1

Temat: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Proszę rozwiejcie moje wątpliwości co do Husek 450/510 SMR :

Modele gaźnikowe 450/510 SMR pod względem silników to to samo co TE 450/510 z tym, że SMR mają je zdławione ? W instrukcji interwały serwisowe tłoka to 10 000 km dla SMR i 80 mth dla TE. W manualu jest wspomniane, że jeżeli odblokuje się silnik, to interwały serwisowe powinny być takie jak w przypadku wersji TE. I tu rodzi się pytanie - jak odblokować/zablokować SMR? Pytam, ponieważ jako pierwsze SM upatrzyłem sobie SMR-a, z tym, że chciałbym, żeby był on zablokowany. A dlaczego? Ponieważ nie chcę na start wyczyna tylko coś na podobieństwo DRZ. Wiem jak odblokowuje się wersje z wtryskiem (lambda, komputer, wydech), ale gaźnik? Od bodajże 2005 siedzi tam FCR, więc zmiana pewnie polegałaby na wydechu/dyszach. Ktoś coś konkretnie wie?

EXC 525 in progress

2

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Nie wiem jak to odblokować i nigdy o tym nie słyszałem, ale mogę powiedzieć Ci jedno, taki smr nawet zablokowany będzie mocniejszy od drz i to sporo.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

3

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Napewno różni sie dyszami masz to opisane w instrukcji obsługi "user manual", raczej niczym więcej :) W swojej husce (TE na SM) i widać bardzo mocno różnice miedzy tym a silnikiem "zablokowanym" chociaż nawet wersja zablokowana jest dużo mocniejsza od drz :)

Husqy SMR-R 450

4

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

mi sie zdaje ze raczej oficjalnie takie moto nie jest jakos zblokowane bo to nie jakis skuter tylko jzu wyczyn :)

Husqvarna sms/smr 125 10'  & Kawasaki kxf 250 09'

5

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Jest zblokowane. O ile dobrze pamiętam to na 34km. A i z tym wyczynem nie przesadzałbym. To raczej coś w stylu WR.

6

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Galaarin napisał/a:

taki smr nawet zablokowany będzie mocniejszy od drz i to sporo.

No nie wiem, niby większa pojemność, ale patrz niżej (34 km w Szwajcarii)

kusloncu napisał/a:

Napewno różni sie dyszami masz to opisane w instrukcji obsługi "user manual", raczej niczym więcej :)

No właśnie według manuala wersje TE i SMR mają takie same dysze - main 180 i idle 50, na bank jest blokada przepustnicy, ale w manualu jej nie widzę, tylko w opisach dotyczących odblokowania, które z resztą też są nikłe :(

maciek12 napisał/a:

mi sie zdaje ze raczej oficjalnie takie moto nie jest jakos zblokowane

W manualu jest napisane "TE and SMR are STREET LEGAL motorcycles (with LIMITED POWER
ENGINE
); (...) if the STANDARD CONFIGURATION is maintained and
the suggested maintenance table, shown on chapter B, is observed. If TE and
SMR are transformed in COMPETITION MOTORCYCLES (with FULL POWER
ENGINE)
, the suggested maintenance table for competition use is shown on
chapter B.

Dlatego też dla wersji TE są dwie tabelki - mx-tłok co 40 mth/enduro 80mth, a SMR jak już pisałem - 10 000km (całkiem inna tabelka, nic się nie pokrywa z TE)
Może wiecie na czym polega blokada przepustnicy w FCR 41? Jakaś śruba? Bo chyba tylko to przyblokowałoby motocykl na tyle, żeby mieć większe interwały serwisowe. W manualu nic nie ma, może to jakaś opcja do FCR'a? Chętnie poznałbym numer seryjny :)

karol128 napisał/a:

Jest zblokowane. O ile dobrze pamiętam to na 34km. A i z tym wyczynem nie przesadzałbym. To raczej coś w stylu WR.

Zgadza się, w Szwajcarii z racji ich przepisów SMR 510 miały 34KM

EXC 525 in progress

7

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Kiedyś sprawdzałem dokładnie spare parts katalog w poszukiwaniu tych blokad i nic tam nie ma!
Jeżeli masz takie dysze jak w manualu to znaczy, że masz wersję bez blokady.
Zresztą 34KM to tyle ile ma DRZ na Mikuni więc ten motocykl byłby strasznie leniwy.
To że jest tak napisane w manualu nie znaczy, że wszystkie wersje takie wychodziły.
Mogły iść taki tylko do niektórych krajów gdzie jest wymagane.
Zresztą jak masz ten motocykl pod dupą to chyba czujesz czy masz 34KM czy 4xKM

