Temat: Instrukcja sprawdzenie napinacza rozrządu
Siema
Panowie potrzebuje malej instrukcji co krok po kroku muszę zrobić by sprawdzić na którym ząbku jest napinacz rozrządu w moim TE 450:)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husqvarna » Instrukcja sprawdzenie napinacza rozrządu
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Siema
Panowie potrzebuje malej instrukcji co krok po kroku muszę zrobić by sprawdzić na którym ząbku jest napinacz rozrządu w moim TE 450:)
1. zlokalizować napinacz
2. odkręcić śrubkę na środku (wyjąć sprężynkę)
3. odkręcić śrubki po bokach
4. powoli wyjąc napinacz
5. sprawdzić ile ząbków do końca
składamy w przeciwnej kolejności ;)
no jako że jeszcze nie znam do końca silników 4t stanąłem na punkcie nr 1:P wiem gdzie jest łańcuszek ale nie do końca wiem gdzie jest i jak wygląda ten napinacz:)
po lewej stronie, na tylnej ścianie cylindra u dołu.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/585/f4y7.jpg/][/url]
Tylko przed włożeniem napinacza z powrotem wyzeruj go, tzn. wsuń go na początek. Gdy będziesz dokręcał śrubę nad sprężyną, sprężyna sama ustawi napinacz.
dzięki wielkie:)
napinacz sprawdzony jest na 9 ząbku na 14 możliwych jak myślicie wytrzyma do końca sezonu?
napinacz sprawdzony jest na 9 ząbku na 14 możliwych jak myślicie wytrzyma do końca sezonu?
Powinien bez problemu dać radę, a sprawdzałeś go w GMP?
nie a co oznacz GMP
Górny Martwy Punkt położenia tłoka, ustawiasz go np. przy regulacji zaworów żeby dzwigienki zaworowe były luźne. Zerknij sobie w serwisówke tam powinieneś mieć opisane krok po kroku jak go ustawic ew. Zapytaj wujka google. Twój pomiar może byc przekłamany własnie dlatego ze nie ustawiłeś w GMP, znajdź GMP i sprawdź ten napinacz jeszcze raz. Pozdro
Co ma GMP do sprawdzenia łańcuszka,pozycja wałka nie zmienia naciągu łancuszka no chyba ze o czymś nie wiem?
Chyba że łożyska na walę są z luzami i na komresji odchyla wał do dołu i bardziej napina łańcuszek
Fajne tylko ze napinacz ma konstrukcję zapadkową i dalej nie jestem w stanie tego wyobrazić
napinacz to taki pręcik który jest wciskany sprężynką w łańcuszek mniej więcej po środku pomiędzy dwoma kołami zębatymi. Generalnie chodzi oto aby łańcuch nie przeskoczył spadł z tych kółek. W miarę jak łańcuszek się rozciąga to sprężynka wciska ten pręcik głębiej. Zapadek mogło by nie być też by działało tylko przy szarpnięciach silnika bezwładność łańcuszka mogła by pokonać siłę sprężynki a tak to nawet w takiej sytuacji pręcik się nie cofnie bo oprze się na ząbkach. Czyli jak się już raz wysunie to sie nie cofnie i to jest jakąś tam miarą zużycia łańcuszka. Nie do końca prawidłową ale jakąś tam jest. Nie może Ci zostać mniej jak parę ząbków.
Jak tego nie rozumiesz to lepiej to zostaw oddaj moto do mechanika zapłać (oni z tego żyją) parę złoty i już. To jest 5 min roboty razem z szukaniem kluczy. Wiesz nie każdy musi się znać na wszystkim. Jedni piszą wiersze inni szybko biegają a jeszcze inni naprawiają motocykle ale wszyscy muszą chlebek jeść.
PZDR
Zasadę działania napinacza łańcuszka znam doskonale nie rozumie bzdur typu co ma gmp do kontroli rozciągnięcia łańcuszka ,albo nie realny raczej luz na łożyskach wału bo jak sam napisałeś owy luz zostanie skasowany przez napinacz ot tyle
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husqvarna » Instrukcja sprawdzenie napinacza rozrządu
Wygenerowano w 0.051 sekund, wykonano 79 zapytań