Temat: Zabezpieczajcie nakrętkę przedniej zębatki !!!!
Zakładam ten temat by ewentualnie przestrzec użytkowników DR-Z.
Przeszło tydzień temu miałem szlifa, na szczęście małego. Powodem był wyciek oleju przez wałek zębatki zdawczej i zarzyganie tylnej opony.
Napęd był wymieniany 3 lata temu. Zaraz po wymianie zauważyłem, że nakrętka jest luźna pomimo zabezpieczenia ją podkładką, więc ją dokręciłem mocno i zagniotłem zabezpieczenie po obu stronach nakrętki tak dla pewności ;). Po jakimś czasie ponownie dostrzegłem taki minimalny luz tej nakrętki, więc to olałem i zapomniałem. Co jakiś czas tylko zaglądałem czy jest ok, na moje nieszczęście tylko wizualnie, bez odkręcania. Minęły 3 lata, zrobiłem 27500 km, pod wpływem drgań ten mały luz powodował drżenie nakrętki na wskutek czego, wybiło gwint i olej wypchnął ją z uszczelniacza 23 wraz z podkładką 38 zębatką 33 i tuleją 34.
Metoda na to jest dość prosta a mianowicie, poza zagięciem podkładki należy zabezpieczyć dodatkowo, smarując jakimś siuwaksem do gwintów (takim do zabezpieczania przed odkręcaniem) np. takim: