16

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

metys napisał/a:
trawer napisał/a:

to co walisz z nami na Czechy?

chętnie, ale na razie trzeba cisnąć Wiśnie, żeby załatwił hamulec

edit: Mariusz... 14.04 ma być ciepło i słonecznie, więc wstępnie można zrobić toruń na rozgrzewkę:)

OK :), to zgadujmy się w dziale "Tor Toruń" :)

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

17

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

metys, jaki olej lałeś?

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

18

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Zdrowa koza.

19

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

MEPH napisał/a:

jaki olej lałeś?

syntetyk eni 10w60

rmz 250
gas gas txt 250

20

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

pozwalam sobie na kolejny update serwisowej opowieści. Poprzednia niedziela stanęła pod znakiem pierwszego wyjazdu w tym roku i jak dla mnie było zajebiście. Dużym zaskoczeniem była bardzo dobra forma trawera, który w tym sezonie mam nadzieję będzie pudłował co runda.
Było chyba 6 sesji po 15 min. Poniżej widać jak to się przekłada na przebieg
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C17%5Cbikepics-2543386-800.jpg

wiem, że trochę szybko na zmianę oleju, ale suzuki nie ma ani oczka, ani bagnetu i praktycznie nie wiesz, czy silnik ma smarowanie, czy nie:). Właśnie dlatego zdecydowałem się na wymianę.
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C17%5Cbikepics-2543388-800.jpg

No właśnie... tak to wygląda po niewielkim przebiegu i pewnie po kolejnych 3, 5 mth oliwa będzie wyglądała identycznie i będzie miała podobne właściwości smarujące, czyszczące i podobną stabilność w różnych temperaturach.

Wiele osób zastanawia się jaki olej wlać do silnika i szuka "dedykowanych" smarów do danej marki.
W większości przypadków chwyt marketingowy i nic więcej. Zdaję sobie sprawę, że wszystkie motocykle w polsce chodzą na motulu 300V zmienianym co 3mth;P, ale to przeważnie chu*a prawda. Ja leję to co widać na zdjęciu
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C17%5Cbikepics-2543392-800.jpg

Po jeździe wypada umyć szpeja. Podobno czyszczenie, to podstawowa czynność serwisowa:). Myjka ciśnieniowa, ciepła woda, środek do usuwania brudu, sprężone powietrze i smar do łańcucha. Nic wielkiego
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C17%5Cbikepics-2543395-800.jpg

Tak jak wcześniej mówiłem, nie miałem dużego wyboru, więc pojechałem na hamulcu w pełni crossowym. W tej materii nie za dużo się zmieni dlatego założyłem przynajmniej nowe klocki, bo drą się jak szmata
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C17%5Cbikepics-2543397-800.jpg

Tor zawsze zbiera jakieś żniwo. W moim przypadku była to osłona dłoni:). Jutro będzie założona, więc stresu nie ma
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C17%5Cbikepics-2543401-800.jpg


Na dziś to koniec, ale jutro po robocie trzeba zdjąć i przepłukać zbiornik paliwa, bo pływają w nim kluski. Przy okazji zajrzę pewnie do zaworów. Mam nadzieję, że chociaż w malutkim stopniu te wpisy są dla kogoś przydatne i nie zostaną odebrane jak powitania giersika;P

rmz 250
gas gas txt 250

21

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

właśnie właśnie... jak już jesteśmy w dziale "garaż", to mam pytanie odnośnie zawieszenia. Hamulec który mam wymaga bardzo mocnego wciskania klamki i oczekiwania, czy uda się zwolnić wystarczająco, czy też nie. Motocykl idzie prosto jak na sankach i ciężko jest złożyć go do zakrętu (oczywiście cały czas hamulec na max). Znacie może gotowy patent typu... mniejsza twardość, mniejsza kompresja, albo większa twardość i jakaś tam siła odbicia? Nie znam się za bardzo na regulacji zawieszeń, ale zauważyłem, że to jest na dzień dobry do poprawienia w maszynie. Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny (może być na priv)

rmz 250
gas gas txt 250

22 Ostatnio edytowany przez maniek-rr312 (2013-04-17 21:21:58)

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Hamujac motocykl zawsze bedzie prostowalo i wynosilo do zewnetrznej. A zawieszenie wyslij do Marka z Power4 i bedziesz mial wszystko ustawione git.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

23

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

maniek-rr312 napisał/a:

Hamujac motocykl zawsze bedzie prostowalo i wynosilo do zewnetrznej. A zawieszenie wyslij do Marka z Power4 i bedziesz mial wszystko ustawione git.

Może to moje wrażenie, ale w KTMie z lepszym heblem mimo ostrego hamowania motocykl dużo łatwiej skręcał. Fakt, że tam zawieszenie dynotech wysyłał do włoch i było zestrojone pod moje kilogramy. No nic... może w niedziele uda się pojeździć z szybszymi ode mnie i zobaczymy, czy to moje pozimowe fanaberie, czy faktycznie potrzebna jest ingerencja speca od zawieszeń.
W każdym razie dzięki:)

rmz 250
gas gas txt 250

24

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

zgodnie z planem zbiornik zdemontowany w celu przepłukania
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C19%5Cbikepics-2544064-800.jpg
zdjęta została też pokrywa głowicy. Mam nadzieję, że znalazłem dobre dane odnośnie regulacji zaworów
wydech 0.17-0.24mm
ssące 0.09(wtf?)-0.16mm
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C19%5Cbikepics-2544065-800.jpg

Wyciągając zbiornik musiałem rozłączyć kostkę od pompy paliwa. Niestety plastik zmęczony przez życie i wysoką temp. po dotknięciu palcem nie wytrzymał presji i pękł.
Czysto teoretycznie gdzieś tu powinna być kostka, która mnie interesuje
http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C19%5Cbikepics-2544073-800.jpg

O ile nie będzie większych awarii, to jest to jeden z ostatnich wpisów w tym temacie. Mam nadzieję, że mniej więcej naświetla to obsługę motocykla wyczynowego. Wiem, że większość maszyn nie ma robione absolutnie NIC, a później nowy komplet plastików i do żyda. U mnie niestety jest tak, że co odpalenie motocykla trzeba coś przy nim dłubać.
Niedługo pewnie wymiana oleju w przednim zawieszeniu:)

rmz 250
gas gas txt 250

25 Ostatnio edytowany przez metys (2013-06-09 15:15:30)

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

zgodnie z przewidywaniami, przednie zawieszenie musiało przejść przegląd. Lewa laga zaczęła się pocić, co widać na zdjęciu. Trening był już zaplanowany i co ciekawe, uszczelniacz sam się wyczyścił i przejechałem tak jeszcze 2, czy 3 weekendy.

Pocić się, to znaczy "pocić", a nie lać
http://p1.bikepics.com/2013%5C06%5C09%5Cbikepics-2564685-800.jpg

Poza kilkoma duperelami, to praktycznie wszystko, co zostało użyte. Dla ciekawskich:), olej do terenówki w gradacji 5W
http://p1.bikepics.com/2013%5C06%5C09%5Cbikepics-2564684-800.jpg

Śruba dolnej regulacji wykręcona. Inaczej nie da się tego rozebrać
http://p1.bikepics.com/2013%5C06%5C09%5Cbikepics-2564687-800.jpg

To praktycznie wszystkie elementy zawieszenia. Nie wiem ile ma nowa sprężyna, ale u mnie 495mm. Granica przy której się ją wymienia, to wg serwisówki 487
http://p1.bikepics.com/2013%5C06%5C09%5Cbikepics-2564694-800.jpg

Kardridż też rozkręcony i zalany świeżym olejem
http://p1.bikepics.com/2013%5C06%5C09%5Cbikepics-2564695-800.jpg

i to by było na tyle z serwisowej opowieści. Mam nadzieję, że będzie żyło i widzimy się na torze:)

PS niech mi który nie wyskoczy, że robiłem tylko jedną lagę:). Robione były 2, ale nie widzę sensu fotografowania tego samego 2 razy

rmz 250
gas gas txt 250

26

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

zima, więc czas na przygotowanie maszyny do sezonu. Motocykl brał brał olej i siadał jeden zawór ssący.
Nie mam jakiejś super foto relacji, ale przynajmniej jakieś zdjęcia dla potencjalnego przyszłego klienta, na dowód, że części zostały wymienione.
Łatwiej byłoby sprzedać po taniości i kupić nówkę salon, ale sprzedaż motocykla, który nie jest w idealnym stanie nie jest w moim stylu.
Części wymienione:
tłok
kobra
cylinder
zawory + sprężyny, podkładki, zamki, uszczelniacze
wszystkie łożyska i uszczelniacze
ślizgi łańcucha i łańcuch
lewy karter
świeca
podkładka zabezpieczająca nakrętkę kosza
uszczelki

Wszystkie części OEM
http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C31%5Cbikepics-2637497-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C31%5Cbikepics-2637498-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C31%5Cbikepics-2637499-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C31%5Cbikepics-2637500-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C31%5Cbikepics-2637501-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C31%5Cbikepics-2637502-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C31%5Cbikepics-2637503-800.jpg

Motocykl odpalił i mam nadzieję, że wszystko będzie grało. Do zrobienia została linka sprzęgła (mam ale przyszła od starszego modelu), zawieszenie, bo jest stanowczo za miękkie i ma za szybkie odbicie i na koniec wydech

rmz 250
gas gas txt 250

27

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Wow :)

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

28

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Remont bez żadnego ale :)

KXF 250 '14

29

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

po prawej stary zawór ssący, który siadał coraz bardziej w gnieździe. Ostry jak polsilver
http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C31%5Cbikepics-2637599-800.jpg

rmz 250
gas gas txt 250

30

Odp: RM-Z 450 przygotowanie do sezonu

Na pewno temacik się przyda dla przyszłych użytkowników ;)

Czemu wymieniałeś cylinder? Honowanie się nie sprawdziło?