Temat: remont kapitalny exc 530
We wrześniu 2014 roku pańskiego :P stałem się szczęśliwym posiadaczek ktm exc 530 moto bardzo podpadło mi do gustu , lecz nadeszła zima i z doświadczenia po poprzednich motocyklach postanowiłem zajrzeć do silnika no i odnowić ramę. Po dzisiejszej rozbiórce silnika okazało się że na zamku pierścienia odpowiadającego za kompresję jest ok 3mm szczelina na olejowym podobnie, tłok lekko starta powłoka teflonowa i sprawa która dała mi do myślenia w silniku jest tłok elko II selekcja, i tu pojawia się pierwsza niejasność poprzedni właściciel zarzekał się że prócz łańcuszka rozrządu nic nie wymieniał(na śrubach też jakiegokolwiek śladu nie było) i tu pytanie czy cylinder został tak spasowany fabrycznie (w serwisówce doczytałem że są 2 selekcje cylindra niestety mój angielski jest bardzo słaby więc mogłem coś źle zrozumieć) i druga sprawa szczelina pomiędzy przeciwwagą wału korbowego a stopą korbowodu wynosi 0,7mm a według serwisówki powinien wynosić 0,4-0,6mm czyli ma się rozumieć że korba też do wymiany? Jeśli korba będzie do wymiany chcę się podjąć przeróbki mojego silnika na 1 obieg oleju co myślicie o tym pomyśle i czy ktoś jest w temacie?
PS. fotki będą w przyszłym tygodniu :D