1

Temat: remont kapitalny exc 530

We wrześniu 2014 roku pańskiego :P stałem się szczęśliwym posiadaczek ktm exc 530 moto bardzo podpadło mi do gustu , lecz nadeszła zima i z doświadczenia po poprzednich motocyklach postanowiłem zajrzeć do silnika no i odnowić ramę. Po dzisiejszej rozbiórce silnika okazało się że na zamku pierścienia odpowiadającego za kompresję jest ok 3mm szczelina na olejowym podobnie, tłok lekko starta powłoka teflonowa i sprawa która dała mi do myślenia w silniku jest tłok elko II selekcja, i tu pojawia się pierwsza niejasność poprzedni właściciel zarzekał się że prócz łańcuszka rozrządu nic nie wymieniał(na śrubach też jakiegokolwiek śladu nie było) i tu pytanie czy cylinder został tak spasowany fabrycznie (w serwisówce doczytałem że są 2 selekcje cylindra niestety mój angielski jest bardzo słaby więc mogłem coś źle zrozumieć) i druga sprawa szczelina pomiędzy przeciwwagą wału korbowego a stopą korbowodu wynosi 0,7mm a według serwisówki powinien wynosić 0,4-0,6mm czyli ma się rozumieć że korba też do wymiany? Jeśli korba będzie do wymiany chcę się podjąć przeróbki mojego silnika na 1 obieg oleju co myślicie o tym pomyśle i czy ktoś jest w temacie?
PS. fotki będą w przyszłym tygodniu :D

2

Odp: remont kapitalny exc 530

Nieproporcjonalne zużycie pierścieni oryginalnych nie jest niczym nowym. Ten typ tak ma.
Luz wzdłużny stopy korbowodu to za mało. Trzeba sprawdzić luz promieniowy. Wlej do łożyska stopy benzyny lub rozpuszczalnika by wypłukać olej i sprawdź wtedy luz promieniowy.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

3

Odp: remont kapitalny exc 530

a więc sprawa przedstawia się tak dzisiaj odebrałem ramę z malowania proszkowego niestety co się okazało podczas piaskowania znikły 2 literki numeru vin miał już ktoś doświadczenie  tego typu sprawami jak to się załatwia, i druga sprawa wypiaskowali mi też miseczki łożysk niestety taki kraj jak człowiek samemu czegoś sobie nie zrobi to na nikogo nie można liczyć...
zamieszczam pierwsze fotki
http://p1.bikepics.com/2015/01/19/bikepics-2719501-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2015/01/19/bikepics-2719502-full.jpg

4

Odp: remont kapitalny exc 530

hehe
nikt nie wyciągnął wniosków z mojego tematu
co możesz zrobić a no nie dać się złapać policji:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: remont kapitalny exc 530

z miseczkami trzeba zobaczycz czy nie bedzie luzu  mogles zostawic bieznie   i wymienic potem na nowe...
a co do vinu to nie mozesz kurwatwarz dobic tych 2 je...nych cyfr ? :)  numeratory  tam sa takie punktowe ?  maly punktak i jazda nikt sie nie ebdzie temu przygladal :)

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

6 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2015-01-20 20:41:40)

Odp: remont kapitalny exc 530

Tak wiem moja wina zaufałem zapewnieniom osoby wykonującej usługę no ale cóż... . Lecą kolejne foty  postępu prac z góry przepraszam za jakość fotek.
Gniazda na łożyska główki ramy pomimo tego że zostały wypiaskowane trzymają wymiar więc jest ok do główki ramy wpadają łożyska timkena
http://www.bikepics.com/pics/2015/01/20/bikepics-2719718-full.jpg
uszczelnienia oryginalne.
Koła zostały rozebrane
http://www.bikepics.com/pics/2015/01/20/bikepics-2719719-full.jpg
przednie koło 2 szprychy krzywe reszta ok; nyple jak i szprychy zostaną poprawione gwintownikiem
http://www.bikepics.com/pics/2015/01/20/bikepics-2719720-full.jpg
koło tylne 10 szprych krzywych w tym jedna do ucięcia (była zapieczona nie do ruszenia) podobnie jak w przednim do prze gwintowania
zaopatrzyłem się również w odpowiedni klucz dynamometryczny do szprych
http://www.bikepics.com/pics/2015/01/20/bikepics-2719722-full.jpg
według serwisówki szprychy powinno dokręcać się z siłą 5 nm próbując dokręcać kontrolnie szprychy jest to wręcz śmiesznie mało.
PS. vin zostawię sobie na deser :)

7

Odp: remont kapitalny exc 530

i tak spoko u Ciebie z tymi szprychami. Ja u siebie w KX'ie mam wszystkie zapieczone :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

8

Odp: remont kapitalny exc 530

co to za stojak i gdzie kupiłeś ten klucz do szprych?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: remont kapitalny exc 530

Z tym VINem, to jedziesz z ramą i papiermi do wojewódzkiej stacji kontroli pojazdów i tam albo Ci dobiją numer, albo zrobią nową tabliczkę na nity lub naklejkę, nie wiem konkretnie, ale wiadomo $$$

10 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2015-01-21 14:52:03)

Odp: remont kapitalny exc 530

hacker33 stojak to wyważarka statyczna do kół motocyklowych (jmp) a klucz dorwałem na ebay.com ze stanów (ściągnięte przez gościa który kiedyś został polecony przez forumowiczów). kakarotto dzięki za info :)

11 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2015-02-01 20:40:15)

Odp: remont kapitalny exc 530

z powodu notorycznego braku czasu postępy są mizerne od ostatniego postu udało mi się tylko zamontować przednie półki wraz z łożyskami (pomimo tego że, gniazda bieżni łożysk były wypiaskowane wszystko bardzo ładnie spasowało).
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/01/bikepics-2721594-full.jpg
powyciągałem również łożyska wahacza
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/01/bikepics-2721595-full.jpg

12

Odp: remont kapitalny exc 530

jeszcze niedokończony stojak montażowy silnika; jak na razie prototyp jak się sprawdzi będzie pomalowany proszkowo w jedynym słusznym kolorze ;p
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/07/bikepics-2722813-full.jpg

13 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2015-02-14 22:01:49)

Odp: remont kapitalny exc 530

po krótkiej przerwie leci kolejny raport z postępów prac nad moją 530-tką.
Skończyłem wreszcie stojak teraz praca to sama przyjemność nie musząc przerzucać silnika no i przede wszystkim odkręcanie oporniejszych śrub nie wymaga pomocnika do trzymania silnika ;d
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/14/bikepics-2724363-full.jpg
Wystrugałem sobie również dzisiaj następnego pomocnika a mianowicie przyrząd do montażu i demontażu łożysk wahacza i pds
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/14/bikepics-2724364-full.jpg
wahacz ready to race ;D
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/14/bikepics-2724367-full.jpg
no i foty tłoka wizualnie jest ok czego nie można napisać o pierścieniach
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/14/bikepics-2724365-full.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/14/bikepics-2724366-full.jpg

14

Odp: remont kapitalny exc 530

kolejny raport z wykonanych prac. Dzisiaj wreszcie rozpołowiłem silnik
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/21/bikepics-2725690-full.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/21/bikepics-2725691-full.jpg
skrzynia jak i łożyska w stanie idealnym. Niestety natrafiłem na kolejną przeszkodę którą jest zębatka na wale, zwykłe ściągacze niestety się poddały.
Zajrzałem również do jednej z lag i muszę przyznać że tyle wody w przednim zawieszeniu jeszcze nie widziałem.
Przeczyszczone i przygotowane do składania
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/21/bikepics-2725692-full.jpg
Zaopatrzyłem się również  w tuleję montażową do simmeringów lag; nie spodziewałem się że to taki kawał żelastwa będzie
https://www.bikepics.com/pics/2015/02/21/bikepics-2725693-full.jpg
Pytanie co do oleju kupiłem 1 litr oleju do lag agip 5W i wiem że na pewno mi go nie starczy i czy mam kupować 10W i robić mieszankę 50:50 czy zalać lagi tylko  olejem 5W, jazda głównie enduro

15

Odp: remont kapitalny exc 530

do  zębatki  walu trzeba tzw kaptur mnicha. czasem separator do lozysk daje rade :)  jak łozyska dobre to po co sciagasz zebatke z walu ?

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600