1 Ostatnio edytowany przez fenix185 (2012-09-26 16:33:28)

Temat: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Panowie pech chciał że wydmuchało mi uszczelkę pod cylindrem i ze względu na cięcia kosztów będę musiał się zam tym zająć bo spie....a mi woda bokiem i robi się co raz chłodniej a ja jeszcze się nie nalatałem nawet hm... problem w tym że obszukałem neta ebay, allegro no i nie mogę nigdzie znaleść kompletu uszczelek może ktoś dysponuje wiedzą i możliwościami znalezienia takiego kompletu do TM racing 450??

A może da się pod pasować uszczelki od innego motoru np. KTMa ??

2

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

powinni mieć i do twojego, zapytaj:
[url]http://www.tmukonline.net/menu/23/TM%20Racing%20Genuine%20Spare%20Parts%20Shop/10/Gaskets%20+%20O%27Rings/[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Dostałem cały zestaw zabawek na TMUKONLINE.NET ale niestety w zestawie uszczelki pod głowice nie ma podanych wskazań z jaką siłą dokręcić głowice :( wiecie może na ile muszę ustawić klucz dynamometryczny by dokręcić prawidłowo cylinder dodam że skręcam na starych szpilkach i posiadam tylko krótki klucz dynamometryczny.

4

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Mam pytanko bo dostałem cały zestaw uszczelek i zestaw zawiera 4 uszczelki pod cylinder regulujące wysokość cylindra i nie mam zielonego pojęcia jaką zastosować jak mam dopasować odpowiednia czy zastosować taką jaka była dodam że ktoś skręcił wcześniej silnik na starych uszczelkach i starej uszczelce głowicy ma nowy komplet ale nie wiem jak mam to odpowiednio wycentrować a nie widać żeby był robiony jakiś szlif. Czy coś się stanie jak zastosuje grubszą od poprzedniej jaka była ?? czy to ma wpływ na kompresje?? przyszły w takich wymiarach (0.3mm) (0.4mm) (0.5mm) (0.6mm)  może mi ktoś doradzić

5

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Według rocznika 2006 cylinder dokręcasz z siłą 40NM

A reszta tak:

Sump Allen screw, transmission torque, clutch torque, ignition torque M6 10 Nm
Oil empty screw cap M16x1.5 20 Nm
Oil load screw cap M20x1.5 20 Nm
Oil net filter screw cap M28x1.5 15 Nm
Oil filter cartridge cover Allen screws M6 10 Nm
Engine oil pump body screws M6 10 Nm
Head-cylinder lock-nuts M10 40 Nm
Head-cylinder tigyhtening flanged nuts M8 20 Nm
Head-cylinder tigyhtening flanged nuts M6 12 Nm
Head-cylinder screw fasteners M8 20 Nm
Camshaft bearing cap Allen screw M6 12 Nm
Camshaft flanged nut cap M6 10 Nm
Distribution chain tensioner Allen screws M6 10 Nm
Water pump cover Allen screws M6 10 Nm
Water pump rotor M8 Loctite 243 + 15 Nm
Head cover Allen screws M6 10 Nm
Primary pinion hexagon nut M20x1.25 Loctite 270 + 100 Nm
Clutch hub nut M18x1.5 Loctite 270 + 80 Nm
Clutch springs Allen nuts M6 8 Nm
Starter motor bush head Allen screws M5 Loctite 243 + 6 Nm
Starter motor fixing Allen screws M6 12 Nm
Mobile chain-guide fixing flanged screws M6 12 Nm
Ignition stator Allen screws M5 Loctite 243 + 8 Nm
Ignition pickup fixture Allen screws M5 8 Nm
Allen screws for gear-block M6 Loctite 243 + 10 Nm
Ignition flywheel flanged nut M12x1 60 Nm
Kickstart pedal screws M8 Loctite 243 + 25 Nm
Gear lever Allen screws M6 Loctite 243 + 10 Nm
Empty collector flanged nuts M6 Loctite 243 + 12 Nm
General screws/nuts M5 8 Nm
General screws/nuts M6 10 Nm
General screws/nuts M8 20 Nm


Front wheel pin flanged nut M20x1.5 40 Nm
Front brake caliper screw fasteners (END,MX) M8 25 Nm
Front brake disc screw fasteners M6 cl. 10.9 15 Nm
Rear brake disc screw fasteners M6 cl. 10.9 15 Nm
Upper fork head screw fasteners M8 20 Nm
Lower fork head screw fasteners M8 20 Nm
Paioli fork leg screw fasteners M6 12 Nm
Ohlins fork leg screw fasteners M8 12 Nm
Rear wheel pin flanged nut M22x1.5 80 Nm
Rear fork pin flanged nut M16x1.5 80 Nm
Handlebar tightener screw caps M8 20 Nm
Handlebar elastic support nut M10 35 Nm
Upper damper nut M10x1.25 40 Nm
Lower damper nut M10x1.25 35 Nm
Crown wheel nuts M8 35 Nm
Rear brake pedal adjustment nut M6 15 Nm
Engine fixing screws M10 45 Nm
General frame screws M6 10 Nm
M8 25 Nm
M10 45 Nm
General frame nuts M6 15Nm
M8 30Nm
M10 50 Nm

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Co do uszczelek.
To na pewno w zależności jaką chcesz uzyskać kompresję taką zakładasz uszczelkę.
W TM Racing wychodziło kilka wersji 450 i różniły się one np. kompresją. Ten sam silnik itd. a inna kompresja.
Więc oznacza to że każdy miał inną uszczelkę.
Ja postarałbym się rozszyfrować jaką miałem założoną starą i wsadził taką samą.
Po założeniu cylindra wziąłbym przymiar, przyłożył do czoła cylindra i sprawdził jaka jest odległość tłoka w GMP od krawędzi cylindra.
Bo na pewno nie może wystawać.
Najlepiej byłoby napisać maila do TM uk it czy gdzie tam jaka ma być wysokość tłoka względem krawędzi cylindra.

Albo zapytaj na forum - nawet po angielsku,  powinien ktoś odpisać.
[url]http://forum-tm-racing.com/[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Gdybyś potrzebował kilka danych do twojego rocznika.

1) ustawienia gaźnika

Type   TDMR 41
Main Jet   200
Slow   Jet 55
Needle Jet   P-0
Jet Needle   10EI03-50
Clip Position   1 from top
Throttle Valve   2.0 no holes
Slow Jet Screw   1.75 turns
Slow Air Jet   120
Float Height   11.0 mm.
Fuel Valve   3.8
Acc. Pump Rod Lenght   82.0 mm.
Stopper Screw Outs. Lenght   11.0 mm.
Acc. Pump Jet   40

2) luzy zaworowe

ssące 0,30
wydechowe 0,35

3) sprawdzanie zapłonu

STATOR-CHARGE COIL RESISTANCE         0.48 Ohm +/-10%       AT 20°C BETWEEN TERMINALS
CAPACITOR CAPACITANCE        10000 MICROFARAD +/-10%       AT 25°C BETWEEN POS. AND NEG. TERMINALS
COIL RESISTANCE PIMARY                 0.5 Ohm +/-10%             AT 20°C BETWEEN POS. AND GROUND
       RESISTANCE SECONDARY           13.5 Ohm +/-10%           AT 20°C BETWEEN POS. AND GROUND
PICKUP RESISTANCE                         185 Ohm +/-20%           AT 20°C BETWEEN TERMINALS
REGULATOR VOLTAGE OUTPUT       14.5+/-0.5v AT 5000 GIRI/'   AT 20°C BETWEEN POS. AND NEG. TERMINALS



Mam już wysokość tłoka do rocznika 2004.
Niedługo prawdopodobnie będę miał do twojego rocznika.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8 Ostatnio edytowany przez fenix185 (2012-10-05 23:57:39)

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

hacker33 dzięki bardzo przydadzą mi się te dane bo z tych co ja znalazłem wynikało że cylinder dokręca się z siłą 25Nm tam jest szpilka z nakrętką M8 wiec jesteś pewien że 40Nm to jest odpowiednia siła dla rocznika 2006?? bo nie chce pozrywać gwintów

9

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

fenix185 napisał/a:

hacker33 dzięki bardzo przydadzą mi się te dane bo z tych co ja znalazłem wynikało że cylinder dokręca się z siłą 25Nm tam jest szpilka z nakrętką M8 wiec jesteś pewien że 40Nm to jest odpowiednia siła dla rocznika 2006?? bo nie chce pozrywać gwintów

2006?
Pisałeś że masz 2003 rok.

A wiec tak TM racing 450 jest z roku 2003 ale jak zna ktoś sposób sprawdzenie po vinie marki TM to z chęcią skorzystam z tej pomocy a na razie to tak właśnie wygląda ten strasznie trudny do wyjęcia rozrusznik.
na zdjęciu zaznaczyłem w których miejscach się zapiera przy obracaniu możliwy ruch góra dól to jakieś 3/4mm

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

sorki chyba się pomyliłem z tą nakrętką M8 pewnie będzie tak jak pisze w tej charakterystyce co wysłałeś ze to będzie M10 a dziś już jest za ciemno bym cokolwiek zmierzył w garażu nie mam oświetlenie wiec po mierze wszystko jutro i dam znać thx za poświecenie czasu w odnalezieniu tych wiadomości i pomoc

11

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

a co do rocznika no to 2003 ale nie mam żadnego kwita dla tego bym sprawdził po ramie jak jest taka możliwość

12

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Ello hacker33 zmierzyłem szpilkę głowicy, nie mam profesjonalnego sprzętu ale mam suwmiarkę z wyświetlaczem i pokazało 9.65 hm.... czyli definitywnie to nie będzie M8 więc chyba mogę dokręcać według twoich wskazań na 40Nm, zobaczymy będzie co będzie. Ale tak się tylko zastanawiam czy jak wyciągnąłem cylinder i pierścienie się przemieściły to czy muszę robić coś w stylu małego szlifu czy będzie git jak tak poskładam. Czy pierścienie same się usadowią na swoim miejscu ?? bo o ile mnie wiedz nie myli to zamki muszą się mijać i z pewnością nie uda mi się idealnie tak samo ich ustawić, mniej więcej pamiętam jak były ustawione nie jestem pewien jedynie co do olejowych.

13

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Na pewno 40NM nie będzie za dużo.
Z tego co widziałem w roczniku 2007 dokręca się z siłą 45NM.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

No właśnie też wygrzebałem gdzieś dane dla 250/350/530 2009roku i tam jest podane 45Nm
wiec myślę że będzie gitara jutro idę skręcać

15 Ostatnio edytowany przez JERY (2012-10-07 20:08:58)

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Pierscieni nie ustawisz tak jak byly. Jedyna metoda jaka mi przychodzi do glowy to pomiar owalizacji na cylindrze i pierscieniach. Tyle ze musial bys do tego wyjac pierscienie a to nie zawsze im dobrze robi. Jesli nie masz mozliwosci tego zmierzyc  to czym sie przejmowac. Jesli masz dwa pierscienie to daj zamki na przeciw siebie i tyle. I tak tego problemu nie przeskoczysz to po sobie tym spokojny sen odbierac.

Ewntualnie mozesz poszukac sladow od pierwszego pierscienia na tloku. Moze gdzies zostal widoczny slad po zamku. Drugi daj na przeciw i tyle.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]