871 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-02-03 15:41:57)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Czyli moge założyć ze np. kończą sie pierścienie dlatego puszcza mi tego czarnego dyma podczas przegazowania (za każdym razem) w najwyższych partiach obrotów, w wydechu oczywiście czarne sadze, a nie idzie górą w rame ze względu na podwójne sitko tylko przewala go i wydech idzie? A dodam ze na samym poczatku ze puszczały mi węże od odmy przy pokrywie pomimo nowych opasek tj. ściągało praktycznie odme z króćców w pokrywie i dopiero porządne opaski dopizdzione ze aż króćce strzelały a waż mało co sie nie przeciął? A szczerze powiem ze mam wrazenie ze pod butem mnie tak nie pokrzepia jak wcześniej, a i przy samym ustawianiu tłoka do kopa nie muszę praktycznie używać manualnego dekompresatora a wcześniej jak sie zatrzymał to nie było siły zeby bez deko przejść przez opór na kopniaku. A dodam ze podczas zakupu była praktycznie połowa stanu oleju (spowodowane wszedobylskimi wyciekami) i jednak pierścionki dostały? I tak i tak trzeba rozbierać bo czuje ze do lata nie ma opcji dojeździc, a póki co silnik nie wybuch i chodzi także mozna troche ograniczyć koszty, a poprostu sobie głośno myśle. Bo jak okazałe sie np. tuleja (jak Robull robił to tuleja była przehonowana, a jak tuleja to i tłok no i wszystko bedzie trzeba z wiadomych względów zeby dołu nie wysrało). Wiadomo kwestia pomiarów wszystko wyjaśni jezeli o ten aspekt akurat chodzi.
Ps. Ze świecy i zegara cos da rade wyrzeźbić do zmierzenia kompresji, czy lepiej kupic cos gotowego? W zasadzie tylko tego elementu mi brakuje, a przytykanym na gumę ktory posiadam nie podejdę, do R4 itp. paździurów sie nadaje ale nie tu.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

872

Odp: Husaberg 100 pytań do...

czarny dym jest od za bogatej mieszanki . jak pierscienie puszczaja to puszcza biale obloki

ktm lc4 640 sm +fcr41 + akrapovic +open airbox

873

Odp: Husaberg 100 pytań do...

ganja napisał/a:

czarny dym jest od za bogatej mieszanki . jak pierscienie puszczaja to puszcza biale obloki

a nie czasem niebieskawe? białe to jakby płyn chłodniczy dostawał się do komory spalania?

874 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-02-04 12:44:11)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Świecą książkowo, a zapomiałem dodać ze przy tym wszystkim wciąga olej najlepsze w tym wszystkim ze spalanie oleju jest nierównomierne czyli czasami przelecę 100km i muszę dobrą setkę dolać bo sucho w okienku oczywiscie po odpowiednim czasie , a czasami na takim samym dystansie stan jest bez zmian ot cała zagadka. Mieszanie sie płynów, zawory, walenie olejem odmy w ramę itp. podstawy podstaw zostały sprawdzone. A pytanie dotyczy wnętrza tegoż cudownego silnika i logicznym jest ze nie wyciągał bym silnika z ramy nie sprawdzając np. świecy. A historia do tego jest taka ze moze pod butem mi lżej od wprawy, a spadek kompresii bez pomiaru w zasadzie wykluczam bo w pierd.olnieciu nic mu nie brakuje. Dlatego bez otwarcia nic juz w tym temacie tu nie wymyślimy i tradycji stanie sie zadość tworząc oddzielny temat w celu uniknięcia bałaganu i powielaniu tych samych odpowiedzi które zostały wykluczone juz dużo wczesniej. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

875

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Czy pokrywa zaworów od 2004+ będzie pasować do 2003?
Wiem, że jest inna odma; 2 wyjścia vs 1.
A tak poza tym?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

876 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-02-24 18:50:55)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

A ja jednak pi.erdole tą całą akcje z tym piecem. Zamówiłem bańkę Motula i ogień ma być, a jak piecyk k.urwa bęc to bedzie bęc:)) Aleeee mam jeszcze jedno miejsce do poprawienia w którym prawdopodobnie popełniałem błąd stad ten nieregularny pobór. Ale to dam znać jak wybadam co i jak.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

877 Ostatnio edytowany przez kompan do picia (2017-03-06 18:27:06)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Orientuje się koś może jakie są limity zużycia tarcz i przekładek sprzęgłowych w Husabergu?
Ewentualnie jaki jest dopuszczalny luz tarcz w koszu? Serwisówka niestety mówi tylko o minimalnej grubości tarcz i przekładek.
No i jeszcze jedno pytanie, jakie tarcze polecacie zakładając, że nie będą to oem?

