1

Temat: Zabezpieczajcie nakrętkę przedniej zębatki !!!!

Zakładam ten temat by ewentualnie przestrzec użytkowników DR-Z.
Przeszło tydzień temu miałem szlifa, na szczęście małego. Powodem był wyciek oleju przez wałek zębatki zdawczej i zarzyganie tylnej opony.
Napęd był wymieniany 3 lata temu. Zaraz po wymianie zauważyłem, że nakrętka jest luźna pomimo zabezpieczenia ją podkładką, więc ją dokręciłem mocno i zagniotłem zabezpieczenie po obu stronach nakrętki tak dla pewności ;). Po jakimś czasie ponownie dostrzegłem taki minimalny luz tej nakrętki, więc to olałem i zapomniałem. Co jakiś czas tylko zaglądałem czy jest ok, na moje nieszczęście tylko wizualnie, bez odkręcania.  Minęły 3 lata, zrobiłem 27500 km, pod wpływem drgań ten mały luz powodował drżenie nakrętki na wskutek czego, wybiło gwint i olej wypchnął ją z uszczelniacza 23 wraz z podkładką 38 zębatką 33 i tuleją 34.
http://images.cmsnl.com/img/partslists/suzuki-dr-z400-s-usa-transmission_bigsuusa432738_d40c.gif
Metoda na to jest dość prosta a mianowicie, poza zagięciem podkładki należy zabezpieczyć dodatkowo, smarując jakimś siuwaksem do gwintów (takim do zabezpieczania przed odkręcaniem) np. takim:
http://www.loctite.pl/plp/content_images/LoctiteKeyvisualthreadlocking_605_169853_72dpi_605W.jpg

Najlepsze MOTO to SUPERMOTO

2 Ostatnio edytowany przez rbsn99 (2012-11-24 19:07:00)

Odp: Zabezpieczajcie nakrętkę przedniej zębatki !!!!

Jedna z pierwszych rzeczy jaką zrobiłem po zakupie drzty. O reszcie przypadłości można poczytać np na Thumpertalku [url]http://www.thumpertalk.com/topic/939138-what-every-drz-needs-protection-reliability-fixes-common-maint/[/url]

Od siebie dodam, że warto wymienić śruby trzymające sprężyny sprzęgła, moje poddały się przy dokręcaniu na moment podany w serwisowe, miała być szybka wymiana a zeszło pół dnia na kombinowaniu jak wykręcić urwaną śrubę. Nie, nie były z gównolitu tylko śruba 10,9.

DRZ400SM, KTM 990 ADV

3

Odp: Zabezpieczajcie nakrętkę przedniej zębatki !!!!

O wielu rzeczach wiedziałem i je wykonałem, ale tego nie wiedziałem.
Jeszcze jedno INWESTUJCIE w CRASH PADY, osłony dekli i szlifujcie ten ostry rant na dźwigni zmiany biegów.
Ja mam tak jak na fotce
http://www.thumpertalk.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=13205
Po szlifie mam tylko ślady na crasah, na hadbarah, na dźwigni i na przyklejonej osłonie dekla. Jak bym nie szlifował i nie przykleił miałbym dziurę.

Najlepsze MOTO to SUPERMOTO

4

Odp: Zabezpieczajcie nakrętkę przedniej zębatki !!!!

Mam jakąś przedłużaną nóżkę MSR (btw nie polecam, bo nie pasuje bez 5 min tuningu młotkiem w imadle), tam od razu nóżka jest zaokrąglona.

DRZ400SM, KTM 990 ADV

5

Odp: Zabezpieczajcie nakrętkę przedniej zębatki !!!!

Potwierdzam,tez mialem przygode z odkrecona nakretka zebatki zdawczej.Mialem szczescie obylo sie bez szlifa.Wyzygal mi olej w oczekiwaniu na zielone swiatlo,po czym dopiero sie zorjetowalem ze cos nie halo jak ruszylem i buta palilem na swoim oleju:(
Po tym zmienilem oslone zebatki z orginalnej na tuningowa i czesciej obserwuje oraz dalem na klej do gwintow.

6

Odp: Zabezpieczajcie nakrętkę przedniej zębatki !!!!

Na ile Nm dokręca się nakrętkę przedniej zębatki bo coś w serwisówce nie mogę znaleźć??

7

Odp: Zabezpieczajcie nakrętkę przedniej zębatki !!!!

Dokręcać na wciśniętym hamulcu z siłą 110 Nm

Najlepsze MOTO to SUPERMOTO

8

Odp: Zabezpieczajcie nakrętkę przedniej zębatki !!!!

Dzięki, wczoraj już dokręciłem na 110Nm + klej.