Temat: Yamaha WR 450 konwersja na SM - podsumowanie kosztów
Witam,
niedawno uporałem się z przerobieniem WRki z 2003 na Sumo. Zamieszczam poniżej podsumowanie kosztów - może komuś będzie pomocne w zaplanowaniu zabawy:
Wuerkę zakupiłem od forumowicza Bahamy w zacnym stanie za 12K. Silnik i skrzynia igiełka, tak jak zapewniał poprzedni właściciel :>
Jednak jak to bywa w upalanych szpejach zawsze jest coś do zrobienia. Na początku wyregulowałem gaźnik, wsadziłem akcesoryjną śrubę (120 zeta) ułatwiającą regulację. Do wymiany były również uszczelniacze przedniej zawiechy (koszt ok. 300 zł.) oraz linka sprzęgła 90 zł. Założyłem nowy napęd: 600 zł. U Jarka Kurowskiego z Sanchez przy przerabianiu zawieszenia okazało się, że do wymiany są łożyska w Prolinku (300 zł.). Profilaktycznie wymieniłem również łożysko główki ramy - 150 zł.
A teraz kwestie SM:
- komplet używanych kół na allegro wraz z oponami (1700 zł.) - kupowałem kota w worku, wyszło ok. Wymienione zostały jedynie łożyska (ok. 200 zł.)
- używany czterotłoczkowy zacisk wraz z pompą radialną kupiłem od Matyski za 1000. Zestaw sprawuje się doskonale;
- kupiłem nową tarczę 320 hiszpańskiej firmy NG (420 zł);
- Sanchez założył mi twardsze sprężyny Kayaby z przodu i tyłu a następnie je obniżył. Koszt sprężyn 1200 zł. plus koszt skrócenia ok. 1000 zł. Moto przestało nurkować; tył jest idealnie twardy i ma sporą możliwość regulacji. Przód za szybko wraca - regulacja odbicia nie daje rady - planuje zalać gęstszy olej;
- błotnik SM 80 zł.
Razem koszt samej konwersji wyniósł 5600 zeta.
YZ 125