Tegma, po prostu sobie to przelicz. Weź liczbę np 40 z tylnego blatu podziel przez np. 14 z przedniego. Da Ci to przełożenie końcowe 2,86. Możesz sobie przeliczyć jakie przłeożenia będa dla innych kombinacji.
Prędkość-jesli znasz Vmax jaka osiągasz na aktualnym przłeożeniu, to w prostym równaniu obliczysz jaka Vmax (teoretyczną-zakładając że nie będziesz probowal przelozeniami zmuszać 50 konnego motocykla do jazdy 350 km/h :) ) osiągniesz na innym przłełożeniu. Nie potrafię wkleić tu tego równania, ale to jest bardzo proste.
Jak dasz przełożenie jakie masz w tej chwili, i Vmax jaka osiągasz, to try miga dla Ciebie to obrazowo i jasno obliczę jak to będzie przy innych zestawie zębatek.
Jest też sposób na obliczenie Vmax gdy nie wiesz jaką osiagasz w tej chwili prędkość, mozesz to obliczyć dla różnych zębatek. bazujesz na obrotach silnika, obwodzie koła, i przelozeniu calkowitym (silnik-sprzęgło, sprzęgło-skrzynia biegów plus skrzynia biegów-tylne koło).
Nie potrafię wklejać tu takich rzeczy, ale jak chcesz się fajnei teoetycznie pobawić z cyferkami, to jest taka możliwość, z chęcią Ci pomogę jak chcesz.
Pzdr.
Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`, Beta Zero 125 91`