1

Temat: Husaberg FS 550

Witam , jako ,że nie znalazłem w garażu pod tematu o tym motocyklu postanowiłem go stworzyć .
Ma ktoś może serwisówkę tego moto ? Może posiadał taki i napisze jak się to sprawowało , ewentualnie co padało i jak wyglądały naprawy serwisowanie i wymiany w tym sprzęcie .
Po aukcjach krąży takowy z 2004 r za dobrą kasę i po dopimpowaniu mogła by to być ciekawa maszynka tylko czy nie za ciężkie to do utrzymania dla zwykłego szarego Polaka ?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje a i na przyszłość temat pewnie się przyda

2

Odp: Husaberg FS 550

dj-mati napisał/a:

Witam , jako ,że nie znalazłem w garażu pod tematu o tym motocyklu postanowiłem go stworzyć .
Ma ktoś może serwisówkę tego moto ? Może posiadał taki i napisze jak się to sprawowało , ewentualnie co padało i jak wyglądały naprawy serwisowanie i wymiany w tym sprzęcie .
Po aukcjach krąży takowy z 2004 r za dobrą kasę i po dopimpowaniu mogła by to być ciekawa maszynka tylko czy nie za ciężkie to do utrzymania dla zwykłego szarego Polaka ?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje a i na przyszłość temat pewnie się przyda

Serwisówki:

[url]http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/Husaberg.html[/url]

Choroby dziecięce silników:

[url]http://www.husaberg.org/wiki/index.php?title=Engine_upgrades[/url]

Dość dobre forum, generalnie sensownie piszą i dużo tematów o użytkowaniu i awariach sprzętów:

[url]http://husaberg.org/forum/index.php[/url]

http://bikepics.com/members/koczis87/

3

Odp: Husaberg FS 550

Jakieś prywatne spostrzeżenia ? Coś więcej w temacie od użytkowników ?

4

Odp: Husaberg FS 550

Za trudne do utrzymania - czyli ile mógłbyś przeznaczyć na eksploatacje w ciągu roku? Ile robisz mh/ kilometrów rocznie?

Będzie 690 niebawem

5

Odp: Husaberg FS 550

dj-mati napisał/a:

Jakieś prywatne spostrzeżenia ? Coś więcej w temacie od użytkowników ?

Mam niedługo ale już mogę Ci powiedzieć, że części jest bardzo dużo, z dostępnością nie ma problemu, ceny wcale nie różnią się jakoś dramatycznie od innych marek w tym japońskich sprzętów więc nie ma czego się bać. Pierdolą wszyscy o tym, że bardzo często trzeba zmieniać olej (w moim 650 potrzeba tylko 1l na zmiane, wiec w 550 pewnie będzie tyle samo) i regulowac zawory, a prawda jest taka, że każdy wyczyn musi śmigać na świeżym oleju i zawory też trzeba kontrolować jak w każdym innym (ma tylko 4 i sprawdzenie luzów jest banlnie proste i dostęp do regulacji też jest ok). Wady konstrukcyjne posiada jak każdy inny silnik, jak się je wyeliminuje (jestem w trakcie ;)) to wszyscy z Husabergów są zadowoleni.

http://bikepics.com/members/koczis87/

6

Odp: Husaberg FS 550

Jeździć chciał bym tym czasem do pracy (12 km w jedną stronę ) weekendowo obowiązkowe katowanie i generalnie codzienny fun nie mam konkretnej kwoty którą mógł bym przeznaczyć na roczne utrzymanie sprzętu..raz pewnie coś wyjdzie w praniu a później będzie spokój przez jakiś czas o oleje filtry to się nie martwie bo to znikome koszty za to co moto daje w zamian nieco gorzej z regulacją zaworów(co ile?) ale to bym już z flaszką podbijał do swojego mechanika :)

7

Odp: Husaberg FS 550

co 30 mh wypada sprawdzanie zaworów :) często jest to tylko sprawdzenie bez regulacji.

Będzie 690 niebawem

8

Odp: Husaberg FS 550

Ode mnie: trzeba go sumiennie poskladac, zeby nic sie nie dzialo. U mnie wychodzily same niby pierdolki, ktore wynikaly z partactwa poprzednika. Poza tym jak to kazdy wyczyn. Jedynie wkurza brak czesci akcesoryjnych typu okleiny, korki itp., oraz brak czesci w larssonie - tu jest przewaga japoncow. Ale za to rekompensuje to w jezdzie :))


A jakie sa wady konstrukcyjne 650?

SMR 510

9

Odp: Husaberg FS 550

korki chyba są znormalizowane i pasowałby jakiś z ktma:) okleiny w blitzmoto, a jak nie, to trzeba szukać po ebayach i innych. Ja znalazłem nawet ostatnio strone z wszystkimi plastikami, pierdołami u niemców. Tylko trzeba szukać:) fajne okleiny idzie dostać,ale o taniej wychodzi w blitzmoto. Wysyłasz plastiki i Ci okleją za free, bo nie mają jeszcze oklein gotowych do bergów

Będzie 690 niebawem

10

Odp: Husaberg FS 550

Ivory napisał/a:

A jakie sa wady konstrukcyjne 650?

Zależnie od rocznika, główne to zbyt twarde pojedyncze sprężyny zaworów, ponoć 2000-2002 zbyt ostre wałki rozrządu, niektóre roczniki mają za słabe łańcuszki rozrządu w tym aluminiowe koło zębate, za cienki/słaby ślizg łańcuszka, manualny dekompresator po czasie się zacinał większość tych problemów rozwiązano w rocznikach 2004 jeśli chodzi o 650. Wszystko ładnie opisane ze zdjęciami w linku, który wklejałem.

http://bikepics.com/members/koczis87/

11

Odp: Husaberg FS 550

Mati ja za wiele nie mogę powiedzieć bo w styczniu kupiłem i sam niedawno zgłębiałem temat, ale jak kupisz, rozbierzesz, sprawdzisz, pomierzysz, wymienisz co trzeba to sprzęt będzie latał, nie ma ch***a. Pilnować tylko serwisu, lać często świeżą oliwę i będzie Pan zadowolony.
Ja tam już uwielbiam mojego skurwysyna:)
http://p1.bikepics.com/2013/03/01/bikepics-2522414-full.jpg

https://www.bikepics.com/members/81

12

Odp: Husaberg FS 550

w mojej 501 (2002) podobnie jak w 650 były pojedyncze sprężyny ale poprzedni właściciel przy drobnym zaangażowania speca od obróbki metali wkomponował podwójne (z tego co wiem od KTMa ) i problem się rozwiązał, przy rocznikach o których rozmawiamy łańcuszek i pewnie ślizg już były wymienione. Co do kosztów bieżących to jak wyżej co 6 zbiorników paliwa  (1 zbiornik 2h jazdy) wymieniam olej (u mnie Motorex) i filtr łączny koszt 80-100 zł. Co drugi olej regulacja zaworów. Jeżeli chodzi o części to rynek bardzo dynamicznie się rozwija wystarczy spojrzeć po allegro jak kupowałem berga w lipcu zeszłego roku było 7 stron przy haśle berg dzisiaj jest 17 oczywiście wszystkiego nie ma od ręki ale dla chcącego nic trudnego a berg rekompensuje dłuższe oczekiwanie. Tak więc nie ma się co czaić tylko szukać dobrego egzemplarza i brać.

DR 350 (93r) / Husaberg FE 501 2002 SM + Brudasek

13

Odp: Husaberg FS 550

witam podepne sie pod temacik jesli mozna
właśnie jestem w trakcie szukania czegos  w teren  co sądzicie o [url]http://allegro.pl/husaberg-fc-550-rok-2005-nie-ktm-yamaha-suzuki-i3129708760.html[/url]
koleś twierdzi ze moto wyszykowane  i pisze mi tak " Jest nowy nikasyl,koba,tlok,lancuszek roz,naped a teraz lagi.Nowy silnik i po remoncie okolo 15mtg zrobione."  moje pytanie czy te 550 posiadają łańcuszek rozrządu czy sa w tym silniku koła zębate bo juz zgłupiałem, pozdro

14

Odp: Husaberg FS 550

Łańcuszek :) patent na koła był np w VOR'ze .

Będzie 690 niebawem

15

Odp: Husaberg FS 550

rafal223 napisał/a:

Łańcuszek :) patent na koła był np w VOR'ze .

racja pomieszałem oba te moto husa 550 i vora 530