1

Temat: Yamaha WR 450F - Pytanie

Witam,

Potrzebuje pomocy przy ustaleniu przyczyny mianowicie podczas gwałtownego dodania gazu motocykl strasznie się "dławi" a wręcz gaśnie. Może, ktoś z was miał podobny problem ?

Pozdrawiam,
M

KTM Duke - R 690
KTM EXC-R 530 Supermoto
Yamaha WR 450F Supermoto
KTM EXC 450 Factory

2

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Gaźnik do sprawdzenia i czyszczenia ;)

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

3

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Podaj jeszcze rok moto, bo nie musi być na gaźniku

READY TO >> TERROR

4

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

2007 r

KTM Duke - R 690
KTM EXC-R 530 Supermoto
Yamaha WR 450F Supermoto
KTM EXC 450 Factory

5

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Bardzo duże prawdopodobieństwo, że przyczyną jest pompka przyśpieszająca.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

6

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Witam.
Przyłącze się do pytania i odpowiedzi :D
Po co dokładnie jest ta pompka przyśpieszająca.
U mnie w WR400 normalnie ciurkiem leci paliwo do silnika. Oczywiście ma powera ale widziałem ze blokują tą pompkę. Tylko po co ?
Ciekawe jak ta pompka wpływa na żywotność silnika.

Jak piszą w innym poście u mnie nie ma problemu z gwałtownym dodaniem gazu i efektem muła
Aktualnie mam moto w remoncie i ciekawy jestem co będzie jak wyłączymy tą pompkę. Pewnie będzie jeździł jak na zwykłym gaźniku np kumpla DR-Z na gaźniku mikuni :P

7

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

W chwili nagłego otwarcia przepustnicy, mieszanka zostaje zubożona z powodu większej ilości powietrza i mniejszej paliwa, bo paliwo w kanałach i dyszach odznacza się pewną bezwładnością i dopiero po chwili odpowiednia dawka poleci do cylindra. Pompka ma za zadanie przy gwałtownym otwarciu przepustnicy, podanie dodatkowej dawki paliwa, żeby nie występował taki "muł" i duszenie spowodowane zbyt ubogą mieszanką.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

8

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Pompka ma zniwelować między innymi efekt zubożenia mieszanki przy szybkim podniesieniu przepustnicy. Taki był zamysł przy projektowaniu gaznikow, jedne podcisnieniowe, drugie z pompka i wiele innych. Odlaczanie pompki raczej nie jest dobrym pomysłem, lepiej ją skalibrowac i skonfigurowac w taki sposób, by było prawidłowo :) wadą, że nie ma możliwości płynnej regulacji długości i czasu wtrysku oraz swobodnej manipulacji dawka jak w mikuni tm 42 na przykład.

Jeśli coś źle napisałem proszę o poprawwienie.

Będzie 690 niebawem

9

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Ja natomiast czytałem, że pompka przyśpieszenia ma za zadanie dodać momentu obrotowego w newralgicznych punktach jazdy.
Np. podjazd pod górkę, wyjazd z zakrętu.
Chwilowe wzbogacenie mieszanki powoduje poprawienie momentu obrotowego.

Zgodnie z zasadą.
Przy bogatej mieszance mamy lepszy moment obrotowy.
Przy mieszance idealnej lub nawet lekko za ubogiej silnik uzyskuje najwięcej koni mechanicznych.
Mowa o silnikach 4T

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

:) I wszystko wiadomo.
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecea24a5144b94e1.html]http://images61.fotosik.pl/845/ecea24a5144b94e1m.jpg[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e130c6e91d0954a3.html]http://images63.fotosik.pl/846/e130c6e91d0954a3m.jpg[/url]
To mój gaźniczek akurat przed czyszczeniem.
Nie ma w ogóle żadnej regulacji.
U mnie był problem tylko na zimnym silniku. Jak rozgrzany to nie było mowy o muleniu.
A pompka dawała dobre pare sekund, i to lała na metr xD ( prawie jakbym z konewki lał) :P


Czyli jednym słowem, jak zaczyna łapać muła( przy szybkim dodaniu gazu) to znaczy, że coś się dzieje z pompką przyśpieszającą. Oczywiście mowa o FCR :)

11

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Z takich problemów z FCR to wiem że fajne jaja dzieją się jeżeli ktoś odwrotnie założy membranę od pompki.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Więcej momentu może i tak, ale nie wiem, czy będzie się to sprawdzało, jeśli będzie zbyt bogato.
Twój gaźnik to bodajże mk1 fcr, te pierwsze wersje, też go miałem, ale w fe 501, miałem inny efekty uboczne, nigdy mulenia (mój lubił sobie przygasnąć na wolnych obrotach), po zmianie na fcr 41 efekt ustąpił.
O regulacji mówiłem w Mikuni Tm 40/42, w których ona jest i jest bardzo fajna - długość wtrysku, czas rozpoczecia, zakonczenia, mozna przesuwac nawet faze wtrysku na wyzsze obroty, miały wymienne rozpylacze o roznych rozmiarach, koszt w granicach 30-40 pln za jedną sztukę, także fajne.

Możesz spróbować odłączyć i zobaczyć jakie efekty przyniesie, sam jestem ciekawy - oczywiście nie na dłuższą mete coś takiego wykonać :)

Problem w mk1 jest wlasnie taki, ze nie mozna zrobic tego oring moda, czyli zdrutowania pompki, w nowszych jest ta mozliwość.
Musisz poszukac, moze jest jakiś patent.
Zdaje się, ze czas wtrysku ma być jak najkrótszy i zawierac niezbyt dużą dawke paliwa.

Będzie 690 niebawem

13

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Niektórzy zapomnieli dodać, że takie rzeczy dzieją się na postoju a nie podczas jazdy.
Ja wychodzę z założenia, że manetką kręci się aby jechać a nie żeby kręcić jak dzieciak gdy motocykl stoi.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

Sytuacja się dzieje zarówno na postoju jak i podczas jazdy nie jednoktotne podczas jazdy w terenie potrzebuje nagłego dadania gazu, zeby pokonać jakąś przeszkode czy podjazd a motocykl nie reaguje odrazu za ręką tylko z opóznieniem, natomiast jak już załapie to tego gazu jest zadużo :(

KTM Duke - R 690
KTM EXC-R 530 Supermoto
Yamaha WR 450F Supermoto
KTM EXC 450 Factory

15

Odp: Yamaha WR 450F - Pytanie

To możesz mieć ogólnie problem z źle wyregulowanym gaźnikiem a nie z pompką przyśpieszenia.
Wyciągnij gaźnik, wyczyść, sprawdź jakie masz dysze, stan iglicy (czy nie jest wytarta, czy jest prosta) i ustaw pompkę przyśpieszenia zgodnie z manualem - chodzi o ilość obrotu śrubą ze sprężynką.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD