1

Temat: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

Hej!
Generalnie juz kiedyś odwiedzilem to forum i było troche zamieszania bo nie mogłem sie przekonać do SM:) i padło ostatecznie na nakeda z przełożeniem jak SM:) Człowiek nauczył sie jezdzić (latac na kole:D) i zaczął dostrzegać minusy motocykli szosowych(waga)... . Teraz tak jak juz napisalem w temacie próbuje się na nowo przekonać do supermoto i tu mam do Was pytanie... . Wczoraj mialem okazje przejechac sie na EGS 300 2t niestety był w opcji enduro i latalem nim po jakims polu więc nie jestem w stanie stwierdzic czy moje odczucia są poprawne ale wydawało mi się że sam silnik w nim nie jest taki mocny tylko strasznie krótkie przełożenia robią robote. Teraz pytanie czy ktoś z Was ma doświadczenie z tym motocyklem na szosie w opcji SM a nie cross? jest on wystarczający? Motocyklem latam do pracy koło 30km dziennie oprócz tego moto ma służyć do polatania po winklach max raz w tygodniu.... Jak wyglądają remonty przy takim lataniu(chodzi o częstotliwość ew. czy koszty są duże)? Generalnie pogodziłem się z tym żę jak wybiore 2t to remont przynajmniej raz w sezonie gwarantowany ale wole się upewnić czy czasem nie bedzie to 3,4,5... razy w sezonie:P  Tak jak mówie nie mam z 2t doswiadczenia więc pytam:) Super odczucia mam jeśli chodzi o zwrotność i wage tego motocykla... zawracanie na nodze itd. super sprawa na szosówce trzeba do tego strzelić ostro ze sprzęgła i panować na 200KG co i tak często konczy sie na katapulcie:D Jeszcze jedna sprawa pozostaje czyli przeróbka z enduro na SM są jakieś sprawdzone KIT'y i ile to wyjdzie plus/minus dodatkowo ? Proszę o wszelkie sugestie! Przeglądałem oczywiście wcześniej forum i wielkie wrażenie zrobiła na mnie przeróbka użytkownika hacker33 i będę bardzo wdzięczy jak wypowie się w tym temacie:)
Pozdrawiam!

2

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

Kitów raczej nie ma, nie w polsce, nie do tak nietypowego motocykla :)
Nie wiem czy koszty paliwa i oleju Cie nie zabiją :)
Do tego dochodzi brak hamowania silnikiem, na 2t inaczej sie jezdzi na kole :D
Koła to koszt 1500-2500, hamulec jak chcesz jakiś lepszy z 1500, zawieszenie z 2 tyś.
Hamulec enduro styknie do dość normalnej jazdy, stoppie porobisz itd :)
Na torze dopiero widać różnice :)
No i robota tokarza na tulejki i adapter pewnie z 300 wyjdzie :)
Co do remontu w tym modelu nie wiem, może będzie ktoś z doświadczeniem :)
Pamietaj że 2T nie lubi jazdy na stałych obrotach :)
Zeby jezdzić do pracy wybrał bym coś innego chyba :D

Husqy SMR-R 450

3 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2012-10-12 17:17:18)

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

Jesli chodzi o jazde na stałych obrotach to w moim słowniku takie okreslenie nie istnieje.... wiec tu problemu nie widze bardziej sie boje ze bedzie mi cały czas mocy na dole w tym 2t brakowało przez jego charakterystyke:D Ok, czekam na wiecej info.

PS:Jeszcze biore pod uwage taki motorek jak GAS GAS 300 z okolic 2000roku co sądzicie o takim cacku bo na forum z tego co widzialem ta marka nigdy nie była brana pod uwage i teraz pytanie czemu? Ale uznajmy to za pytanie poza konkursem:)

4

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

Dlaczego uczepiłeś się tak strasznie 2t?? możesz też kupić coś o porównywalnej mocy ale w 4t. Znając życie lepiej zmieniać olej i regulować zawory niż zmieniać tłoka i pierścienie.

