1 Ostatnio edytowany przez divus (2013-07-11 10:10:24)

Temat: Yamaha WR 450 konwersja na SM - podsumowanie kosztów

Witam,

niedawno uporałem się z przerobieniem WRki z 2003 na Sumo. Zamieszczam poniżej podsumowanie kosztów - może komuś będzie pomocne w zaplanowaniu zabawy:

Wuerkę zakupiłem od forumowicza Bahamy w zacnym stanie za 12K. Silnik i skrzynia igiełka, tak jak zapewniał poprzedni właściciel :>
Jednak jak to bywa w upalanych szpejach zawsze jest coś do zrobienia. Na początku wyregulowałem gaźnik, wsadziłem akcesoryjną śrubę (120 zeta) ułatwiającą regulację. Do wymiany były również uszczelniacze przedniej zawiechy (koszt ok. 300 zł.) oraz linka sprzęgła 90 zł. Założyłem nowy napęd: 600 zł. U Jarka Kurowskiego z Sanchez przy przerabianiu zawieszenia okazało się, że do wymiany są łożyska w Prolinku (300 zł.). Profilaktycznie wymieniłem również łożysko główki ramy - 150 zł.
A teraz kwestie SM:
- komplet używanych kół na allegro wraz z oponami (1700 zł.) - kupowałem kota w worku, wyszło ok. Wymienione zostały jedynie łożyska (ok. 200 zł.)
- używany czterotłoczkowy zacisk wraz z pompą radialną kupiłem od Matyski za 1000. Zestaw sprawuje się doskonale;
- kupiłem nową tarczę 320 hiszpańskiej firmy NG (420 zł);
- Sanchez założył mi twardsze sprężyny Kayaby z przodu i tyłu a następnie je obniżył. Koszt sprężyn 1200 zł. plus koszt skrócenia ok. 1000 zł. Moto przestało nurkować; tył jest idealnie twardy i ma sporą możliwość regulacji. Przód za szybko wraca - regulacja odbicia nie daje rady - planuje zalać gęstszy olej;
- błotnik SM 80 zł.
Razem koszt samej konwersji wyniósł 5600 zeta.

http://p1.bikepics.com/2013/07/11/bikepics-2575744-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/07/11/bikepics-2575745-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/07/11/bikepics-2575746-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/07/11/bikepics-2575747-full.jpg

..?..
YZ 125

2

Odp: Yamaha WR 450 konwersja na SM - podsumowanie kosztów

ehhh no to jako pierwszy pogratuluje :) dbaj o nią !! cieszę się że z moto wszystko w porządku i że jesteś zadowolony :) ostrego naqrwiania życzę :)

pzdr Baham

3

Odp: Yamaha WR 450 konwersja na SM - podsumowanie kosztów

Pozwolę sobie zacytować kolegę Danikena w zw. z kosztami - tym razem remontu : tak aby się nie zgubiło :

daniken napisał/a:

No więc lecimy z kosztami.



korbowód prox + wymiana i centrowanie wału - 600zł

tłok wossner selekcja B plus honowanie cylindra - 600zł

łozyska wału korbowego hot-rods - 231zł

łozysko wałka zdawczego yamaha - 252zł

pozostałe łożyska silnika i pompy japońskie 4 szt NTN - 47zł

uszczelniacze silnika - zamienniki 30zł

zębatki skrzyni biegów para - 333zł i 361zł

oringi yamaha (filtra oleju rurek itp) - 40zł

łańcuch rozrządu DID - 180zł

pełny zestaw uszczelek silnika Namura - 154zł

pierscień segera wałka skrzyni biegów oryginał yamaha - 16zł

zabezpieczenia nakrętek wałków silnika yamaha 4 szt - 64zł

uszczelka śruby pokrywy zaworów -  20zł *2 = 40zł

filtr oleju champion - 15zł

sprężyny zaworów ssacych - 57zł *3 = 171

zawory ssace boczne - 152zł *2 = 304zł

zawór ssący środkowy - 75zł

wałek pompy wody, używany - 50 zł

tulejki przewodów olejowych - 20zł

licznik motogodzin - 150zł

subframa - 80zł

materiały do budowy stelażu - 100zł

czyszczenie gaźnika - 70zł

węże do gaźnika - 20 zł

przepakowanie wydechu - 70zł

filtr powietrza - 50 zł

olej motul v300 - 220zł

robocizna - 600zł

robocizna głowicy - 200 zł


Jeżeli o czymś zapomniałem to postaram się dopisać.
Generalnie po podliczeniu wszystkiego okazuje się, że przygotowanie motocykla do sezonu kosztowało mnie 5143 zł


Nie licząc kosztów podstawowych narzędzi, kosztów dojazdów, benzyny, jakiś dupereli, roboczogodzin oraz nerwów stwierdzam, że...... supermoto to bardzo drogie hobby :/



http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/12/true-story-neil-patrick-harris.png

Hardcore - it's more than music...

4

Odp: Yamaha WR 450 konwersja na SM - podsumowanie kosztów

Belzebub napisał/a:

Pozwolę sobie zacytować kolegę Danikena w zw. z kosztami - tym razem remontu : tak aby się nie zgubiło :

daniken napisał/a:

...

Generalnie po podliczeniu wszystkiego okazuje się, że przygotowanie motocykla do sezonu kosztowało mnie 5143 zł


AŁA :|

..?..
YZ 125

5

Odp: Yamaha WR 450 konwersja na SM - podsumowanie kosztów

divus napisał/a:

Witam,

niedawno uporałem się z przerobieniem WRki z 2003 na Sumo. Zamieszczam poniżej podsumowanie kosztów - może komuś będzie pomocne w zaplanowaniu zabawy:

Wuerkę zakupiłem od forumowicza Bahamy w zacnym stanie za 12K. Silnik i skrzynia igiełka, tak jak zapewniał poprzedni właściciel :>
Jednak jak to bywa w upalanych szpejach zawsze jest coś do zrobienia. Na początku wyregulowałem gaźnik, wsadziłem akcesoryjną śrubę (120 zeta) ułatwiającą regulację. Do wymiany były również uszczelniacze przedniej zawiechy (koszt ok. 300 zł.) oraz linka sprzęgła 90 zł. Założyłem nowy napęd: 600 zł. U Jarka Kurowskiego z Sanchez przy przerabianiu zawieszenia okazało się, że do wymiany są łożyska w Prolinku (300 zł.). Profilaktycznie wymieniłem również łożysko główki ramy - 150 zł.
A teraz kwestie SM:
- komplet używanych kół na allegro wraz z oponami (1700 zł.) - kupowałem kota w worku, wyszło ok. Wymienione zostały jedynie łożyska (ok. 200 zł.)
- używany czterotłoczkowy zacisk wraz z pompą radialną kupiłem od Matyski za 1000. Zestaw sprawuje się doskonale;
- kupiłem nową tarczę 320 hiszpańskiej firmy NG (420 zł);
- Sanchez założył mi twardsze sprężyny Kayaby z przodu i tyłu a następnie je obniżył. Koszt sprężyn 1200 zł. plus koszt skrócenia ok. 1000 zł. Moto przestało nurkować; tył jest idealnie twardy i ma sporą możliwość regulacji. Przód za szybko wraca - regulacja odbicia nie daje rady - planuje zalać gęstszy olej;
- błotnik SM 80 zł.
Razem koszt samej konwersji wyniósł 5600 zeta.

http://p1.bikepics.com/2013/07/11/bikepics-2575744-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/07/11/bikepics-2575745-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/07/11/bikepics-2575746-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/07/11/bikepics-2575747-full.jpg

2200za zawieszenie to sporo!! U Marka w Power4 bylo by to znacznie taniej i profi ustawione bez koniecznosci kombinacji z olejem!!

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

6

Odp: Yamaha WR 450 konwersja na SM - podsumowanie kosztów

maniek-rr312 napisał/a:

2200za zawieszenie to sporo!! U Marka w Power4 bylo by to znacznie taniej i profi ustawione bez koniecznosci kombinacji z olejem!!

!!##%^

zadzwoniłem do Power4Suspension i... jestem nieźle wkurzony;
W Power4 całkowity tuning, tj. wymiana i skrócenie sprężyn plus setting kosztuje 450 euro (1950 zł.) . Marek zabiera sobie stare sprężyny i zakłada nowe twardsze.

Dla porównania u Sancheza samo skrócenie zawieszenia na starych sprężynach kosztuje 1000 zł. Jeśli chcesz twardsze sprężyny (co jest obowiązkowe) musisz je zakupić. Przykładowo oryginalne KYB kosztują ok. 1200 zł za przód i tył.  Dodatkowo za setting przodu i tyłu Sanchez woła 1200 zł.

Reasumując u Marka z Power4 jest o 1400 / 1200 zł. taniej (w zależności od tego czy bierzesz oryginalne sprężyny czy zamienniki)

..?..
YZ 125

7

Odp: Yamaha WR 450 konwersja na SM - podsumowanie kosztów

przydatny temat dla wielu poszukujących info o WR450, można by tak zrobic żeby go nie zagracić i niech będzie takie krótkie kompendium wiedzy o kosztach utrzymania wrki i przeróbki jej na SM. Napisz jeszcze skąd koła tak z ciekawości, bo cenę trafiłeś bardzo dobrą.

wzium?

8

Odp: Yamaha WR 450 konwersja na SM - podsumowanie kosztów

sajfer napisał/a:

przydatny temat dla wielu poszukujących info o WR450, można by tak zrobic żeby go nie zagracić i niech będzie takie krótkie kompendium wiedzy o kosztach utrzymania wrki i przeróbki jej na SM. Napisz jeszcze skąd koła tak z ciekawości, bo cenę trafiłeś bardzo dobrą.

Koła kupiłem na allegro od handlarza który sprowadził WR jako supermoto i sprzedał jedynie w wersji enduro. Z racji niskiej ceny miałem obawy: za 1700 zł. kupiłem kompletne koła łącznie z tarczami breakinga i oponami. Koła są w porządku, nie pogięte, wszystkie szprychy, itd.

..?..
YZ 125