1

Temat: DRZ SM na cross

Cześć,

trochę informacji na temat przeróbki DRZ SM na enduro jest ale trochę brakuje.
Jestem laikiem więc proszę powiedźcie jakie koła i co potrzeba żeby zmienić koła z DRZ SM na koła crossowe?
Czy np koła z DRZ 400 E z 2001 roku będą pasowały?
Co muszę uwzględnić po kolei żeby zamienić koła w najprostszy a zarazem najlepszy sposób?

Pozdrawiam,
L.

KTM 200 EXC

2

Odp: DRZ SM na cross

Siemanko.
Bez żadnych praktycznie przeróbek koła od DRZ 400 E będą pasowały do DRZ 400 SM. Problemem może okazać się tylko tarcza hamulcowa, ale jeżeli przekręcisz swoją tarczę 310 mm z drz 400 sm do przedniego koła od drz 400 e to masz praktycznie wszystko na miejscu. Rozwiązaniem jest kupienie tarczy 310 którą na stałe zamontujesz do kół enduro.

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

3

Odp: DRZ SM na cross

jeszcze tylne koło.
DRZ SM ma tylną tarczę 240mm
DRZ S i E ma tylną tarczę 220mm

Więc musisz podmienić lub zakupić tarczę 240mm

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: DRZ SM na cross

ostatnio znajomy kupił takie koła i mówił że przednia tarcza ma 240 i pasuje na tył.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

5

Odp: DRZ SM na cross

nie ma tragedii - w terenie będzie łapało tylko częścią klocka i da radę latać. Sprawdzone. A zużycie klocków w terenie sam wiesz jakie jest. Oczywiście - zmiana tyłu też by sie przydałą - żeby mieć wszystko gites malines. Lub też dystans tylnego zacisku można zamieniać.

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

6

Odp: DRZ SM na cross

Ok, dzięki za pomoc.

Jeszcze znalazłem koła od WR f excela:
[url]http://allegro.pl/kola-excel-18-21-wr-felgi-cross-i2597201060.html[/url]

Pasowałby takie ewentualnie po drobnych przeróbkach.?
Nie mam pojęcia jak to sprawdzić.

Mógłbym je odebrać osobiście i zobaczyć ich stan. Bo mam jeszcze na oku od DRZ E z 2001 roku ale boję się, że mogą być jakieś złachane.

Pozdrawiam,
L.

KTM 200 EXC

7

Odp: DRZ SM na cross

inna srednica tulejek w kole. wg mnie to zupełnie co innego będzie. Trzeba przerabiać tuleje - dotoczyć nowe o mniejszej średnicy wewnętrznej. nie wiadomo jak z szerokością piast. To nie jest takie proste jak Ci sie wydaje. Bierz od DRZ 400 E.

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

8

Odp: DRZ SM na cross

Cześć,
odświeżam nieco temat, pytanie związane ze zmianą kół na duże - zmieniłem również zębatkę - teraz ślizg(?) łańcucha, ten od dołu wachacza przy tylniej zębatce jest zbyt blisko niej.

Czy można się go pozbyć, czy też on ma istotne znaczenie dla utrzymania łańcucha w ryzach i lepiej szukać jakiegoś innego (krótszego)?

pozdrawiam,
Maciek

---
umiesz liczyć, licz na siebie

9

Odp: DRZ SM na cross

Jak nie haczy to nie widzę problemu.
A pozbywać się prowadnicy...lepiej nie, bo może Ci zjechać łańcuch.

W moim KTM zębatka praktycznie jest schowana w tym ślizgu i jest ok.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: DRZ SM na cross

dzięki, tak zrobię, i tak pierwsza jazda (po roku przerwy i pierwsza na dużych kółkach) będzie bardzo spokojna :-)

pozdrawiam,
m

---
umiesz liczyć, licz na siebie

11

Odp: DRZ SM na cross

i ja się podepnę

zamienię tarczę tył od DRZety 240 mm na 220 mm

sprzedam części
EXC 520 /  LC4 620 - całe na części - koła enduro - koła KTM DUKE SM
DRZ 400 - części zawieszanie, elektryka, air box, sprzęgła, elementy silnika
gg 6777220            tel 698 - 672 - sto jeden

12

Odp: DRZ SM na cross

Mam taką 220 na wymianę

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

13

Odp: DRZ SM na cross

Witam pisze tu żeby nie zakładać nowego tematu.
Więc od początku, stałem się posiadaczem kompletu dużych kół(czy szczęśliwym to się okaże).
Koła rozmiar 21" 19". Łożyska kół średnice mają odpowiednią czyli 20mm. Przednie koło pasuje na oryginalnym dystansie od sm jedynym problemem jest za mała tarcza hamulcowa.
Pytanie nr 1.
Wie ktoś od czego spasuje tarcze na przód w rozmiarze 310mm, otwór na piaste w tarczy to 100mm rozstaw śrub to 4x110 otwory mierzone od wew krawędzi. Poniżej zdjęcie może coś podpowie
http://i.imgur.com/KKYot.jpg

Z tylnym kołem niestety jest mniej kolorowo. Trzeba dorobić dystanse i rzucić większą tarcze, otwór na  piastę w tarczy i rozstaw śrub ten sam co w przednim kole jedynie śruby razy 6. To raczej nie problem. Niestety trzeba odsunąć zębatkę bo piasta jest  węższa od tej z kół sm.
Pytanie nr 2.
Czy aluminium nada się na dystansy i jak zrobić dystans pod zębatkę?( chodzi mi o to czy na dystansie powinien też być taki rant jak na piaście)  Poniżej fota tarczy i piasty tylnego koła.
http://i.imgur.com/AT2bV.jpg
http://i.imgur.com/pQToe.jpg       
Pytanie nr 3.
Czy to sie uda ?:)

DR-Z 400SM K7

14

Odp: DRZ SM na cross

dystans pod zębatkę można zrobić ze starej porżniętej zębatki.
pytanie tylko jakiej grubości ma być ten dystans?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15

Odp: DRZ SM na cross

Jutro będę robił dystansy i ustawiał koło. Jak to ogarnę to będę wiedział ile dokładnie trzeba tą zębatkę odsunąć ale jak tak na oko przymierzałem to obawiam się że może to być więcej niż grubość zębatki. Czyli rozumiem że ten dystans z kawałków zębatki zrobić czy z całej obciąć  na około do wymiaru piasty?

DR-Z 400SM K7