1

Temat: (Nie)Ciekawa awaria

Z racji tego, że dziś pogoda dopisała postanowiłem trochę polatac, wszystko było pięknie ładnie aż zaczął głośniej pracowac i zgasl (stracił kompresje). Jak podniosłem zbiornik to mocno się zdziwiłem:

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C02%5Cbikepics-2522875-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C02%5Cbikepics-2522880-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C02%5Cbikepics-2522883-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C02%5Cbikepics-2522886-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C02%5Cbikepics-2522890-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C02%5Cbikepics-2522894-800.jpg

Bolec trzymający tulejkę i łożysko dźwigienki zaworowej musiał byc źle wprasowany albo od starości zrobił mu się taki luz? To drugie chyba raczej mało prawdopodobne, miał ktoś już taką awarię? Najgorsze, że krzywka wałka rozrządu dostała w pizdeczkę od tulejki i do niczego się już nie nada raczej, a drugi minus to taki, że nie ma nigdzie łożyska od tulejki i opcje są dwie: albo wypadł na zewnątrz razem z bolcem i się zagubił w akcji, albo spadł w dół rozrządu. Jutro zdejmę boczny dekiel to mam nadzieję, że tam będzie bo raczej nie ma nigdzie indziej miejsca gdzie mógłby od góry wpaśc? W każdym bądź razie rozpoczęcie sezony słabo udane :)

http://bikepics.com/members/koczis87/

2

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

no fakt trochę lipne rozpoczęcie,powiedz czy nie było słychać jakiś symptomów tej awarii?

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

3 Ostatnio edytowany przez koczis (2013-03-02 23:50:57)

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

77kanzas napisał/a:

no fakt trochę lipne rozpoczęcie,powiedz czy nie było słychać jakiś symptomów tej awarii?

No właśnie nie bardzo (ale jestem laikiem w tych silnikach pierwszy berg i pierwsze mono tak to zawsze R4), a nawet zaraz po zakupie ściągałem pokrywę żeby uszczelnic bo się pociła i nie było widac żeby bolec tulejki rysował o dekiel, albo nie zwróciłem uwagi. Trudno tak to jest z mechaniką, gościu na alledrogo ma cały dekielek z dźwigienkami ma dac mi znac ile chce i czy nie maja luzów nie będę tego rzeźbił i spawał. Wałek będzie najdroższy niestety, ściągnę od razu głowicę popatrzę na zawory ale raczej nie powinny dostac bo jak się urwała dźwigienka to zawór powinien się schowac ale na wszelki wypadek sprawdzę.

I trzeba będzie zaspawac i ładnie zeszlifowac albo zrobic tak:

http://www.husaberg.org/gallery/d/41538-1/rocker_arm_end_view.jpg

Także posiadacze Bergów warto to sprawdzic, pracy mało a kosztów sporo zaoszczędzi ;)

http://bikepics.com/members/koczis87/

4

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

Walki ciąg dalszy :) będę starał się dokumentowac moją pracę może się przyda bo o bergach mało info u nas.

Używana pokrywa z dźwigienkami zaworowymi zamówiona, koszt w sumie nie duży - 250 pln trzeba będzie wymienic na pewno łożyska coby nie było powtórki z rozrywki ale patrząc na ceny nowych to cena ok.

Wałek też w drodze, ma byc w bdb stanie, zobaczymy, cena - 250 pln

Głowica ściągnięta:

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C04%5Cbikepics-2524025-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C04%5Cbikepics-2524027-800.jpg

Bardzo dobrym patentem w bergach jest wałek na dwóch łożyskach, bardzo chujowym, że aby go ściągnąc trzeba rozpiąc łańcuszek rozrządu.

Jutro zdemontuje zaworki zobaczymy w jakim są stanie i jak gniazda wyglądają.

Skoro wszystko na wierzchu to od razu wymienię sprężynki zaworowe na podwójne bo nikt niestety tego nie zrobił do tej pory, nie chce już żadnych zonków ;) (będę zamawiał części u Taffiego są sporo tańsze gdyby ktoś coś chciał z jego sklepu to dawac znac na priv będzie przesyłka tańsza)

Pokrywa boczna też ściągnięta:

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C04%5Cbikepics-2524028-800.jpg

Znalazła się urwana częśc dźwigienki na całe szczęście, niestety nie ma nigdzie ni hooya szalki łożyska ale na moje oko nigdzie indziej nie mogła wypaśc jak dziurą w pokrywie bo pod wał nie ma miejsca którędy się przecisnąc (jak się mylę to bardzo proszę o wyprowadzenie mnie z błędu :) )

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C04%5Cbikepics-2524029-800.jpg

Jak przyjdzie reszta części i będę zamawiał co nieco od brytoli to będę uzupełniał temat.

http://bikepics.com/members/koczis87/

5

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

To się porobiło ;|
Nie miałeś dziwnych akcji z luzami zaworowymi zanim się to stało?
A chciałem pytać czy latasz coś w tym tygodniu..
Powodzenia

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

6

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

Peka napisał/a:

To się porobiło ;|
Nie miałeś dziwnych akcji z luzami zaworowymi zanim się to stało?
A chciałem pytać czy latasz coś w tym tygodniu..
Powodzenia

Wyregulowałem je wszystko hulało jak złoto ale pech chciał, że ta tulejka była zużyta/słabo wprasowana i wysunęła się, strzelał mocno z rurki może już lekko ocierała o dekielek i nie domykała zaworu. Przyjdą części składam w jeden dzień i bedziem latac, a raczej uczyc się bo po przesiadce z plastikarstwa to bergiem tylko potrafie bieg zmienic i gazu dodac :)

http://bikepics.com/members/koczis87/

7

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

moje lc4 w zeszłym sezonie skończyło podobnie - całe szczęście nic nie próbowało wydostać się na zewnątrz. dźwiegienka pękła w iedentyczny sposób i to było albo zmęczenie albo źle poskłądane przez mechanika - do niego moto już nie wróciło - wszystko co się posypało leżało w czapce a małe opiłki poszły z olejem do miski.

8

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

Zawory ściągnięte, wszystkie wyklepane z progiem ssące mocno, do tego ssące lekko skrzywione ale od tego tłoka raczej nie dostały bo nie ma na nim śladu, a wygląda na nowy:

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C05%5Cbikepics-2524406-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C05%5Cbikepics-2524395-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C05%5Cbikepics-2524397-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C05%5Cbikepics-2524402-800.jpg

Gniazda zaworowe z progiem do frezowania, pozatym głowica ok:

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C05%5Cbikepics-2524410-800.jpg

Te sprężynki pojedyncze są tak kurewsko twarde, że to jest jakaś pomyłka, kto nie ma jeszcze założonych podwójnych to niech robi to jak najszybciej.

http://bikepics.com/members/koczis87/

9

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

Dałeś rade wcisnac zawór ręcznie jak jeszcze były na miejscu zawory?

Będzie 690 niebawem

10

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

rafal223 napisał/a:

Dałeś rade wcisnac zawór ręcznie jak jeszcze były na miejscu zawory?

Nie ma szans z tymi sprężynkami, pomylony pomysł to one zrobiły praktycznie wszystkie szkody. Tylko zmieniac na podwójne.

http://bikepics.com/members/koczis87/

11

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

jak już masz wszystko na stole to pomyśl czy nie przeportować głowicy i wsadzić większych zaworów? Jedna robota a efekt będzie fajny.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

12

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

maniek-rr312 napisał/a:

jak już masz wszystko na stole to pomyśl czy nie przeportować głowicy i wsadzić większych zaworów? Jedna robota a efekt będzie fajny.

No myślę właśnie nad całym kitem od tafiego dziś będę pisał do niego maila co i jak i za ile

http://bikepics.com/members/koczis87/

13

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

Jak chcesz mam super goscia specjalizujacego sie w tuningu glowic.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

14

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

maniek-rr312 napisał/a:

Jak chcesz mam super goscia specjalizujacego sie w tuningu glowic.

Z PL?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15

Odp: (Nie)Ciekawa awaria

maniek-rr312 napisał/a:

Jak chcesz mam super goscia specjalizujacego sie w tuningu glowic.

Dzięki za info ale mam też dobrą firmę specjalizującą się w obróbce głowic myślę, że ogarną mi to bez problemu. Taffy odpisał zawory, uszczelniacze, nowe popychacze, podwójne sprężynki wszystko będzie od niego.

http://bikepics.com/members/koczis87/