W internecie również nigdy nie natrafiłem na artykuł o odblokowaniu Husqvarny.
Więc uważam to za mit.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

tłumikowi bym się przyjrzał od środka.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->SMC 660 '04

9

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

toivias napisał/a:

tłumikowi bym się przyjrzał od środka.

hacker33 napisał/a:

Zresztą jak masz ten motocykl pod dupą to chyba czujesz czy masz 34KM czy 4xKM

Napisałem w pierwszym poście, że upatrzyłem sobie SMR'a, więc jeszcze go nie mam i chcę rozwiać moje wątpliwości.

hacker33 napisał/a:

To że jest tak napisane w manualu nie znaczy, że wszystkie wersje takie wychodziły.
Mogły iść taki tylko do niektórych krajów gdzie jest wymagane.

I tak było chociażby w Szwajcarii i jakimś tam stanie w USA(restrykcje emisji spalin). Ale jest to trochę mylące - załóżmy, że o nic nie pytasz dealera i kupujesz SMR 450 który ma ponoć wszystko identyko jak TE 450. W instrukcji masz dziabnięte - olej co 5k km. I wychodzi na to, że pierwszy olej zmieniasz po ~ 125 mth (!) zamiast 16 mth jak zalecają posiadacze TE@supermoto. Nie jest to mylące?

hacker33 napisał/a:

W internecie również nigdy nie natrafiłem na artykuł o odblokowaniu Husqvarny.
Więc uważam to za mit.

Wersje z wtryskiem - [url]http://forum.supermoto.pl/topic20921-przegrzewajacy-wydech-husqvarna-450-smr.html[/url]
Można też w serwisie Demczuka [url]http://demczuk.pl/oferta-serwis[/url]

Wersje gaźnikowe - inna bajka, praktycznie brak info o dyszach, chyba jestem jedynym, który chce to ustrojostwo zablokować :)

hacker33 napisał/a:

Kiedyś sprawdzałem dokładnie spare parts katalog w poszukiwaniu tych blokad i nic tam nie ma!

Prawdopodobnie chodzi o część #58331029014 coś jak na tym filmiku [url]https://www.youtube.com/watch?v=mo-vHZm37U4[/url]

Na rysunku pozycja 18 (prawy górny róg) - [url]http://i110.photobucket.com/albums/n100/3cRiders/05583310.gif[/url]  vs bez blokady, część jest wyraźnie krótsza (pozycja 25) [url]http://www.tokyomods.com/images/carburetion/FCR-MX.gif[/url]
Czytałem, że cały ten slide stop ogranicza otwarcie przepustnicy o 25%, czy to możliwe, żeby w połączeniu ze standardowymi dyszami od TE i przytkanym wydechem wymiany tłoka wydłużały się z ~ 3200 km do 10 000?

EXC 525 in progress

10 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-06-21 07:02:53)

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Nie ma takiej opcji, żeby mniejsza dyszą blokować silnik. Zubozysz mieszankę i w efekcie możesz oglądać korbę patrząc z góry na denko tłoka :)
Afr musi się zgadzać w całym zakresie otwarcia przepustnicy.
Ograniczenie wzniosu przepustnicy to najprostsza i najlepsza blokada.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

11

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Tak też mi się wydawało, no to chyba problem mam rozwiązany, dziękuję wszystkim za wypowiedzi.

EXC 525 in progress

12

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Ten filmik jest od 250, w 450 też tak to działa?  :)
Chętnie bym to zrobił bo mam wieksze dysze już złozone, a mimo wszystko jest słabsza od CRF R, a z tego co wiem to TC ma do niej podobne osiągi :)

Husqy SMR-R 450

13

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

Kryza w filtrze, zwezka w wydechu, wywalenie sondy z wydechu, kontrola softu. To dla rocznika 08.

***427***

14

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

mam 2007, stara rama i gaźnik :) Są jakieś blokady? Jest napewno słabsza od TC, a mam wsadzone wieksze dysze w gaźniku, tłok o podwyższonej kompresji i wydech sport (nie wiem czy cały czy końcówka tylko) :) Jest szansa jakoś zwiększyć moc?? Najlepiej żeby to nie kosztowało milionów, chodzi o coś podobnego do tego patentu z gaźnikiem. Przepustnica otwiera sie do końca, juz sprawdzałem :/

Husqy SMR-R 450

15 Ostatnio edytowany przez 751 (2014-07-03 19:15:10)

Odp: Husqvarna 450 510 SMR jak odblokować?

tc nie ma wałka wyrównoważającego i ma tłok z dwoma pierścieniami ( jeden uszczelniający i jeden olejowy ) i to pewnie wpływa na szybkość reakcji na gaz czyli na odczucia, ale to są moje gdybania na temat konsekwencji braku powyższych części.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny