylko na nadaniu odpowiedniej struktury, która to ma utrzymywać film olejowy. Honowanie nie oznacza zmiany rozmiaru cylindra. Trzeba to zrobić tylko odpowiednio delikatnie by nie zmienić rozmiaru i jednocześnie odpowiednio mocno by nadać cylindrowi odpowiednią strukturę.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

5 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-02-10 21:25:49)

Odp: Honowanie cylindra

Majster128 napisał/a:

...która to ma utrzymywać film olejowy. Honowanie nie oznacza zmiany rozmiaru cylindra...

też tak słyszałem od znajonego mechanika, a pamiętam nawet kiedyś na discovery było coś o hotrodach i typo silnik robił, gładkie powierzchnie honował tłumacząc, że ma to pomóc w smarowaniu. Pierścienie z gładkiej powierzchni zebrały by olej i darłby metal o metal, a tak w tych kanalikach zostaje olej i jest smarowanie.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

6

Odp: Honowanie cylindra

wyrzyk969 prawie tak jak mówisz. Z tą poprawką, że olej nie zostaje w tych rysach, tylko się o nie zaczepia nie dając się ciągnąć pierścieniowi.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

7

Odp: Honowanie cylindra

raku po co honować?!
wszyscy zapierdalają bez honowania i a Ty największy kozak na 2 kołach chcesz się bawić w takie pierdoły?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-02-10 22:07:50)

Odp: Honowanie cylindra

Majster128 pewnie masz rację, ja tylko pisze co słyszałem, a jak jest dokładnie, to zbytnio nie wiem. Wiem od mechanika, że jest to potrzebne i ma związek ze smarowaniem, więc lepiej to zrobić. Pzdr.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

9

Odp: Honowanie cylindra

Hacker wyczuwam ironie :D
Ale własnie pierdole to honowanie zakładam tłok i lece bo ciśnienie za duże :D

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

10 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-02-10 22:54:18)

Odp: Honowanie cylindra

Że lepiej zrobić nie znaczy, że koniecznie, ja w KX-ie tego nie robiłem, wsadziłem tylko nowy tłok i nawet nie docierałem tyle ile powinienem bo ciśnienie biło, a potem stwierdziłem, że moto będzie latać aż padnie co by powód był aby nowy cylinder kupić (bigbore). W końcu w kawie poszło wszystko (zawiecha, koła itp) a silnik dalej pracuje ładnie, a że remont robię całego moto to cylinder na nowy teraz wymienię. Pzdr.

P.S. dodam że tłok wymieniany ze trzy sezony temu

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

11

Odp: Honowanie cylindra

W tym przypadku to raczej by Ci się obeszlo bez honowania, ale jesli bys sie decydowal to na slasku w jurgalu tanio Ci to ogarną.

12

Odp: Honowanie cylindra

jankonasz napisał/a:

W tym przypadku to raczej by Ci się obeszlo bez honowania, ale jesli bys sie decydowal to na slasku w jurgalu tanio Ci to ogarną.

I szpadel do kopania dorzucommm...

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

13 Ostatnio edytowany przez helmex (2015-09-01 07:07:02)

Odp: Honowanie cylindra

załaszam roszczenia do cylindra po honowaniu.
edit. oczywiscie na mocy umów o cylindrach z roku 45.

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600