1

Temat: zębatki na torze

Witam,

mam prośbę o poradę od b. doświadczonych osób odnośnie jazdy po torze. Jeśli na torze używam biegów 2,3,4, a skrzynia jest 6-cio biegowa, to czy nie lepiej zwiększyć tylną zębatkę i np. jeździć na biegach 3,4,5 albo nawet 4,5,6 a mieć większe przyspieszenie? Jak dobieracie rozmiar zębatek do toru? I czy lepiej zmieniać przednią czy tylną?

crisson
SM450RR

2

Odp: zębatki na torze

Wiekszosc kolegow z ktorymi rozmawialem na przodzie ma 14 zebow i przy zmianach operuje tylna zebatka.
Ja w zasadzie wszystkie tory oprocz Poznania jezdza ta sama konfiguracja.

Dobrze myslisz, ale tez bardzo skracac biegow nie ma sensu bo bedziesz tracił na zmianie biegów. Dodatkowo motocyklem bedzie ciezko wystartowac, bardzo szybko skonczy sie jedynka, bedziesz musial czesto mielic skrzynia.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: zębatki na torze

dzięki crazy :) kolejny raz

crisson
SM450RR

4

Odp: zębatki na torze

przednią się łatwiej zmienia ale może dać zbyt dużą różnicę, jeden ząb na przedniej odpowiada zazwyczaj trzem zębom na tylnej a to już duża zmiana

5

Odp: zębatki na torze

Ja też muszę zmienić przód, bo obecnie mam zestaw autostradowy 15/40.

6

Odp: zębatki na torze

postaraj się tak dobrać zębatki, żebyś korzystał w czasie jazdy z czterech biegów (2,3,4,5) + jedynka na starcie. Nasze tory ( może z wyjątkiem Poznania ) są zbyt kręte, żeby możliwe i sensowne było wykorzystanie z większej ilości.

Pozdrawiam,

Jaro

7

Odp: zębatki na torze

Wlaśnie też zastanawiam się nad zmiana zebatek... generalnie jak bylismy z krzyskiem w koszalinie to znajomy od gokartów mowił ze lepiej jest jezdzic na wyzszych biegach, ze np lepiej dla nas bedzie gdy w agrafke bedziemy wchodzic na 2 a nie na jedynce bo sa inne przelozenia i silnik jest wtedy "mocniejszy" i teraz moje pytanie , jesli chce aby motocykl szybciej przyspieszal to powininem wrzucic zamiast 15 zebów z przodu np 14 badz 13?  i teraz czy jest jakikolwiek orientacyjny przelicznik ile traci się na prędkości przy zmiejszeniu np o 1 z przodu albo zwiekszeniu o 3 z tylu  ? i jeszce jedno jesli wrzuce z przodu zamiast 15 , 14 a zamiast z tylu 43 np 40 to wyjdzie na 0 :)?

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

8

Odp: zębatki na torze

Tegma, po prostu sobie to przelicz. Weź liczbę np 40 z tylnego blatu podziel przez np. 14 z przedniego. Da Ci to przełożenie końcowe 2,86. Możesz sobie przeliczyć jakie przłeożenia będa dla innych kombinacji.
Prędkość-jesli znasz Vmax jaka osiągasz na aktualnym przłeożeniu, to w prostym równaniu obliczysz jaka Vmax (teoretyczną-zakładając że nie będziesz probowal przelozeniami zmuszać 50 konnego motocykla do jazdy 350 km/h :) ) osiągniesz na innym przłełożeniu. Nie potrafię wkleić tu tego równania, ale to jest bardzo proste.
Jak dasz przełożenie jakie masz w tej chwili, i Vmax jaka osiągasz, to try miga dla Ciebie to obrazowo i jasno obliczę jak to będzie przy innych zestawie zębatek.
Jest też sposób na obliczenie Vmax gdy nie wiesz jaką osiagasz w tej chwili prędkość, mozesz to obliczyć dla różnych zębatek. bazujesz na obrotach silnika, obwodzie koła, i przelozeniu calkowitym (silnik-sprzęgło, sprzęgło-skrzynia biegów plus skrzynia biegów-tylne koło).
Nie potrafię wklejać tu takich rzeczy, ale jak chcesz się fajnei teoetycznie pobawić z cyferkami, to jest taka możliwość, z chęcią Ci pomogę jak chcesz.
Pzdr.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

9

Odp: zębatki na torze

tak sobie czytam stare posty i przypomniało mi się coś takiego: http://www.gearingcommander.com/ :D

po przeczytaniu większej ilości postów widzę że ten link już parę razy się przewinął.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"