5

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

Uczepilem sie 2t bo zazwyczaj wszystko co złe okazuje się być lepsze od tego co było określane zajebistym:D Generalnie jesli SM to tylko 2t tak sobie wymyslilem i tyle...:P czekam na konkrety z góry dzięki!
Pozdrawiam

6

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

Wymiana tłoka w 2T to nie to samo co wymiana w 4T.
30 minut roboty więc nie wiem w czym problem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

To prawda... czasowo wiem ze nie ma problemu bardziej obawiam sie o kieszeń:D Ale ok generalnie decyzja chyba zapadła teraz bede szukał tylko sprzeta i zakladam temat w warsztacie:)

8

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

jak hcesz dzien w dzien tluc tym moto 30km to zycze powodzenia... lc4 da ci wiecej frajdy bo bedziesz jezdzil a nie siedział w garazu i zamawial czesci po serwisach.

hybryda

9

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

A kto z negujących 2T na nim jeździł i przy nim grzebał? :)

30km na dzień to nie dużo, duże 2t zużywają wolniej tłoki, odchodzą zawory, rozrząd, łańcuszki, uszczelnienia.

Minusy ?
Spalanie od 7l w góre.
Śmierdząca kurtka. :D

I waży ok 100kg i ma niżej położony środek ciężkości niż 4T ! Co niesamowicie ułatwia manewrowanie, czujesz sie jak na Derbi Sendzie - rower.

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

10

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

Sam bym chętnie pomyślał o 2t gdyby nie to spalanie;]

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

11

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

radzio napisał/a:

A kto z negujących 2T na nim jeździł i przy nim grzebał? :)

30km na dzień to nie dużo, duże 2t zużywają wolniej tłoki, odchodzą zawory, rozrząd, łańcuszki, uszczelnienia.

Minusy ?
Spalanie od 7l w góre.
Śmierdząca kurtka. :D

I waży ok 100kg i ma niżej położony środek ciężkości niż 4T ! Co niesamowicie ułatwia manewrowanie, czujesz sie jak na Derbi Sendzie - rower.

Jeśli chodzi o śmierdzącą kurtkę to zdecydowanie trzeba się z tym pogodzić :D Jak położę coś przez przypadek na kurtce to też już czuć ten zapach, ale 2t to 2t :)

Kawasaki KX250F

12

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

hmmm sory ze smiece ale 10l spalania na drz to normalnie ?

Suzuki drz 400 SM K6

13

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

Wanted napisał/a:

hmmm sory ze smiece ale 10l spalania na drz to normalnie ?

Nie, chyba że w naprawde hardcorowych warunkach :)

Husqy SMR-R 450

14 Ostatnio edytowany przez Qbol (2012-10-14 22:29:20)

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

punk891 napisał/a:
radzio napisał/a:

A kto z negujących 2T na nim jeździł i przy nim grzebał? :)

30km na dzień to nie dużo, duże 2t zużywają wolniej tłoki, odchodzą zawory, rozrząd, łańcuszki, uszczelnienia.

Minusy ?
Spalanie od 7l w góre.
Śmierdząca kurtka. :D

I waży ok 100kg i ma niżej położony środek ciężkości niż 4T ! Co niesamowicie ułatwia manewrowanie, czujesz sie jak na Derbi Sendzie - rower.

Jeśli chodzi o śmierdzącą kurtkę to zdecydowanie trzeba się z tym pogodzić :D Jak położę coś przez przypadek na kurtce to też już czuć ten zapach, ale 2t to 2t :)

Ja jeżdżę od 3 sezonów MZ ETZ 250 i kurtka mi nie prześmiergła jakoś :P. Dla mnie najbardziej uciążliwe jest to , że muszę ze sobą wozić olej na stację.  Nowsze 2t miały już dozowniki oleju ( niektóre MZ zresztą też) więc problem odpada( starczy na 1000 km).
Ogólnie bardziej odpowiada mi jak silnik "ciągnie z dołu". Dwutakta trzeba jednak trzymać na obrotach żeby jakoś jechał, bo ma "turbo dziurę " XD( Myślę jednak że 300 ccm i wzwyż to nie dotyczy :D). Do miasta MZ jest fajna ale taki narowisty endurak to chyba nie za bardzo.

KTM SMC 660

15

Odp: Próba przeproszenia sie z SM:)EGS 300 2t:)

debaty odnosne kosztów eksploatacji 2t i 4t juz wiele razy były poruszane i wyszło ze 4t wychodzi taniej liczac romonty i ogólna eksploatacje.

hybryda