878

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Dobra poszukałem trochę i widzę, że tarcze są takie same jak w ktm, więc aktualne pozostaje ostatnie pytanie.

879 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-05-03 19:36:24)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

[url]https://www.olx.pl/oferta/kola-supermoto-behr-17-husqvarna-ktm-yamaha-itp-CID5-IDlYSQa.html[/url]
Do Berga je wklei jakoś, ściągnięte z Husqi 610 99'?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

880

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Dopier.dalalem dzisiaj całe popołudnie olej ku.rwa jest, z pod pompy przestało lecieć (miałem wymieniać juz simering bo myślałem ze przy zakładaniu kapy wyleciała sprężynka). Co do chu.ja z tym olejem jest to nie mam pojęcia.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

881 Ostatnio edytowany przez radziu (2017-06-09 15:43:28)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Ping-pong :)
Taka ciekawostka: okazalo sie ze w Bergach 570 fabrycznie :D zakladano na odwrot uszczelniacze przy pompie wody. Oznacz to, ze w skrajnych przypadkach jest mozliwy mix oleju z plynem chlodzacym.
Wyszlo to przy okazji przegladu po kupnie.
[url]http://advrider.com/index.php?threads/08-11-ktm-450-530-water-pump-seal-replacement-how-to.769378/[/url]
[url]http://husaberg.org/cooling-systems/12611-little-more-pump-seal-information.html[/url]

Do tego przekrecajac silnik zapomniano zrobic relokacje tego otworu przy pompie wody  wzgledem horyzontu, co skutkuje ze podczas jazdy ped powietrza wbija syf do tej malej dziurki:
[url]http://advrider.com/index.php?threads/husaberg-70-degree-owners-thread.639366/page-126[/url]

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

882

Odp: Husaberg 100 pytań do...

radziu napisał/a:

Ping-pong :)
Taka ciekawostka: okazalo sie ze w Bergach 570 fabrycznie :D zakladano na odwrot uszczelniacze przy pompie wody. Wyszlo to przy okazji przegladu po kupnie.
[url]http://advrider.com/index.php?threads/08-11-ktm-450-530-water-pump-seal-replacement-how-to.769378/[/url]
[url]http://husaberg.org/cooling-systems/12611-little-more-pump-seal-information.html[/url]

Do tego przekrecajac silnik zapomniano zrobic relokacje tego otworu przy pompie wody  wzgledem horyzontu:
[url]http://advrider.com/index.php?threads/husaberg-70-degree-owners-thread.639366/page-126[/url]

rozbierałeś już silnik? osłona dotarła?

Husaberg FS650 > Husaberg FS570 :D > KTM 950SM

883

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Piotrekmm napisał/a:
radziu napisał/a:

Ping-pong :)
Taka ciekawostka: okazalo sie ze w Bergach 570 fabrycznie :D zakladano na odwrot uszczelniacze przy pompie wody. Wyszlo to przy okazji przegladu po kupnie.
[url]http://advrider.com/index.php?threads/08-11-ktm-450-530-water-pump-seal-replacement-how-to.769378/[/url]
[url]http://husaberg.org/cooling-systems/12611-little-more-pump-seal-information.html[/url]

Do tego przekrecajac silnik zapomniano zrobic relokacje tego otworu przy pompie wody  wzgledem horyzontu:
[url]http://advrider.com/index.php?threads/husaberg-70-degree-owners-thread.639366/page-126[/url]

rozbierałeś już silnik? osłona dotarła?

