Najlepiej kierować się tak jak napisał subek.
Masz chyba teraz jakąś kierownicę i jesteś w stanie sobie odpowiedzieć czy chciałbyś aby nowa była wyższa, niższa, szersza, prostsza?
Ja np. muszę mieć kierownice szerokie (powyżej 800mm) i proste ponieważ takie mam przyzwyczajenie z roweru.
I jak kierownicę mam wąską to odruchowo chwyt mam na jej końcach.
W DRZ potrzebowałem średnią wysokość.
W KTM wysoką - ze względu na wysoką kanapę.
Prosta kierownica jest bardziej precyzyjna. Daje większą kontrolę podczas technicznych jazd.
I dobrze się ją trzyma na stojąco.
Dlatego najprostsze i najszersze są kierownice trialowe.
Później w miarę szerokie i proste są kierownice do cross - np. polecana jest kierownica o gięciach Honda CR
Kierownice do enduro są raczej już mocno gięte.
Mi osobiście najbardziej odpowiada kierownica Magury SX z KTM-a.
Wysoka, szeroka i prosta.
Do kierownicy bardzo prostej nie każdy może być przyzwyczajony. Ponieważ nie jest to, aż tak naturalna pozycja dla nadgarstków.
Prosta kierownica może się też okazać, że powoduje zbyt pochyłą do przodu pozycję kierowcy.
I np. jeżeli nie masz dużej możliwości regulacji mocowań kiery na półkach to się okaże, że siedząc na środku kanapy w wyprostowanej pozycji musisz się mocno pochylać do przodu.
Możesz zrobić taki mały przymiar.
Wykręć kierownicę zupełnie z motocykla.
Usiądź sobie na środku kanapy, zajmij prawidłową pozycję, ustaw ręce tak jakbyś trzymał kierownicę poprawnie (proste ręce w łokciach), albo chwyć w powietrzu starą kierownicę i pomierz sobie miarką co gdzie i jak.
Czy kierownicę trzymasz wyżej niż miałeś, czy niżej, bliżej baku, dalej baku, szerzej, węziej?
Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM 3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6 SOLD