91

Odp: 1990 kx 125 - mój pierwszy cross i próba reanimacji ;-)

Wczoraj zrobiłem próbne odpalanie - poszedł od pierwszego kopa, tylko trzymał dość wysokie obroty.

z wiedzy, którą zgłębiłem w internecie wynika, że powinienem zwiększyć dyszę wolnych obrotów z fabrycznej 52 na większą - zobaczą jaką mam kolejną dostępną.

Generalnie dla potomnych - w gaźnikach, gdzie śrubką reguluje się ilość powietrza:

- jak ustawienie śrubki jest w zakresie 1-0 obrotów - należy zwiększyć dyszę wolnych obrotów - efekt jest taki, że po przygazówce na luzie, silnik wolno schodzi z obrotów
- jak ustawienie śrubki jest powyżej 3 - należy zmniejszyć dyszę wolnych obrotów - efekt jest taki, że po przygazówce obroty spadają szybko i silnik zaczyna się zalewać i dławić.

Jak zmienię dyszę, to dam znać jak rezultat.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

92

Odp: 1990 kx 125 - mój pierwszy cross i próba reanimacji ;-)

Tak patrzę dlaczego takie podstawy piszesz a ty przecież cały czas grzebałeś we wtrysku.
A tu gaźnik - archaiczny system zasilania silnika mieszanką:)

Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że z tymi ilościami obrotów i zmianą dyszy nie do końca tak jest w przypadku 2T.
Czasami zmiana dyszy pogarsza sprawę i lepiej mieś starą dyszę i śrubę wykręcono za dużo lub za mało.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

93

Odp: 1990 kx 125 - mój pierwszy cross i próba reanimacji ;-)

Nie mam po prostu doswiadczenia z 2T :-)
Po za tym tak jak mowie -nie mam porownania no chyba ze mz Ts 150 :-)

Moto na sertjnych ustawieniach jedzue slabo stad moja walka ;-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

94

Odp: 1990 kx 125 - mój pierwszy cross i próba reanimacji ;-)

Wpakowałem większą dyszę - bez zmian, dalej najlepiej jedzie na wykręceniu pilota o pół obrotu.

Ale o ile się nie mylę, to miałem wsadzonego pilota 48, wg zaleceń strony FMF. Teraz zwiększyłem na 50, więc trzeba zaaplikować 52.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

95

Odp: 1990 kx 125 - mój pierwszy cross i próba reanimacji ;-)

Tak w ogóle, to wczoraj nakopałem się chyba z 40 min, po czym się poddałem. tydzień wcześniej zapomniałem zakręcić kranika i zalało mi cały układ.

Nie dało się odpalić. Nawet po wyjęciu i osuszeniu świecy nie chciał zagadać.

Dopiero, jak wyjąłem świecę, zakręciłem kranik, wylałem całe paliwo z gaźnika, przekopałem 5 razy bez świecy, złożyłem do kupy, to odpalił w sumie od kopa.

Zamówiłem kolejne dysze - 52 (taka jest jako standardowa w manualu) i jedną minimalnie większą 55.

Okazało się również, że Panowie z JD jettings wysłali mi brakującą iglicę, ale niestety wysłali mi dokładnie taką samą jaką mam aktualnie...

Napisałem maila - mam nadzieję, że załatwią temat równie szybko jak ostatnio.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

96

Odp: 1990 kx 125 - mój pierwszy cross i próba reanimacji ;-)

Dzisiaj cross pojechał z nowym właścicielem. Temat można zamknąć.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450