1 Ostatnio edytowany przez RoBuLL (2014-07-06 19:31:33)

Temat: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

Witam wszystkich :)
Długo zastanawiałem się czy zakładać kolejny temat z remontu Berga ale i tak nie mam co robić bo silnik jest w trakcie odbudowy więc doszedłem do wniosku, że zostawie ślad dla potomnych.
Przez rok moto służyło bardzo wiernie, aż przyszedł mi do głowy głupi pomysł sprzedaży no i podczas jazdy testowej Berg zemścił się odmawiając współpracy z jeźdźcem. Poniżej wrzucam kilka zdjęć i opis przeprowadzonych prac.
Remontu podjął się Majster128

Husaberg jeszcze w jednym kawałku

http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C23%5Cbikepics-2662671-800.jpg

i już rozłożony

http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C23%5Cbikepics-2662644-800.jpg

a tu kilka zdjęć z wykonywanych prac:

-silnik podczas rozkładania

http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C23%5Cbikepics-2662648-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C23%5Cbikepics-2662650-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C23%5Cbikepics-2662651-800.jpg

-denko tłoka i głowica po ceramizacji

http://p1.bikepics.com/2014%5C07%5C06%5Cbikepics-2681033-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C07%5C06%5Cbikepics-2681032-800.jpg

-korba po modyfikacji i wał wycentrowany praktycznie do 0

http://p1.bikepics.com/2014%5C07%5C06%5Cbikepics-2681030-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C07%5C06%5Cbikepics-2681037-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C07%5C06%5Cbikepics-2681031-800.jpg

a tu lista części do serca Berga oraz wykonane usługi

Części:
Tłok wossner
Łożyska wału, uszczelniacze silnika, zestaw naprawczy pompy wody
Tarcze sprzęgłowe TRW
Zawory dolotowe – oryginał
Sprężyny zaworów dolotowych, dekle górne i dolne podkładki sprężyn - oryginał
Łańcuch rozrządu z zakuwką - oryginał
Prowadnice zaworów dolotowych – oryginał
Prowadnice zaworów wydechowych – oryginał
Uszczelka głowicy – oryginał
Łożyska balansera
Uszczelka sprzęgła duża – oryginał
Uszczelniacze zaworowe – oryginał
Oringi tulei – oryginał
Uszczelka sprzęgła mała – oryginał
Uszczelka prądnicy - oryginał
Filtr oleju HifloFiltro
Koło zębate pompy oleju – oryginał -stare ucierpialo podczas awarii

Usługi:
Demontaż, weryfikacja i mycie części oraz montaż silnika
Wymiana kompletu prowadnic zaworowych, frezowanie i docieranie gniazd
Ceramika denka tłoka i komory spalania
Wymiana korbowodu i centrowanie wału (opcja II)
Modyfikacja korbowodu w celu zwiększenia wytrzymałości i osiągów
Modyfikacja tłoka – poprawa ukł. smarowania
Mycie gaźnika w ultradźwiękach
Honowanie nicasilu

-najprawdopodobniej przyczyną całego zamieszania jest ten mały kawałek :)

http://p1.bikepics.com/2014%5C07%5C06%5Cbikepics-2681048-800.jpg

Wszystkie elementy silnika zostały pomierzone, sprawdzone i w razie potrzeby wymienione na nowe.
W garażu już czekają nowy akumulator i klocki tył.
W planach jest jeszcze wentylator chłodnicy- toivias dzięki za podpowiedź.
Jak tylko silnik wskoczy w ramę, to zrobię aktualizację.
Pozdrawiam

SMR450

2

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

RoBuLL napisał/a:

Witam wszystkich :)
Ceramika denka tłoka i komory spalania 
Modyfikacja korbowodu w celu zwiększenia wytrzymałości i osiągów
Modyfikacja tłoka – poprawa ukł. smarowania
Honowanie nicasilu
Pozdrawiam

Dlaczego zdecydowałeś się na ceramikę?
Możesz coś więcej napisać o modyfikacji korbowodu i tłoka?
Której selekcji tłok teraz wkładacie?

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->SMC 660 '04

3

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

A jak wymieniłeś łożyska balansera?
W tym roczniku powinno być pojedyncze łożysko czy nowy musiał pójść cały balanser.

A tak to super. Kolejny berg po remoncie. Niedługo wszystkie na forum będą po kapitalce:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

jakie łożyska na wale zastosowałeś?

5 Ostatnio edytowany przez RoBuLL (2014-07-26 09:16:03)

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

Silnik nie posiadał oznak zużycia, rozmiar tłoka taki sam jak oryginału- wymieniony bardziej profilaktycznie.
Modyfikację tłoka i korbowodu zrobione w celu poprawy smarowania, wszystko aby zwiększyć żywotność- informacje Majster128. Jeżeli chodzi o ceramikę, to podobnie j.w. głównie chodzi o żywotność. Tu jest to dobrze opisane:

"HPC1 ceramiczna powłoka tworząca barierę termiczną:

   -tworząc barierę termiczną utrudnia przenikanie ciepła do pokrytych elementów
   -zapobiega uszkodzeniom wskutek działania wysokich temperatur na przykład wypalenie denka tłoka
   -ogranicza występowanie spalania detonacyjnego
   -umożliwia zwiększenie stopnia sprężania
   -obniża temperaturę pokrytych elementów i temperaturę oleju
   -poprawia bilans cieplny silnika
   -umożliwia stosowanie mniejszych luzów między tłokiem a cylindrem

Pokrycie komory spalania ceramiczną powłoką hpc1 tworzącą barierę termiczną umożliwia zwiększenie stopnia sprężania ,ogranicza tendencją do spalania stukowego, zwiększa sprawność silnika. Powłoka działa jak izolator tak więc elementy silnika przejmują mniej ciepła, wzrasta efektywność układu chłodzenia i stabilność wymiarowa elementów głowicy. Zredukowanie przenikania energii cieplnej do elementów głowicy sprawia że większa energia (powstała w czasie spalania) działa na tłok pchając go w dół. Ściany komory spalania nagrzewają się w mniejszym stopniu tak więc mniejsza ilość ciepła jest przekazywana napływającemu do cylindra ładunkowi. Spadek temperatury zwiększa gęstość zasysanego ładunku, poprawiając tym samym napełnienie cylindra.Powłoka zapobiega nadmiernemu przegrzaniu komory spalania, które może przyczyniać się do występowania spalania stukowego.Po wypolerowaniu powłoka staje się bardzo gładka co dodatkowo poprawia sprawność spalania

Tłok silnika spalinowego stanowi ruchomą część komory spalania i jego głównym zadaniem jest przejęcie przez jego denko siły wywołanej ciśnieniem gazów .Następnie tłok przekazuje tę siłę na sworzeń tłokowy i dalej na korbowód i wał korbowy. Konstrukcja tłoka musi więć być odporna na duże obciążenia mechaniczne, a ponadto uwzględniać możliwość m.in. odprowadzenia ciepła od gorącego denka tłoka , którego zewnętrzna strona jest ogrzewana omywającymi ją gorącymi gazami , których temperatura w chwili spalania wynosi w silnikach ZI do około 2500°C.Temperatura w górnej części tłoka nie powinna w zasadzie przekraczać 350°C, gdyż przy temperaturze około 400°C w tłokach ze stopów aluminium mogą występować pęknięcia krawędziowe. Do odbierania ciepła od tłoka i obniżenia jego temperatury stosuje się pionowe żebra we wnętrzu tloka poza tym denko tłoka musi być odpowiednio grube , aby umożliwić szybkie odpływanie ciepła od środka w kierunku części pierścieniowej.W pełni uzasadnione jest więc nałożenie na denko tłoka ceramicznej powłoki HPC1 (HPC2) tworzącej barierę termiczną. Wywodzą ca się z przemysłu lotniczego powłoka ma doskonałe właściwości izolacyjne dzięki czemu mniej ciepła powstałego w czasie spalania przenika do tłoka ,powstaje więc dodatkowe zabezpieczenie przed nadmiernym jego nagrzaniem .Pozytywne działanie powłoki jest szczególnie porządane w przypadku tłoków z tzw.okularami (gdzie ostre krawędzie na denku mogą być przyczyną powstawania pęknięć od naprężeń termicznych) oraz w przypadku tłoków przygotowywanych do celów sportowych gdy w celu obniżenia ich masy usuwa się część materiału z denka"

Łożyska jakieś niemieckie, balanser mam na dwóch, sprężyny zaworowe pojedyncze.

SMR450

6

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

hacker33 napisał/a:

A jak wymieniłeś łożyska balansera?
W tym roczniku powinno być pojedyncze łożysko czy nowy musiał pójść cały balanser.

Sprawdziłem w katalogu i pojedyncze łożysko stosowane było od 2006r.
Wszystko dostępne jest na stronie [url=http://www.husaberg.com]www.husaberg.com[/url]

SMR450

7

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

drobna aktualizacja:

Łożyska wałka rozrządu
Koło zębate pompy oleju
Gaźnik- skasowanie luzu przepustnicy i wymiana oringów
Korekta średnicy tłoka
Naprawa ogranicznika autodekompresatora
Naprawa ogranicznika startera

Silnik prawie złożony:

http://p1.bikepics.com/2014%5C07%5C24%5Cbikepics-2685070-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C07%5C24%5Cbikepics-2685071-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C07%5C24%5Cbikepics-2685072-800.jpg

SMR450

8

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

Witam. Też męczę sie z takim samym moto i pytanie brzmi gdzie dostałeś uszczelniacze zaworowe bo nie moge tego znaleźć.

ROMET KADET--->SIMSON S51--->YAMAHA DT125R--->HUSABERG FE650E

9

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

Auner Bielsko, Rapid Poznań lub pierwszy lepszy auto-szlif Ci powinien dobrać coś.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->SMC 660 '04

10

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

sorki mała korekta ja posiadam Fe 650E ale to chyba bez znaczenia bo silniki są takie same w FE i FS. W Auner Polska dostałem sporo części ale nie mieli tego do Radid za dzwonie jutro i się zapytam. O i jak by ktoś jeszcze wiedział gdzie dostać wałek odprężnika automatycznego bodajże tak to się nazywa.

ROMET KADET--->SIMSON S51--->YAMAHA DT125R--->HUSABERG FE650E

11

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

Rapid nie ma żadnych części na miejscu, tylko kilka śrubek.
Tylko auner coś może mieć ale raczej większość części jest na zamówienie czas oczekiwania 1-2 tygodnie. Zależy jaka kwota i czy są to części KTM (numer zaczyna się od 5, wtedy będzie bardzo szybko do 3 dni) czy części husaberg (zaczynają się od 8 wtedy potrwa to dłużej).

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

Właśnie w aunerze powiedzieli mi że tych części już nie produkują. Dzwoniłem do Rapida i kazali wysłać maila do parts@rapd-motocykle.pl z vinem modelem itp. i jakie części potrzebuje i mają mi odpisać niby czy ogarną to. Znacie może jakiś Angielskie strony z częściami do tego moto bo za bardzo obeznany nie jestem bo krótko mam ten motocykl.

ROMET KADET--->SIMSON S51--->YAMAHA DT125R--->HUSABERG FE650E

13

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

Ktory ty masz rok yej 650?
To nie jest aby tak ze zawory i co za tym idzie uszczelniacze sa te same w 450 i 650?
A do 450 spokojnie kupujesz, zreszta pasuja od EXC

14

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

2001r. Nie wiem czy te same muszę obczaić to.

ROMET KADET--->SIMSON S51--->YAMAHA DT125R--->HUSABERG FE650E

15 Ostatnio edytowany przez Lionix (2014-08-07 11:09:42)

Odp: Husaberg FS650 FORCE - reanimacja serducha

Czyli masz starsze moto
Wychodzi na to ze potrzebujesz
200 054-01

Poszperalem w necie i wyglada na to ze takie same sa od... Vw Scirocco
Numer czesci 036109675a
[url]http://automator.pl/sklep/artykul/uszczelniacz-zaworow-hp-107502-755-vw-036109675a-48936[/url]
Podejrzewam ze masz wyjete swoje. Musisz kupic taki uszczelniacz od VAGa i pomierzyc-ale ludzie montuja i niby dxiala