1

Temat: Kiera ?

Mam pytanko odnośnie kształtu kiery.

Pewien Pan dobrze zorientowany w temacie niestety offroadu namawia mnie na kiere o jak najmniejszym wychyleniu do tyłu co ma wymusić na mnie prawidłową pozycję ( głównie:  łokcie do góry k..... ). Przeglądając katalog reikon znalazłem takie cuś:

[url]http://www.reikon.com/78_handlebars.php[/url]

z czego wynika że kiera dedykowana do SM jest jeszcze bardziej wygięta do tyłu niż ta co mam. Ja mam jakieś 8 cm a w katalogu są dwie 9,5 i 11 cm odgięte do tyłu.

Myślałem raczej o takiej co ma 5 cm


Bądź człowieku mądry i coś wymyśl

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

2

Odp: Kiera ?

kurde i nic. 50 osób to przeczytało i nic

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

3

Odp: Kiera ?

751abb napisał/a:

kurde i nic. 50 osób to przeczytało i nic

A jakie jest pytanie?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: Kiera ?

Myślisz, że wszyscy ludzie świata są tacy sami. Sam musisz wiedzieć jaki rozmiar pod siebie i moto dobrać.

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

5

Odp: Kiera ?

Mnie się rozchodzi oto czy kiera winna być  prosta czy odgięta do tyłu. Wygody nie biorę pod uwagę bo moje SM na mazury i z powrotem nie lata. Nie ma zasad ogólnych że do SM to taka mniej więcej a do MX to inna? Kształt kiery na pewno ma wpływ na pozycję więc pewnie do jazdy w terenie będzie lepsza prosta ale czy na asfalcie nie będzie psuła za bardzo. Jakoś tak jest że im moto bardziej asfaltowe to kiera bardziej do tyłu. Rozumiem że wybór tego gadżetu to nie jest wiekopomna decyzja ale poco mam się męczyć wolę spytać a i tak kupię jaką będę chciał, choć na podstawie jakiś informacji które to właśnie zbieram.   


PZDR

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

6

Odp: Kiera ?

Najlepiej kierować się tak jak napisał subek.
Masz chyba teraz jakąś kierownicę i jesteś w stanie sobie odpowiedzieć czy chciałbyś aby nowa była wyższa, niższa, szersza, prostsza?

Ja np. muszę mieć kierownice szerokie (powyżej 800mm) i proste ponieważ takie mam przyzwyczajenie z roweru.
I jak kierownicę mam wąską to odruchowo chwyt mam na jej końcach.

W DRZ potrzebowałem średnią wysokość.
W KTM wysoką - ze względu na wysoką kanapę.

Prosta kierownica jest bardziej precyzyjna. Daje większą kontrolę podczas technicznych jazd.
I dobrze się ją trzyma na stojąco.
Dlatego najprostsze i najszersze są kierownice trialowe.

Później w miarę szerokie i proste są kierownice do cross - np. polecana jest kierownica o gięciach Honda CR

Kierownice do enduro są raczej już mocno gięte.

Mi osobiście najbardziej odpowiada kierownica Magury SX z KTM-a.
Wysoka, szeroka i prosta.

Do kierownicy bardzo prostej nie każdy może być przyzwyczajony. Ponieważ nie jest to, aż tak naturalna pozycja dla nadgarstków.
Prosta kierownica może się też okazać, że powoduje zbyt pochyłą do przodu pozycję kierowcy.
I np. jeżeli nie masz dużej możliwości regulacji mocowań kiery na półkach to się okaże, że siedząc na środku kanapy w wyprostowanej pozycji musisz się mocno pochylać do przodu.

Możesz zrobić taki mały przymiar.
Wykręć kierownicę zupełnie z motocykla.
Usiądź sobie na środku kanapy, zajmij prawidłową pozycję, ustaw ręce tak jakbyś trzymał kierownicę poprawnie (proste ręce w łokciach), albo chwyć w powietrzu starą kierownicę i pomierz sobie miarką co gdzie i jak.
Czy kierownicę trzymasz wyżej niż miałeś, czy niżej, bliżej baku, dalej baku, szerzej, węziej?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Kiera ?

Dzięki Hacker.

Z tego co widzę to jest to tylko indywidualne upodobanie kierownika. Może tak być. Generalnie kupie prostą bo ma wymusić na mnie pozycje. Jak nie spróbuje to nie będę wiedział.
Zastanowiło mnie tylko to co w linku że kiery dedykowane do SM są jeszcze bardziej pogięte niż te do enduro.

PZDR

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

8

Odp: Kiera ?

A ty przypadkiem nie siedzisz za bardzo do tyłu? Jak tak, to kiera nic nie zmieni.

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

9

Odp: Kiera ?

Siedze dobrze słyszę tylko wiecznie od chacima "łokcie w góre k...." i "biodrem go k...... biodrem "

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny