Na YT masz sporo filmików how-to (wpisz cross chain adjustment) .
[url]http://www.youtube.com/watch?v=zB4DsHV8SAQ[/url]
Ogólnie w maszynach z dużym skokiem łańcuch powinno naciągać się gdy zębatki (tył/przód) są w jednej osi i wtedy mierzyć - oczywiście w najciaśniejszym miejscu łańcucha. Można to porównać z posadzeniem kogoś na moto i wtedy regulować.
Potem miejsce odniesienia (śruba, jakiś punkt zaczepienia na wahaczu + łańcuch musi być w najciaśniejszym miejscu) i mierzysz luz z serwisówki -> coś w granicach 40-50mm (czyli 25mm góra + dół). Pamiętaj żeby obrać też konkretny punkt na łańcuchu -środek, dół lub górę, a nie całą szerokością mierzyć, bo nagle okaże się że z 50mm zostało Tobie 30 realnego.
Gdzieś podobny temat był już wrzucany...
BTW. Jak za mocno naciągniesz łańcuch, to podczas skoku strzeli Tobie łańcuch lub walnie uszczelniacz zębatki zdawczej, bo tak nią szarpnie wahacz podczas lądowania.
Hardcore - it's more than music...