1

Temat: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Możecie powiedzieć, że temat trochę z dupy wzięty. Prawdopodobnie tak, ale znalazłem kilka powodów, żeby go założyć.
Po pierwsze primo wprowadzi to na forum jakieś zamieszanie, dwa, łatwiej będzie zliczyć wszystkie koszta związane z budową, jest to jakaś historia motocykla, która może pomóc przy dalszej sprzedaży, no i mam nadzieję, że czasami uda się uzyskać fachową pomoc ze strony zacnego grona.

Krótki opis:
Motocykl Suzuki RM-Z 450 produkcja 2010, wg dokumentów kupiony jako nowy w lutym 2012. Przebieg wg poprzedniego właściciela, to ok. 10 zbiorników, czyli 30-35 mth. Tej ostatniej informacji nie jestem w stanie zweryfikować i mam tylko cichą nadzieję, że maszyna przejeździ ten sezon bez otwierania silnika, czy skrzyni.
W przygotowaniu staram się pogodzić solidność z jak najniższymi kosztami.

Na pierwszy ogień szybka zamiana kół z crossowych na te właściwe:)
Tył pasował bez problemu, natomiast przednie koło miało zupełnie inny wymiar łożysk i tulejki dystansowej.
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535793-800.jpg

Łożyska o numerze 6005RS i uszczelniacze bez problemu dostępne w sklepie dla rolnika:)
Tulejka dystansowa zaadoptowana z koła cross.
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535812-800.jpg

Trochę się z tym pospieszyłem, ale chciałem jak dziecko zobaczyć jak to będzie wyglądało w wersji SM.
Zdjęcie znane już z innego działu.
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C29%5Cbikepics-2535339-800.jpg

Nie obyło się bez problemów. Dwie śruby mocujące tarczę hamulcową nie chciały się poddać.
Są to śruby na imbus. Chciałem wbić torxa, ale to pomogło tylko przy jednej. Druga śruba została nawiercona i wyjęta za pomocą lewo-skrętnych wykrętaków.
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535803-800.jpg

Pracując przy tej maszynie staram się zwrócić uwagę na stan poszczególnych elementów.
Koła crossowe w stanie przyzwoitym. Jeśli motocykl faktycznie przejeździł 10 zbiorników, to na pewno zapierdal*jąc:).
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C29%5Cbikepics-2535374-800.jpg

Chłodnice są w dość dobrym stanie
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535782-800.jpg

Wiem wiem:). Maszyna jest niedomyta w zakamarkach, ale na warmi panuje zima i jest to utrudnione:).

Wymiana oleju. Sprzedawca (członek forum:)) zapewniał, że maszyna w listopadzie miała wyregulowane zawory i została zalana świeżym olejem. Na zdjęciu oliwa wygląda na mocno spracowaną, ale jak się zamiesza w mojej profesjonalnej misce, to widać, że jest to dość świeży olej.
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535789-800.jpg

Sitko olejowe praktycznie bez zabrudzeń. Później dostało strzał zmywaczem do hamulców i sprężonym powietrze.
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535784-800.jpg

Tani, ale za to ogólnodostępny filtr oleju i moje profesjonalne narzędzie, bez którego garaż nie jest garażem.
Można to kupić w sklepie, ale ja zajumałem mojej dentystce:)
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535785-800.jpg

Korek chłodnicy jest bardzo zabrudzony i nosi na sobie trochę rdzy. Można to spokojnie wyczyścić i pewnie tak bym zrobił, gdybym wcześniej wiedział, że kosztuje 160 ciężko zarobionych polskich nowych ch*ja wartych złotych.
Korek od Hondy
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535794-800.jpg

Nowy
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535796-800.jpg

Na dzień dobry przyszły osłony dłoni, pierwsze lepsze, które można kupić w sklepie
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535807-800.jpg

Klamka sprzęgła przeszła już swoje, a na dodatek wydawała mi się dość długa, wąska i niewygodna,
dlatego zamieniłem ją na "3 palcową" tego samego producenta, co hand-guardy
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535783-800.jpg

Czekam jeszcze na przednią zębatkę. Reszta już jest. Aluminiowa zębatka 45z i mocny, choć NIE najlżejszy łańcuch.
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535799-800.jpg

Jak będę miał czas, to motocykl dostanie licznik mth, tak żeby było wiadomo, co i jak:).
Była to okazja, żeby zakupić klucz do zawieszenia Showa
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535811-800.jpg

Tak jak wcześniej wspomniałem, staram się robić to jak najniższym kosztem. Stąd materiał na crash padziki znaleziony w garażu.
W przyszłym tygodniu postaram się wrzucić kilka zdjęć gotowych półproduktów do budowy odbojników osi oraz handguardów.
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535806-800.jpg

Przy okazji!!! Przy wymianie oleju zapomniałem zmierzyć śrubkę do kontrolowania poziomu oleju, która jest w deklu sprzęgła.
Jak macie wymiar to poproszę. Nie chcę żeby była za długa, bo spotka się z koszem sprzęgłowym:)
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C30%5Cbikepics-2535808-800.jpg

Na razie to by było na tyle. Niedługo zajrzę do zaworów, ale czekam na komplet płytek.
Jeśli możecie to módlcie się ze mną o długowieczność tego sprzętu, a ja postaram się wpaść na tor, tu i tam w miarę możliwości:)

Czuwaj!!!

rmz 250
gas gas txt 250

2

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Piękna RM-Z, fajnie że założyłeś ten topik. Suka zarejestrowana? Do użytku publicznego czy tylko tor?

3

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Zabro napisał/a:

Suka zarejestrowana? Do użytku publicznego czy tylko tor?

zero rejestracji:)

rmz 250
gas gas txt 250

4

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Nieźle, nieźle napisz jeszcze jakie to opony i rozmiary oraz jakiej szerokości masz te excele.

A co do śrubki od sprawdzania poziomu oleju to chyba najłatwiej samemu wykręcić i zmierzyć ktoś Ci przytrzyma motor lekko przechylony i po sprawie.

Udanego ulepszania - modyfikowania ;-)

5

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Metzelery kupione u Szwini. Przód 125/80, tył 165/55. Koła 17", przód standard 3,5, z tyłu 5".
Śrubka jeść nie woła. Najwyżej zglebuje się szpeja i nic nie pocieknie

rmz 250
gas gas txt 250

6 Ostatnio edytowany przez delta (2013-03-30 16:58:26)

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Lubie takie tematy, zajebista suka, niech zapierdala!

https://www.bikepics.com/members/81

7

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

delta napisał/a:

Lubie takie tematy, zajebista suka, niech zapierdala!

weź Pan swoją rozruszaj :-p i wpadaj do mnie na wieś ;->

Green

8

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

odgrzewam kotleta w związku z montażem crash padów domowej roboty.
Bardzo prosta konstrukcja, ale powinny robić robotę. Głównie chodziło o zabezpieczenie osiek. O ile w ktmie nie jest to żaden problem, bo ew. szlifuje się nakrętki, to w suzuki w pierwszej kolejności po dupie dostaje gwint.
Co było użyte do stworzenia tego ustrojstwa każdy widzi na zdjęciach.
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C04%5Cbikepics-2537896-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C04%5Cbikepics-2537897-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C04%5Cbikepics-2537898-800.jpg

Tak to wygląda z dupy strony
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C04%5Cbikepics-2537900-800.jpg

Przednia oś
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C04%5Cbikepics-2537902-800.jpg

no i handguardy
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C04%5Cbikepics-2537907-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C04%5Cbikepics-2537910-800.jpg

koszt niewielki, roboty tyle co nic, podstawowe narzędzia każdy ma

rmz 250
gas gas txt 250

9

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Wrzuć parę zdjęć RMZ'ty w pełnej okazałości :D

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

10

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

będzie do obejrzenia na torze o ile w tym roku przestanie sypać śnieg:). No i o ile silnik nie wybuchnie:)

rmz 250
gas gas txt 250

11

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Mam nadzieję, że przywieziesz ją na rundę w Koszalinie, bo po prostu MEGA KOZAK :) Powodzenia w dalszych pracach.

Kawasaki KX250F

12

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

nie jest słabsza od exc-r 570? :]

525 EXC

13

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

punk891 napisał/a:

Mam nadzieję, że przywieziesz ją na rundę w Koszalinie

prawdopodobnie nie, bo nie startuję w pucharze. Wstępny plan jest na najbliższe obiekty, czyli toruń, bydgoszcz, radom.

punk891 napisał/a:

bo po prostu MEGA KOZAK

daj pan spokój. To jest zwykła krosówka z kołami supermoto. Ludzie tutaj mają sprzęty, które mają zdłubane wszystko, tylko ich nie pokazują:).

czarnysm610 napisał/a:

nie jest słabsza od exc-r 570? :]

na pewno ma mniej momentu. Pojemność skokowa jest znacznie niższa. Jeszcze dokładnie nie wiem, bo zrobiłem nią 200 metrów

rmz 250
gas gas txt 250

14

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Ładnie Ci to wychodzi :), to co walisz z nami na Czechy?

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

15 Ostatnio edytowany przez metys (2013-04-05 09:22:35)

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

trawer napisał/a:

to co walisz z nami na Czechy?

chętnie, ale na razie trzeba cisnąć Wiśnie, żeby załatwił hamulec

edit: Mariusz... 14.04 ma być ciepło i słonecznie, więc wstępnie można zrobić toruń na rozgrzewkę:)

rmz 250
gas gas txt 250