811

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Poszło:) Juz siedzi nowy uszczelniacz i łożysko także mozna działać dalej.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

812 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-07-06 12:01:40)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Teraz zagadka: nie ma otworu z przodu silnika do blokowania wału w gmp? Na czuja regulować czy jak zablokować ten piec, skad wogole dół tam taki?
Edit: No to przyznać sie ktory po drodze był taki mądry ze złożył silnik na dwa rożne kartery, lewy jest z przed 04' a prawy jest powyżej 04'. Wiedziałem ze cos jest nie tak dlatego drazylem temat i juz wiem dlaczego Majster sugerował wypaczoną tuleje, no jakby inaczej. Dla chyba zmyły założony lewy dekiel juz dzielony ale jak tak sobie patrzę po lini łączenia karterów to w p.izdu sa dwie inne sztuki. Ja pierdole wkur.wilem sie jak ch*j. Nawet nie składam tego do kupy tylko silnik idzie na stół. PNie ma sensu piłować go dalej co by większego bałaganu nie narobić także chyba bedzie koniec sezonu po 15mth.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

813 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-07-06 09:46:06)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

814

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Mogę cię pocieszyć, że mając dwie połówki oryginalne, zewnętrzny obrys się nie pokrywa. Więc tym się nie sugeruj.
Tuleja i tak się wypatrzy co byś z tym silnikiem nie robił:)
Nawet z tego co piszesz nie możliwe jest złożenie silnika z karterami przed 04 i po 04. Inne zapłony, inne kanały, inne mocowanie gaźnika.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

815

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Zaraz jadę do kumpla zerknąć w pare miejsc w 550 jak to jest spasowane. To powiedz mi jeszcze dlaczego nie ma otworu w który sie wkręca śrubę bez podkładki celem zablokowania wału do regulacji zaworów? Jak go zablokować? Czy poprostu na czuja patrzyć na wałek,położenie tłoka i magneto?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

816

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Nigdy w żadnym moto nie używałem tej śruby do blokowania wału.
Zresztą bardzo często potrafi oszukać.
Zazwyczaj sprawdzam przez otwór od świecy położenie tłoka. A w bergu kierowałem się dźwigienkami zaworowymi.
Tak jak na tym filmiku:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8[/url]

Śruba w 650 była w różnych miejscach zależnie od rocznika. Z przodu silnika, później chyba pod pokrywą od magneta za impulsatorem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

817

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Co by nie siać wiecej fermentu, tylko trzymać sie faktów podaje nr karterów:
81030003100
81030004100

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

818 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-07-07 07:09:30)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Działałem dzisiaj troche i co następuje: soryki dla tych którzy mogli poczuć sie urażeni tym co napisałem wczesniej, a to ja jednak źle oceniłem sytuacje i wyciągnąłem zbyt pochopne wnioski, sorki;) A tak to przy moto wyregulowalem wyregulowane zawory (podejście to jakiś koszmar), wleciała nowa świeca (stara troche przykopcona na czarno jak by było za bogato lub wina tego brakującego oleju i patrząc w gniazdo świecy widzę ze denko tłoka jest mokre), odma od góry sucha jak pieprz, ożywiłem wiatrak, przygotowałem do zalania płynami. Jeszcze jutro chce sciągnąć wydech z kolektorami zeby ułatwić sobie dostęp do napinacza jak i koniecznie zajrzeć w wylot silnika ze wzgledu na ten mokry tłok. Następnie zalewam go płynami, odpalam i lecę na msze dać;)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

819

Odp: Husaberg 100 pytań do...

W wypadku tego berga dobrze by było dać na czarną mszę:D inaczej nie doceni:)

820

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Czyli tragedii nie było?

821

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Tak na dobrą sprawę to jeszcze nie wiadomo. Dzisiaj miałem odpalać ale chyba nie dotrę do moto, a wszystko bedzie wiadomo jak zrobię z 50-100km. Jezeli dalej bedzie taki cyrk z olejem to raczej nie bedzie innego wyjścia jak rozpołowienie silnika i dokładne pomiary w celu weryfikacji stanu bebechów. Remont pieca był ok 55mth temu czyli taka sytuacja nie powinna mieć miejsca tym bardziej ze robił go Majster. Ale mogło byc tak ze któryś z poprzedników wybrał sie w troche dalszą wycieczkę i kietował go na połowie ilości oleju i sie moze cos przykietowało wtedy. A nie ma co ukrywać ze sprzęt juz podczas zakupu na.pierdalał olejem ze wszystkich możliwych stron. Tylko ze z drugiej strony kompresji mu nie brakuje i jedzie to jak po.jebane.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

822

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Panowie motórzyści, pozwolicie że podepnę się pod temat.Mam problem ze sprzęgłem w moim bergu.Jest to stary Husaberg FE 600 z 96 roku.Problem polega na tym że na zimnym silniku ładnie wysprzęgla i jest ok, w miarę rozgrzewania powoli ginie sprzęgło, po przejechaniu kilkunastu kilometrów sprzęgło przestaje działać.(Nowe tarcze sprzęgła, olej castrol 10w40).Przed wymianą tarcz cały czas było tak jak teraz po rozgrzaniu.Macie jakieś pomysły?

823

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Masz sprzęgło hydrauliczne?
Ginie czyli się ślizga czy ciągnie?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

824

Odp: Husaberg 100 pytań do...

Sprzęgło mechaniczne(linka), po rozgrzaniu ciągnie, niewysprzęgla.

825 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-07-11 19:49:58)

Odp: Husaberg 100 pytań do...

No i w sobotę o 22 "Kłopotka" odpaliłem i dałem mu troche pochodzić. Co dziwne (w pozytywnym znaczeni) ustawiłem sobie tłok, jeb kop i sprzęt odpalony za pierwszym strzałem co po przestojach i odpalaniach wcześniejszych bylo praktycznie nieosiagalne. Kultura pracy dużooo wyższa prawdopodobnie ze względu na gęstszy olej jak i zlikwidowałem brzęczenie/dodatkowe wibracje przez poprawę prowadzenia kolektorów wydechowych które opierały sie o silnik przy napinaczu rozrządu. Sam napinacz na 11 z 14 ząbków wiec jeszcze ze 20mth można mu dołożyć. Wycieków póki co zadnych nie widzę, a i tak jeszcze przy okazji bede przerabiał uszczelnienie (tulejkę) a'la OrangeBerg ponieważ juz wiem gdzie leżała przyczyna ponownego pociekniecia z pod pompy wody. Łożysko po ułożeniu w tulejce napierał/stykało sie z wew. wargą z wew. bieżnią łożyska dlatego od tarcia warga sie lekko sfatygowało i stad wyciek. Tulejkę musze dorobić grubszą o jakies 1,5-2mm (tyle mam jeszcze miejsca) jak i zrobić większy kołnieżem co by było łatwiej ją wybić w przyszłości jak i sie odsunąć troche łożyskiem w stronę silnika, a narazie łożysko odsunęłam cieniutką podkładką w gnieździe dla tego łożyska. Podsumowując narazie jestem dobrej myśli i jutro bede robił oblot wiec dam znac co i jak. Pozdro i dzieki za wszystkie rady jak i cierpliwość;)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650