1

Temat: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Pytanie do zawodników którzy przerabiali temat wiercenia otworów w śrubach spustowych.

1) Jaka średnica wiertła - 0,8mm?
2) Czym wiercić? Zwykła wiertarka + uchwyt stołowy czy może Dremel + uchwyt stołowy.


Jeżeli wiertarka to pewnie będę musiał kupić dodatkowo uchwyt do małych wierteł.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

2

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Dremel bez uchwytu. Włazisz pod moto i wiercisz - daje radę. Wiertło - jakieś cienkie, byle drut przelazł.

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

3

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Tak z ciekawości.... czemu ma to służyć?

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

4 Ostatnio edytowany przez Lubart (2012-12-03 23:28:33)

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Czy ktos w ogole sprawdza drutowania?
Wiecie może gdzie kupić uchwyt/obejmę na przewód hamulcowy i mocowania do przedniej czaszy? Oczywiście w opisie przy plastikach ani słowy o tym, że w zestawie nie ma kitu montażowego. Zawsze można na tytyrytki, ale jakoś to do mnie nie przemawia.
Jeszcze jedno pytanie które przewody należy odprowadzić do zbiornika na zlewki, bo jakoś szukam szukam i nic;)

***427***

5

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Nawiercona sruba jest lzejsza od zwyklej. Redukujesz mase ;)

Niektorzy tez twierdza, ze dzieki nawierceniu sruby spustowej mozna przez otworek przecisnac drucik, ktorym zabezpiecza sie srube przed odkreceniem.

Lubart napisał/a:

Czy ktos w ogole sprawdza drutowania?

Zdarza się, ale żadko

Lubart napisał/a:

Jeszcze jedno pytanie ktore przewody nalezy odprowadzic do zbiornika na zlewki, bo jakos szukam szukam i nic;)

Wszystkie, no moze poza hamulcowym ;)

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

6

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

zawsze mozna kupic gotowa w powerpartsie :P

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

7 Ostatnio edytowany przez Lubart (2012-12-03 23:22:02)

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Crazy napisał/a:

Nawiercona sruba jest lzejsza od zwyklej. Redukujesz mase.


Wszystkie, no moze poza hamulcowym ;)

;D LOL


No to muszę kupić większy zbiornik na zlewki, bo w ten który mam nie zmieszczą się rurki od chłodnicy

***427***

8

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Odkopię temat... zabrałem się za wiercenie otworów...i efekt jest taki, że po 15 min nie przewierciłem ani jednej śruby ;)

Czy śruby takie twarde, czy wiertło takie chu***owe ? (wiertło jest nowe, Pani w sklepie twierdziła, że nawet jakieś dobre)

Sposób to dremel, cienkie wiertełko, ale efekt zerowy... jakieś rady ? Ktoś może podpowiedzieć, jak sobie ułatwić sprawę ?

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

9 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2017-05-29 17:44:22)

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Raczej urządzenie, dremel czy urządzenia tego typu z tego co pamiętam dają coś koło 30000 obrotów co w tym przypadku będzie palić wiertło i co za tym idzie się stępi w mgnieniu oka, pewnie wiertło coś koło 2-3mm to szukaj urządzenia tak 1000-1500 obrotów (dremel na minimalnych będzie miał za mało mocy) czyli coś typu wiertarka bądź wkrętarka (ona daje chyba coś koło 800 obrotów). jak masz śruby twardsze niż normalne to poszukaj "kobaltowego" wiertła, mi np normalne hss 6mm starczało na dwa otwory długości 20mm w wierceniu stali 45 hrc, a "kobaltowym" wszystkie, oczywiście przy odpowiednim docisku i smarowaniu. Ale takie normalne hss da rady. Jak już zrobisz ślad to zamocz czubek wiertła w oleju i dociskaj z wyczuciem. Pzdr.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

10

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Do wiercenia twardych śrub używałem wiertarki stołowej, śruba w imadło. Ostre wiertło, nie mniejsze niż 1,5mm (mniejsze mi się łamały, pewnie przez amatorską wiertarkę) i koniecznie oliwa/spray do smarowania. Chwila wiercenia, chłodzenie wiertła, zwykłe WD40 starczy.

Jeżeli nie przegrzejecie materiału, to nie sklei wiertła, jeżeli nie przegrzejecie wiertła, to się nie stępi. Dremelem można coś borować kamieniami, do wiercenia w metalu używa się niskich obrotów.

Ewentualnie możecie taką śrubę odpuścić, nawiercić a później zahartować. Aczkolwiek nie mam pojęcia po co taka twarda śruba w korku spustowym, gdzie nie przenosi żadnych obciążeń.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

11

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Myślę że trochę przesadzacie. W drz w weekend przewiercilem wszystkie co trzeba łącznie z nakretkami filtra oleju. W wr450 też wszystkie potrzebne zwykła wkrętarka akumukatorowa.

[url]http://picasaweb.google.pl/marszalkowicz.bartosz[/url]

12

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Wkrętarką owszem, bo niskie obroty. Tyle, że wiercąc z ręki masz większą szanse wyjść lekko bokiem.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

13

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Wierciłem Dremlem wszystkie korki i śruby filtra itp. Jakoś dało radę. Dremel to stara poczciwa 3 setka. Wiertło 1mm, albo 0,8 już nie pamiętam. Obroty minimum, momentu wystarczy.

PBM

14

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Dziękuje wszystkim za rady. Dziś spróbuje kupić lepsze wiertło, ustawić niższe obroty i zastosować się do wszystkich rad.

Wiertło miałem 1,5 mm i pierwsze próby, były na śrubie od filtra oleju (bo najwyżej i łatwy dostęp), to jedyny efekt jaki udało się osiągnąć to ją lekko zadrapać... ;)

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

15

Odp: Wiercenie otworów w śrubach pod drutowanie

Może kup sobie mały frezik diamentowy do tego dremela co by napocząć śrubę i zrobić drogę dla wiertła.
Zaokrąglisz sobie też przy okazji otwory.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD