1 Ostatnio edytowany przez Alkoos (2013-02-22 21:01:56)

Temat: Ktm 640sm, 525

Witam serdecznie,

Potrzebuje motocykl do szlifowania techniki jazdy, latania na gumie, wypadow do lasu, czyli szeroko pojetego funu.
Wybor padl na supermoto. Wybor zawezilem do KTM - 640 SM, oraz 525 EXC + opony supermoto.

Zalezy mi na tym by moto bylo jak najbardziej bezobslugowe, duzo podrozuje i pracuje, z tego tytulu nie bede mial czasu by dlugo grzebac przy moto... Stad pytanie - jaki zakres cenowy, roczniki i przebiegi musze brac pod uwage?

Pomyslalem ze za 13-14 tys moglbym kupic cos takiego:
[url]http://otomoto.pl/ktm-lc-lc4-640-sm-2007r-smc-duke-M3519968.html[/url]
albo
[url]http://otomoto.pl/ktm-exc-exc-525-sixdays-M3366465.html[/url]

A moze zakup starszego rocznika do 10 tys ma sens? Czy to juz raczej skarbonki..?

Kolejne pytanie.
Jak jest z rejestracja takiego motocykla? Bede uzytkowal go na wsi, wiec najfajniej by bylo gdybym nie musial go tymczasowo rejestrowac. Ale koniecznie musi byc opcja zarejestrowania go w przyszlosci. Czy polskie prawo umozliwia cos takiego, na przyklad w przypadku motocykla sprowadzonego? (ze pojezdze sezon bez ubezpieczenia, i zarejestruje np po roku bez problemu?)

Bede wdzieczny za pomoc,

P.S. "Zatroskanym" o moje doswiadczenie w jezdzie na moto z gory dziekuje za nic nie wnoszace posty.

2

Odp: Ktm 640sm, 525

nie musisz rejestrować motocykla, a jak w wydziale komunikacji robią problemy, to mówisz, że motocykl będzie użytkowany tylko na sportowych obiektach zamkniętych. Do zabawy i nauki lepszy będzie ten six days bez kopniaka. Jedyny jego minus jest taki, że to mocna maszyna

rmz 250
gas gas txt 250

3

Odp: Ktm 640sm, 525

Z tego co sam już wywnioskowałem to Lc4 jest bez obsługowy bardziej. EXC to wyczyn i tam olej+filtry wymieniasz co 500-700km, co druga wymiana oleju regulacja zaworów. Więc trochę obsługi jest. A dodatkowo to jest już DUŻA moc +mała waga, może sponiewierać.

Co do roczników nie wiem, gdyż sam osobiście dużo czytam i zbieram kasę by coś sobie sprawić w przyszłości dość fajnego i żebym mógł utrzymać to :))

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

4 Ostatnio edytowany przez czarnysm610 (2013-02-23 03:12:44)

Odp: Ktm 640sm, 525

po pierwsze-jesli czeste serwis odpadaja to exc nie bierz pod uwage, dlateczego wyjasnil po krotce cross-c1
po drugie do exc ktore wkleiles na zmiane w SM nie wystarcza opony a cale koła+tarcza+adapter(minimum) czyli co najmniej 2000zł.
Z motocyklem sprowadzonym nie ma problemu mozesz nie rejestrowac i 100 lat (to nie auto ze na zaplacenie akcyzy jest 5 dni od sprowadzenia.  Do 10 tys idzie wyrwac jakies Lc4 w dobrym stanie, z kolei nawet za 15 mozesz kupic nowsza wyglancowana padake, tak to juz  jest i tyle. Napewno latwiej znalesc bedzie latwiej zadbanego lc4 niz 525.

[url]http://tablica.pl/oferta/ktm-lc4-625-supermoto-CID5-ID2jNPP.html#e4e29c4764;r:;s:[/url]

[url]http://tablica.pl/oferta/ktm-640-lc4-supermoto-CID5-ID2lcDb.html#24ef157790;r:;s:[/url]

525 EXC

5

Odp: Ktm 640sm, 525

skoro dużo podróżujesz i pracujesz to znaczy ze nie będziesz w stanie nabic wielkich przebiegów, bierz 525 napewno da wiecej frajdy od lc4.

hybryda

6

Odp: Ktm 640sm, 525

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Zdecydowalem sie szukac LC4 ze wzgledu na eksploatacje i uniwersalnosc. Watek bedzie kontynuowany w dziale "KUPIE".

Pozdrawiam

7 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2013-02-27 08:42:52)

Odp: Ktm 640sm, 525

Cross-c1 napisał/a:

A dodatkowo to jest już DUŻA moc +mała waga, może sponiewierać

Piszesz ze w 525 jest duza moc + mała waga a czy to jest "wada" według Ciebie? A w LC 4 jest i spora moc i duza Masa i dopiero jest masakra!!! co wy za bzdury mu piszecie, ludzie!!! Owszem zgadzam sie ze LC 4 jest bardziej bez obsługowe, bo ma dłuższe okresy miedzy serwisowe ale czy w 525 jest taka tragedia? Jak kolega bedzie mało jezdził to 2 razy na rok wymieni olej, filtry, co bedzie go kosztowac moze z 300zł i raz na poczatek sezonu ustawi zawory, gażnik i przygotuje sprzet do sezonu i po sprawie, jak sie troche zna to zrobi to sobie samemu za darmo!!! A poza tym jesli cie stac na motocykl to na serwis tez musi!Ale nie straszcie chłopaka ze to są jakieś MEGA koszty [pomijam koszty remontu] Jak kupi zadbanego 525 to na nic innego nie bedzie chciał wsiąść przez dłuższy czas, no chyba za na 530-tke :) Te motocykle dają duzo frajdy z jazdy i nie wazne w jakiej wersji czy Enduro czy SM :) To bardzo twarde sprzety wystarczy tylko o nie chociaż troche dbać.

czarnysm610 napisał/a:

cale koła+tarcza+adapter(minimum) czyli co najmniej 2000zł.

Kolego znajdz mi takie ładne koła do 525 za 2 tys to biore od reki! Za same hamulce trzeba tyle dać! no chyba ze mówisz o takich prostowanych młotkiem 5-cio kg na dużym imadle to moze sie kupi za taka kase!!!

czarnysm610 napisał/a:

Napewno latwiej znalesc bedzie zadbanego lc4 niz 525.

Dlaczego tak uważasz? Przeciez i jeden i drugi sie zuzywa jesli ktos nie serwisuje prawidłowo i na czas nie wymienia oleju! No i zalezy jak sie szuka i na jakiego barana[właściciela] sie trafi! Nie zawsze każde LC4 to juz bedzie mega zadbany a kazde 525 to złom! Jak nie wierzysz to zobacz sobie jaką 530-tke w tamtym roku kupiłem!  Stan salonowy pomimo że pełen WYCZYN! Także nie ma reguły!!!

Alkoos napisał/a:

Witam serdecznie,Potrzebuje motocykl do szlifowania techniki jazdy, latania na gumie, wypadow do lasu, czyli szeroko pojetego funu.
Wybor padl na supermoto. Wybor zawezilem do KTM - 640 SM, oraz 525 EXC + opony supermoto.
.

Kupuj Kolego "Alkoos" 525 i sie nie zastanawiaj, taka jest moja rada :) A jesli masz dylemat co wybrac to musisz pojezdzic na jakims sprzecie kumpla i wtedy stwierdzisz co Ci lepiej pasuje, bo sama przejazdzka przed zakupem nic Ci nie pomoze, bo na prostej asfaltowej drodze to moze i nawet LC4 zrobi na tobie wieksze wrażenie niż 525,bo ma wieksza pojemnośc i wrazenia mogą byc mylne, ale jakież bedzie twoje zdziwienie w porównaniu do 525 jak wjedziesz LC4 chocby do lasu, to sie pewnie nie spodziewasz, a uwiez na słowo ze zrobisz duże Wwwoooowwww. . . Musisz sobie zadać pytanie gdzie bedziesz wiecej jezdził,bo jesli wogule nie lubisz terenu to faktycznie lepiej kup LC4, ale jesli choc troche lubisz wybór moze być tylko jeden-525exc a jak do niego dołożysz kólka SM [ nie za 2 tyś] to juz wogóle bedziesz miał zabawy po uszy, gwarantuje Ci,bo sam tak mam :) [url=http://imgur.com/HCFzD]http://i.imgur.com/HCFzD.jpg?1[/url]

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

8

Odp: Ktm 640sm, 525

MartinezKtm525 napisał/a:
Cross-c1 napisał/a:

A dodatkowo to jest już DUŻA moc +mała waga, może sponiewierać

Piszesz ze w 525 jest duza moc + mała waga a czy to jest "wada" według Ciebie? A w LC 4 jest i spora moc i duza Masa i dopiero jest masakra!!! co wy za bzdury mu piszecie, ludzie!!!

A gdzie napisalem ze to wada?? Napisalem ze to juz sponiewiera czyli sprzet nie dla amatorów i trzeba raczej uważać z odkręceniem manetki:))

Pozatym nie odstraszam go tylko napisałem co ile wymiana oleju w km, aby mogł sam policzyć. Bo sam najlepiej wie ile bedzie robił km dziennie/tygodniowo/miesięcznie.

