1

Temat: Napinanie łańcucha

Nie mogłem znaleźć tematu który by mnie wyczerpał. Jaki luz powinien być w mojej dt 125 (jeżdżę głownie po ulicy) gdy siądę na moto? Bo jak jest na stojaku to ma ok 3-4 cm. A znowu jeżeli na napinaczu przesunę o jeden ząbek to mam wrażenie, że łańcuch jest za mocno naciągnięty.

dt 125 SM -> sv 650 -> FE 450 (2017)

2

Odp: Napinanie łańcucha

Jak usiądziesz to myślę ,żę luz ok 0,8 - 1 cm. Poprawcie mnie jeżeli się mylę ale u kuzyna w kacie jest na wahaczu naklejka z takimi oznaczeniami co do łańcucha :D

3

Odp: Napinanie łańcucha

Łańcuch ma być napięty tak że po dobiciu tylnego amortyzatora nie może nastąpić rozciąganie. Weź sobie kogoś kto usiądzie Ci z tyłu moto, jak będzie mało to pomożesz i patrzysz czy łańcuch nie jest nadmiernie rozciągany. Jak nie jest luźno ani nie jest napięty jak struna w gitarze przy dobiciu to jest git. później stawiasz na stojak i zobacz sobie jaki masz luz między np. końcem ślizgu i łańcuchem, zrób sobie szablon z czegoś (np. blaszki, deseczki) i ustawiaj zawsze taki luz. Poza tym to w serwisówce powinieneś mieć manuala jaki luz powinien być.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

4 Ostatnio edytowany przez Belzebub (2013-06-18 13:13:15)

Odp: Napinanie łańcucha

Na YT masz sporo filmików how-to (wpisz cross chain adjustment) .

[url]http://www.youtube.com/watch?v=zB4DsHV8SAQ[/url]

Ogólnie w maszynach z dużym skokiem łańcuch powinno naciągać się gdy zębatki (tył/przód) są w jednej osi i wtedy mierzyć - oczywiście w najciaśniejszym miejscu łańcucha. Można to porównać z posadzeniem kogoś na moto i wtedy regulować.

Potem miejsce odniesienia (śruba, jakiś punkt zaczepienia na wahaczu + łańcuch musi być w najciaśniejszym miejscu) i mierzysz luz z serwisówki -> coś w granicach 40-50mm (czyli 25mm góra + dół). Pamiętaj żeby obrać też konkretny punkt na łańcuchu -środek, dół lub górę, a nie całą szerokością mierzyć, bo nagle okaże się że z 50mm zostało Tobie 30 realnego.

Gdzieś podobny temat był już wrzucany...

BTW. Jak za mocno naciągniesz łańcuch, to podczas skoku strzeli Tobie łańcuch lub walnie uszczelniacz zębatki zdawczej, bo tak nią szarpnie wahacz podczas lądowania.

Hardcore - it's more than music...