Gora pieca rozebrana. Jest ok. Tlok jest firmy Elka. Wszystko pomierzone.
Wszystko w normie, Jednak to co pisali na zagranicznych forach zgadza sie, jesli chodzi o zywotnosc silnikow "70 degree". Oslona dotrala, dzieki :)

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

884 Ostatnio edytowany przez Lionix (2019-07-15 00:59:51)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Chłopy jak tam? Lata ktoś jeszcze na husabergach?

Ja kurde miałem prawie 2-3 letnią przerwę w swoim FE 450 z 2004r.
Były jakieś pojedyńcze przejazdy a tak to praktycznie nic :((( nie mam totalnie checi, kiedyś sie latało jak głupi całymi dniami a teraz najwygodniej posadzić dupę na RT 1150 i śmigać....

chcę w końcu ogarnąć ten swój motocykl bo aż żenada... wpakowane 7 koła w silnik i od remontu (ile? 4? 5 lat temu?) zrobione z 20-30 mth?


Na ten moment tak na szybko jak myślę:

jako że i tak nie jeżdżę i nie jestem napalony na jazdę to chce go rozebrać do gólej ramy.
Co muszę zrobić:

-Kupić kosz sprzęgłowy (urwany jest jeden gwint od śruby, tej ze sprężyną, przy mocnym dodaniu gazu sprzęgło się uślizguje)
-Zrobić wyciek spod kopki (która jest dorobiona)
-Wyremontować przedni zawias, tylni, powymieniać sprężyny na grubasa (120 kg)
-Dokupić do gaźnika tą śrubę od regulacji wolnych bo po zrobieniu 30 km zaczyna się ona przestawiać (nie ma sprężyny więc od wibracji) i np zaczyna gasnąć
-Kupić przednią ośkę bo nie mam tej śruby co wchodzi do środka+zerwany gwint
-Ogarnąć przednią piastę, miejsca na łożyska są tak wydymane że łożysko po prostu wpada i jest luz na kole (wymiana? drogo, może dotoczenie pod większe łożyska?)
-zrobienie prądnicy bo prąd daje tylko na świecę więc silnik pracuje, nie ma świateł, (akumulator i tak wywaliłem)
-Jak już byłby prąd założenie wentylatora
-ogarnięcie może jakiejś okleiny czy czegoś bo słabo to wygląda

pewnie jeszcze jakieś pierdoły, jak widać robvoty sporo, tak samo sporo kasy. Chciałbym żęby to miało jakoś ręce i nogi kurde i może zacząć coś latac. Na hardcore nie mam czasu, chęci i nie mam z kim. Może jakieś przełożenie na asfalt+ opony enduro? Do tego światła tablica, i takie normalne śmiganie?
Zobaczymy co z tego wyjdzie


[url=https://ibb.co/1qWnWj6]https://i.ibb.co/1qWnWj6/92-D41331-8-C52-4252-8294-09-FC9-AC16-A66.jpg[/url] [url=https://ibb.co/2dsCfPR]https://i.ibb.co/2dsCfPR/9-E7-FC92-F-B4-F1-407-F-BB8-F-238-DAD9-FDF30.jpg[/url] [url=https://ibb.co/0sQYhkH]https://i.ibb.co/0sQYhkH/37-A091-BC-58-F9-4-B3-D-8-DB5-6-A2275773-D25.jpg[/url]

885

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Ja zreanimowałem i latam :)
Do Berga pamiętam kopka oryginalna używana koszt ok 150e płaciłem +uszczelniacz 10zł, kosz coś 500zł powinien kosztować max, przedni zawias reanimacja zazwyczaj od 300zł w góre, ja miałem swojego na zapłonie SEM + regulator i miałem światła bez akumulatora, sprężynka na gaźniku od obrotów to najmniejszy problem możesz dobrać od czegoś, nowa ośka ok 230zł. Jeżeli chodzi o piastę przód to rzeźba na kleju, roztoczenie pod tulejke lub większe łożysko o ile piasta na to pozwala i wymiary łożyska pod oś. Jeżeli chodzi o okleinę to polecam Rival Design a jak masz kase i stać Cie na nowe części to polecam Aunera ściagają wszystko na telefon a czas ok tygodnia.
https://images90.fotosik.pl/219/e86687143111e10dgen.jpg