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

9 Ostatnio edytowany przez czarnysm610 (2013-02-27 11:22:13)

Odp: Ktm 640sm, 525

martinez nie spinaj sie.  twierdze ze latwiej kupic zadbanego LC4 bo wiekszosc jest duzo oryginalnych SM ktore nie widziało terenu a w przypadku 525 nie jest to juz takie proste a jak wiadomo na asfalcie moto dostaje w dupe duzo mniej. do tego nie kazdy wlasciciel pilnuje oleju/zaworow w wczyczynach przez co latwiej trafic na mine, LC 4 sa bardziej idioto odporne i nawet egzemplarz z 30tys km moze byc w ladnym stanie i jeszcze polata, za to exc dostepne na naszym rynku w 90% sa do remontu-wiekszego lub mniejszego.  Odnosnie kół to napisałem ze minimum 2000zł. zajrzyj do dzialu gielda,  ciagu 2-3 ostatnich miesiecy bylo ofert.   
Jesli nie jezdzisz w terenie to LC4 doradzasz?  Jezdze 525 tylko po asfalnie(jakis przelot polna droga sie trafi) i nie zamienilbym go na 150kg klocka. Takze wybor dla kolegi bedzie zalezyny tylko od przebiegow jakie bedzie robic.  doszedł do wnosku ze LC4 wydaje mi sie ze dobry wybor, jak polata dwa sezony to  przesiadzie sie na 525/530

525 EXC

10

Odp: Ktm 640sm, 525

90% do remontu? Jak szukałem swojego EXC to było naprawdę sporo ciekawych ofert które niekoniecznie były do remontu z tym, że cenowo stały dość wysoko ale to chyba zrozumiałe.

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

11 Ostatnio edytowany przez czarnysm610 (2013-02-27 18:08:19)

Odp: Ktm 640sm, 525

ciekawych ofert mowisz? a to zagladałes im do srodka? ogladałes tłok/cylinder?

525 EXC

12

Odp: Ktm 640sm, 525

Nie ale z reguły jak coś wygląda jak prawie niejeżdżone to raczej tak jest. Albo jak ktoś ma faktury na remont i stare graty w kartonie to też nie widzę powodu żeby mu nie wierzyć.  Ty rozumiem, że rozebrałeś na śrubki 100% EXC z ogłoszeń i taka średnia ci wyszła?

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

13 Ostatnio edytowany przez Alkoos (2013-02-27 19:45:44)

Odp: Ktm 640sm, 525

Martinez! Dzieki Tobie wzialem 525 jeszcze raz pod uwage i znalazlem...

[url]http://otomoto.pl/ktm-exc-525-exc-idealny-stan-2004-M3525926.html[/url]

Co o nim myslicie? To jest Lublin, czyli 50km ode mnie. Juz prawie zadzwonilem do ojca zeby po niego jechal, ale chcialbym jeszcze uslyszec cos od was, byloby fajnie jesli udzielilibyscie mi paru wskazowek, na co zwrocic uwage przy zakupie.


EDIT:
Zadzwonilem - motocykl sprzedany... No to szukamy dalej...

14 Ostatnio edytowany przez czarnysm610 (2013-02-27 19:52:56)

Odp: Ktm 640sm, 525

Alkoos napisał/a:

Martinez! Dzieki Tobie wzialem 525 jeszcze raz pod uwage i znalazlem...

[url]http://otomoto.pl/ktm-exc-525-exc-idealny-stan-2004-M3525926.html[/url]

Co o nim myslicie? To jest Lublin, czyli 50km ode mnie. Juz prawie zadzwonilem do ojca zeby po niego jechal, ale chcialbym jeszcze uslyszec cos od was, byloby fajnie jesli udzielilibyscie mi paru wskazowek, na co zwrocic uwage przy zakupie.

Zadzwon i zapytaj czy był wymieniany tłok. Napisal co to nie na wymieniał ale to wszystko to czesci eksploatacyjne. Sadząc po przebiegu ma juz ponad 200mth spokojnie wiec skoro tego nie robil trzeba by od razu zajrzec do silnika, to samo rozrzad do wymiany- w EXc jesli ktos lata zaleca sie co sezon. Jesli doliczysz do tego zakup kól SM to szału nie ma 

subek  to nie ameryka , jak ktos ma cos dobrego to wiekszosc nie zdąrzy byc wystawiona na allegro bo idzie w swoim gronie znajomych/forum   a reszta w wiekszoci przypadkow motocykle wymagajace wkladu.

[url]http://allegro.pl/okazja-supermoto-cross-nie-crf-ktm-525-exc-i3053891420.html[/url]

[url]http://otomoto.pl/ktm-sx-ktm-sxf-525-supermoto-yzf-crf-M3536503.html[/url]  ten drozszy moze godny zainteresowania

525 EXC

15

Odp: Ktm 640sm, 525

czarnysm610 napisał/a:

subek  to nie ameryka , jak ktos ma cos dobrego to wiekszosc nie zdąrzy byc wystawiona na allegro bo idzie w swoim gronie znajomych/forum   a reszta w wiekszoci przypadkow motocykle wymagajace wkladu.

No i całe szczęście, że to nie Ameryka :) W ciągu ostatnich 4 czy 5 lat miałem okazje kupić trzy używane wyczyny praktycznie w ciemno na telefon i wszystkie były ok. Więc nie wiem skąd te 90%, może miałem szczęście, a może to ty minę kupiłeś i teraz marudzisz?

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia