1

Temat: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Hej!
Jako że mam w planach troche pomodzić w moim nowo kupionym lc4 zdecydowilem założyć taki temat mobilizacyjny który będzie to dokumentował. Postanowilem przyłożyć się do opisywania postępów mojej pracy i chce zachowac w tym temacie względny porządek i wstawiac dużo zdjęć. Mam nadzieje że ten temat posłuży kolejnym uzytkownikom i przyjemnościa będzie odnalezienie go w rezultatach google. Oczywiście liczę też po cichu na pomoc bardziej doświadczonych kolegów:) 
Obiektem "udoskonalen" będzie:
**LC4620SM 1994**
http://imageshack.us/a/img823/8641/6v0t.jpg

*nr silnika 4-583*40570*
http://imageshack.us/a/img13/4120/4mry.jpg

Termin w którym zaczynam prace nad projektem pełną parą: 05-10-2013
Termin w którym chce skonczyc prace nad projektem: Coś koło marca:D



Aktualnie zmienione są tylko koła na BEHR 3,5 i 4,25 -17 co zrobił już poprzedni właściciel

http://imageshack.us/a/img4/9355/nqjt.jpg


Planowane modyfikacje i naprawy to:

*1 zmiana plastików, zbiornka paliwa, subframe'a, airboxa i kanapy na 640

*2 zmiana wahacza na 640 lub 660

*3 wymiana kolektorów z 640 i zmiana tumika na cos przelotowego co sie trafi

*4 wymiana gazników na FCR 41
*5 adapter pod dużą tarcze + 4tłoczkowy zacisk
*6 zmiana kierownicy na 28mm
*7 wywalenie centralki i wstawienie bocznej stopki
*8 płyta pod silnik
*9 remont silnika i wymiana wszystkich łożysk w motocyklu.
*10 malowanie ramy i felg oraz przegląd kół mysle ze u Pana Króla w Bielsku
*11 wymiana zawiasu z szerszym rozstawem półek
*12 wymiana przewodów olejowych i chłodniczych na nowe + nowe chłodnice

Aktualne problemy z motocyklem
#1 brak świateł... mysle ze jakies zwarcie
#2 luzy i ogólne zniedbanie, mimo to i tak stan jak na 94' oceniam na OK!
#3 spierdziela płyn z chłodnicy mysle ze nieszczelny jest korek w chłodnicy lub gdzies jeszcze jest jakas nieszczelność. Uszczelke pod głowicą wykluczam ale bo w oleju nic nie ma ale i tak bede tam zaglądał więc się upewnie.

Kolejno moje pytania do Was:
Ad*1 czy Wymienione elementy wystarczą aby ta konwersja wyglądała ok? Chce uniknąć efektu "ulepa"a może za dużo wymieniłem elementów?
Ad*2 Czy wymiana wahacza "na ten ładniejszy" i szerszy 640 lub 660 wiąże się z jakimiś problemami? Łożyska widze że są identyczne ale co z osiowością łańcucha względem zębatki zdawczej. I czy nie będzie problemem tylny amortyzator a dokładniej jego mocowanie.
Ad*3 Czy wymieniając kolektory wydechowe z 640 jest problem z rozstawem lub średnicą rur? Czy moze P&P wchodzą i z głowy... w sieci widziałem takie przeróbki ale nie wiem jak to w rzeczywistości. Jaki komin najlepiej współgra z FCR 41 i seryjną głowicą z 620? Co polecacie?
Ad*4 Orientujecie się gdzie dostane najtaniej nowy gaznior z orientacyjnie dobrze dobranymi dyszami pod LC4? Ew. jak używki to z jakich modeli najlepiej brać. Z jakimi problemami mogę się zetknąć w czasie takiej przekładki ew. regulacji.
Ad*5 Polecacie jakieś strony gdzie dorwę taki adapter od reki w spoko pieniądzach?
Ad*7 Bez problemu dam rade wstawić stopke boczną do mojego modelu czy wiaze sie to z jakims druciarstwem... nie mam juz siły z tą centralką:D
Ad*8 Jaka płyta pod silnik jest warta uwagi? Są dostępne plastikowe?
Ad*11 Jak jest z ogranicznikami w półkach od 640SM albo 660SM bo w 620 przy Wp40 są śruby. Będzie to problem? Widze że wszystkie LC4 mają identyczne łożysko główki więc przynajmniej w tym aspekcie nie bedzie problemów. Czy moje koła SM będą pasował do tego zawieszenia? Chodzi mi o średnice piasty? Myśle ze musze wymienic zawias bo jak wsadze w WP40 duza tarcze to boje sie ze będzie to kolidować. A na obecnej tarczy bardzo słabo hamuje. Ew. z czego Wy polecacie wstawic zawias SM? Efekt zbyt wąskiego rozstawu lag widać u mnie tutaj http://imageshack.us/a/img843/9383/o3oy.jpg

Pozdrawiam!


PS:Jeśli ktoś ma jakąś część która może mi się przydać to proszę kierować info na PW najlepiej od razu z ceną:)

2

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

a więc po kolei
ad1 zmiana plastików i subframe (polecam subframe alu) wszystko podejdzie bez większego problemu jedyna drobnostka to, to że subframe w nowszych modelach ma górne mocowania po wewnętrznej stronie więc będziesz musiał sobie kupić śruby z płaskim łbem. U mnie po założniu całego kompletu plastików razem z subframe idealnie to wszystko nie było z sobą zgrane (tzn. siedzenie trochę odstawało od baku).
ad2 z wahaczem problemu mieć nie powinieneś
ad3 kolektor pasuje bez problemu sam miałem z 640 razem z tłumikiem dominatora
ad. 4 gaźnik miałem z hondy crf 450 chodził bardo fajnie palił na strzała świeca miała prawidłowy kolor
ad 5 nie wiem
ad 6 stopka boczna oryginalna powinna pasować bez problemu musisz tylko zwrócić uwagę na długość  (z sm są krótsze) jeśli montujesz stopkę boczną to centralka musi być wywalona
ad 7 plastikowych niestety nie widziałem ze swojej strony polecam OEM aluminiowa (jeśli będziesz kupować używkę pytaj sie czy są wszystkie mocowania do niej tzn na śrubę mocującą dół silnika to są takie aluminiowe półksiężyce zamiast tych alu tulejek
ad 11 tak masz rację łożyska są identyczne co do zawiasu z tym będzie grubszy problem w grę wchodzi tylko i wyłącznie spawanie ogranicznika do ramy sam ten temat przerabiałem i nie da sie nic innego z tym zrobić. co do tej ośki jeśli koło masz pod oś 17mm a pewnie tak masz to żeby jako tako to wyglądało i było porządnie zrobione to musisz zamienić piastę bądź całe koło.  Jedyne wyjście z tej sytuacji jest zamontowanie lag  bodajże się nazywały WP 50 extreme (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić)

3

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Jak coś to bd miał na dniach fcr'a na sprzedaż, za bardzo przystępną cenę. Pisz pw jak coś.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

4

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Co do obcierek o lagi problem dotyczy większości enduro. Rozwiązaniem są szersze półki. Nie wiem jak w KTM może podpasują łatwo od jakiegoś modelu SM a jak nie to akcesoryjne ( do sprawdzenia łożyska w główce oraz długość samej główki )  Wymiana taka poskutkuje także zwiększeniem miejsca na zacisk 4F oraz tarcze 320 którą to będzie trzeba pewnie zdystansować bo zacisk będzie w szprychach . Tylko że chyba tu na samych półkach się nie skończy bo zaraz Ci uszczelniacz wypadnie.

PZDR

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

5

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Dzieki za odpwoiedzi!
Odnośnie przedniego zawieszenia to juz wiem że szykują sie grubsze mody bo jutro przyjadą do mnie WP48 z 640sm:) Szukam teraz półek i mam cholera zajebisty problem kupic cos w normalnych pieniądzach... jakies pomysły?

6

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Ktoś na forum sprzedawał jakieś racingowe tyle że pewnie ośka w tych półkach do wymiany i szklanki do dorobienia bo chyba były na 50 mm

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

7

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Witam po długiej przerwie... . Kupiłem kilka części do mojego projektu.
Gaźnik fcr41mx z 660 prawie nowy
WP48 z 660 bedzie je trzeba wysłać gdzieś do regulacji
Półka z 660 SMC
Kolektor akrapa
Więc myślę że to co najwięcej miało mnie kosztować to już kupiłem. Pozostają mi teraz części silnikowe i eksploatacyjne które wyjdą pewnie drugie tyle:)
FOTA:
http://imageshack.us/a/img802/1976/cc25.jpg

Teraz będzie znowu dłuższa przerwa związana głównie z kasą myśle że koło miesiąca. Dokupię całą reszte i biore się do składania/naprawiania/wydziwiania:)
Pozdrawiam

8

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Coś nowego w temacie sie ruszyło ??

9 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2013-11-09 22:18:15)

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Hej!
Wlasnie pisalem kabat:D idealne wyczucie czasu:)
Dzisiaj wyczyściłem zacisk 4tłoczki więc przesle wam przebieg tej drobnej grzebaniny:


Zaczynamy... Dostalem cos takiego
https://lh5.googleusercontent.com/-M6f_cJaavr4/Un6CthlEGFI/AAAAAAAAAU4/o1KQku_9RHI/s640/WP_000529.jpg


Rozkręcone i juz wiem że z musze kupic nowy odpowietrznik bo stary się juz do niczego nie nadaje podobnie klocki
https://lh3.googleusercontent.com/-LrghXp0VxOc/Un6C4UgvN4I/AAAAAAAAAaw/SLwZvK8HCyE/s640/WP_000533.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-ED3Z6RFs2zk/Un6ClBG8p6I/AAAAAAAAAUw/KfLB_PWwctQ/s512/WP_000532.jpg

Wyciągnięte tłoczki, uszczelniacze zostają bo są w OK stanie
https://lh5.googleusercontent.com/-26-qZJHtQQA/Un6DI5h3XkI/AAAAAAAAAa8/rS0HiTYQi4U/s640/WP_000535.jpg

Wszystko do myjki ultradzwikowej
https://lh3.googleusercontent.com/-mvchCz7oSis/Un6TW2eNlKI/AAAAAAAAAbw/rNR8dcviJ68/s640/WP_000537.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-86HQ06s8QMc/Un6S8AXMUNI/AAAAAAAAAbo/vb0xaxtLgxA/s640/WP_000539.jpg

Po 30min wyciągnięte z myjki i taki jest tego efekt
https://lh3.googleusercontent.com/-hRlEFnotH20/Un6DEsayn-I/AAAAAAAAAVQ/k3-BiyRHFMo/s512/WP_000544.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-LktvwoxWXyw/Un6DPqMO61I/AAAAAAAAAVg/yIh-Uq4GsyM/s512/WP_000545.jpg

Uszczelniacze nasmarowane pastą ATE i tłoczki wcisniete na swoje miejsce
https://lh4.googleusercontent.com/-7WaxtgqxAmM/Un6DbE_hi7I/AAAAAAAAAVo/W_fnotIPiSo/s640/WP_000548.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/--Vy4BT75TOY/Un6D0PU-aHI/AAAAAAAAAWE/HRQbVH9n1xw/s512/WP_000552.jpg

Gotowy zacisk poskładany do kupy wygląda tak
https://lh6.googleusercontent.com/-q8V_Ibu-qpw/Un6D0jCxXYI/AAAAAAAAAWI/a38sRuVM5tE/s640/WP_000553.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-0jvmb1MZbUY/Un6EGEhZPLI/AAAAAAAAAWY/gUAVUTT6U88/s640/WP_000555.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-on5GgKiBITo/Un6D61tuy0I/AAAAAAAAAWQ/LyM0uGRliig/s640/WP_000554.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-8dOMS5og3qg/Un6EJuJYxlI/AAAAAAAAAWg/MyCC1j-K3eM/s640/WP_000556.jpg

Poskładałem tez wstepnie przednie zawieszenie bo udało mi się dorwać oś 26mm prezentuje sie konkretnie;)
https://lh5.googleusercontent.com/-YUvCLzFv6gs/Un6ETYaNM2I/AAAAAAAAAWo/Ldqh1zWBWkc/s512/WP_000557.jpg

W przyszłym tygodniu oddaje koła do przeszprychowania, malowania i przetoczenia pod większe łożysko na oś 26mm więc również podrzuce efekt tej pracy.
Dotarł do mnie też wachacz z SM ten przetłoczony (dzieki kabat) i tarcza 320:)

Na silnik i docelowe rozbebeszanie jeszcze brakuje funduszy ale mam na zbieranie całą zime więc mysle ze sie uda:) Na chwile obecną zajmuje się wszystkim co nie wymaga rozbierania motocykla a przybliża mnie w jakims małym stopniu do konca prac.

Pozdrawiam

10 Ostatnio edytowany przez kabat (2013-11-10 01:39:35)

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Cała zima przed Tobą, także będzie co robić popołudniami, jak zawsze wszystko schludnie i czysto, mogłbyś zdradzic za ile udalo sie dorwać wahacz ?? Co to dokladnie za model tej myjki ??

11

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Dzięki:)
Wahacz kupiłem za szalone 150zł w tym wszystkie ślizgi, oś do ramy, osłona łańcucha :D Sam jestem w szoku bo liczyłem przynajmniej dwa razy tyle:)
Myjka to dokładnie ten produkt [url]http://archiwum.allegro.pl/oferta/myjka-wanna-oczyszczarka-ultradzwiekowa-180w-2-l-i3111133924.html[/url]

12

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Jak tam składanie ?? Coś się ruszyło do przodu ??

13

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

Kabat, jedyny wierny widz :D Dzięki!
Ruszyło sie i to całkiem sporo nawet przyznam... ale stwierdziłem że zainteresowanie moim tematem jest na tyle małe że zrobie podsumowanie jak już skończę projekt. Fotorelację robię na bieżące więc nic nam nie umknie:) Wydaje mi się to rozsądne rozwiązanie, jeśli ktoś twierdzi inaczej to słucham innych propozycji.
Pozdrawiam:)

14

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

kolo większe zainteresowanie niż ci się wydaje ;-) pokazuj na bieżąco, lepiej niż później wszystko na raz

15

Odp: LC4 620 SUPERMOTO MOD od zera:)

+1

Rieju SMX 50 2009 -> Husqvarna SM 125 S 2008 -> KTM LC4 640 2006 FCR 41