1

Temat: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

Wczoraj na radomiu zauważyłem, że trzęsie mi kierą na winklach w "mocnych" złożeniach(jak na mój mizerny skill), o co kaman? zła pozycja? olej w zawieszeniu stary, cisnienie w oponach nie takie, albo niewyregulowane zawieszenie? czy o co chodzi?
Macie jakiś pomysł?

https://www.bikepics.com/members/81

2 Ostatnio edytowany przez cross (2013-05-18 14:50:54)

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

...

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

3

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

nie pij tyle !
delira po prostu.

Green

4

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

Niestety wszystko co napisałeś może być przyczyną. Na początek spróbuj troszkę odciążać przód w zakrętach (bo może masz  pozycję taką jak na ścigu) - minimalnie się podnoś na rękach przenosząc ciężar ciała bardziej w tył. Ale tak na odległość to naprawdę ciężko doradzić.

5

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

Zawieszenie enduro. To normalne też z kolega przerabialismy. Power4 suspension rozwiąże ten problem jednak to  impreza mocno kosztowna. Opony swoją drogą też robią robote ciśnienie dajemy 1.7 bara

6

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

zioleczko450 napisał/a:

dajemy 1.7 bara

Na ciepłej czy na zimnej oponie? Też mam zawieszenie enduro bo huska wre i sms wychodzi na tym samym zawiasie, nie jest utwardzony ani nic, a nie mam tego problemu :)

Husqy SMR-R 450

7

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

Co znaczy trzęsie? Drżenie, czy lata o 10-20 stopni na lewo-prawo?

Może po prostu rozluźnij trochę ręce na kierownicy.

XR400

8

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

malysowa napisał/a:

Może po prostu rozluźnij trochę ręce na kierownicy.

może być, im mocniej trzyma tym bardziej będzie trząść.

Husaberg FS 650

9

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

Na zimnej oponie. nie, nie tu chodzi o rezonans mocne ściskanie czy coś. to przy pewnej większej prędkości się pojawia i koło wpada w rezonans góra-dół na amortyzatorze, tak jakby nie trzymał w zakręcie. Bardoz nieprzyjemne uczucie ograniczające szybką jazdę w winklach. To da się odczuć raczej tylko na torze.

10

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

malysowa napisał/a:

Co znaczy trzęsie? Drżenie, czy lata o 10-20 stopni na lewo-prawo?

Może po prostu rozluźnij trochę ręce na kierownicy.

Drży, ale właśnie, może za mocno ściskam kiere, jeszcze nie przyzwyczaiłem się do niego, chociaż pod koniec dnia jakby mniej to odczuwałem.

Zawieszenie też przydałoby się przerobić, ale narazie na power4 nie mam hajsu.

Co do ciśnienia, ustawiam na ciepłym 1.5 przód, 2.0 tył jak w serwisówce podają, bo opony mam drogowe micheliny pilot power.

Fidu co do pozycji to też możliwe, dużo nauki przedemną.

https://www.bikepics.com/members/81

11

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

delta napisał/a:

Co do ciśnienia, ustawiam na ciepłym 1.5 przód, 2.0 tył jak w serwisówce podają, bo opony mam drogowe micheliny pilot power

jestes pewny, ze 1.5, 2.0 na cipelym? tzn. jaka temp musi miec opona? wydawalo mi sie ze w serwisowce berga nie ma nic o temp. opon napisane..

drz400e/sm

12

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

No niby nie ma nic o temp. ale jak tył się nagrzeje to z tych 2.0 będzie 2.5 albo i więcej, a to wydaje mi się za dużo będzie

https://www.bikepics.com/members/81

13

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

delta napisał/a:
malysowa napisał/a:

Co znaczy trzęsie? Drżenie, czy lata o 10-20 stopni na lewo-prawo?

Może po prostu rozluźnij trochę ręce na kierownicy.

Drży, ale właśnie, może za mocno ściskam kiere, jeszcze nie przyzwyczaiłem się do niego, chociaż pod koniec dnia jakby mniej to odczuwałem.

Zawieszenie też przydałoby się przerobić, ale narazie na power4 nie mam hajsu.

Co do ciśnienia, ustawiam na ciepłym 1.5 przód, 2.0 tył jak w serwisówce podają, bo opony mam drogowe micheliny pilot power.

Fidu co do pozycji to też możliwe, dużo nauki przedemną.

Żeby zmienić ustawienia zawieszenia nie musisz odrazu go wysyłać do P4S... W moim Bergu próbowałem różne ustawienia zawieszeń i przy jeździe torowej nigdy nie odczułem żadnego "trzęsienia" kierownicy w zakręcie.

Husaberg FS 650

14

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

Husaj napisał/a:

Żeby zmienić ustawienia zawieszenia nie musisz odrazu go wysyłać do P4S... W moim Bergu próbowałem różne ustawienia zawieszeń i przy jeździe torowej nigdy nie odczułem żadnego "trzęsienia" kierownicy w zakręcie.

Może zacznę od wymiany oleju i ustawienia pod moją wagę.

https://www.bikepics.com/members/81

15 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2013-05-20 16:16:31)

Odp: Trzęsąca kiera w zakręcie, o co kaman?

Słusznie! Olej, panewki (jeśli potrzebne), uszczelniacze, ustawić sag, ciśnienie w oponach i zacząć regulować na torze.

Tylko żadnych zestawów All Ballsa!! I pamiętaj o nasmarowaniu uszczelniaczy przy montażu...

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]