1

Temat: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

Jako że jestem w trakcie składania SM zastanawiam się nad wymianą tylnego przewodu hamulcowego z ori na przewód w stalowym oplocie. Wiem , że sporo motocykli ma stalówki w oryginale, sam w szosówce takie mam,  ciekawi mnie tylko kwestia dozowalności i czucia hamulca pod nogą w porównaniu do oryginalnego, gumowego przewodu. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

pzdr
R

TM 450 SMX , Ducati MTS

2

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

jak jesteś kozak to i tył zagrzejesz, ale w 90% nie powinno być problemu z gumowym przewodem. Jak nie szkoda ci kasy, to stalowy oplot nie zaszkodzi. Prawdopodobnie nikt nie poda odpowiedzi typu: tak koniecznie w oplocie/nie nie ma sensu.
Jak zrobisz, tak będzie dobrze:)

rmz 250
gas gas txt 250

3

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

jasne, wszystko się da :) zastanawia mnie tylko czy przy stalowym oplocie hamulec nie będzie działał on/off

TM 450 SMX , Ducati MTS

4

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

Rolin napisał/a:

nie będzie działał on/off

Co masz na myśli?

READY TO >> TERROR

5

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

włączony/wyłączony :)

wzium?

6

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

Dzięki! Zapomniałem, że kompletnie nie rozumiem angielskiego. Bardziej chodzilo i o to, co rozumie pod tym pojęciem off/on? Ja na początku sezonu miałem gumowe przewody i bylo spoko, po jakichs 2 tyg zmieniłem przód + tył na oplot i w sumie nie zauważyłem większej różnicy jeśli chodzi o tył.

READY TO >> TERROR

7

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

no i o taką odpowiedź mi chodzi. Zdecyduję się na stalowe przewody, będą chociaż ładnie wyglądać na nowiutkim wahaczu :]

TM 450 SMX , Ducati MTS

8 Ostatnio edytowany przez PRELUDE2000 (2012-12-19 22:41:00)

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

Rolin na dozowalności nie powinieneś poczuć różnicy, gdybyś latał po torze w gumowych przewodach to być może po jakimś czasie przewody zaczęły by puchnąć i wówczas dozowalność i skuteczność (hamowania) byłaby znacznie mniejsza od przewodów w stalowym oplocie - jednak w ulicznej jeździe szanse są na to raczej marne. Masz na to fundusze - zmieniaj.

9

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

Ja za komplet przód i tył dałem chyba 220 zł, więc to nie jest jakaś masakra, a jak się jeździ po winklach, torach etc. to dobra rzecz taki oplot.

READY TO >> TERROR

10

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

Według mnie tył w stalowym oplocie to kompletny bezsens, chyba że ktoś rzeczywiście śmiga po torze.

Drive only as fast as              Kawasaki KX 125 98 (sold)
you have it under control        HONDA CRF 450R HM

https://www.facebook.com/uncatchblevideos

11

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

Olaff - żartowałem :)
Ja tak samo, nie poczułem większej różnicy przed/po montażu.
Czy bez sens to nie wiem, imho jak już robisz to warto robić wszystko kompleksowo, koszt duży to to nie jest.

wzium?

12 Ostatnio edytowany przez bshmc (2012-12-20 23:11:08)

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

w 100% zgadzam się z uncatchble. Mam na tyle oplot i w ciężkich butach na nawierzchni innej niż asfalt naprawdę ciężko jest użyć tylnego hamulca nie blokując koła. Na asfalcie zawsze używałem tylnego do wspomagania przodu i trzeba trochę potrenować, aby nie blokować koła. Jakbym miał zwykłe przewody to jestem za oplotem, ale tylko na przód, z tyłu seryjny będzie git.
Ps. nie jeżdżę po torach (i nie mam tu na myśli kolejowych...) ;P

----    Kupię     ----
Motorynkę ROMET.
  Z dokumentami.

13 Ostatnio edytowany przez bshmc (2012-12-20 20:35:06)

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

j.w.
w tym CP net nie bangla ostatnio...

----    Kupię     ----
Motorynkę ROMET.
  Z dokumentami.

14

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

Ładniej wygląda stalowy oplot :)

15

Odp: Przewód w stalowym oplocie na tylne koło

powiem tak, założę stalowy oplot i sam sprawdzę jak się sprawuje :)

TM 450 SMX , Ducati MTS