16

Odp: DRZ SM na cross

Tematu ciąg dalszy.
Koło tylne ustawione dystansy docięte wszystko pięknie. Zębatkę trzeba odsunąć 10mm i teraz tak, mam zębatkę która przyszła razem z kołami rozstaw śrub jest ok ale średnica wewnętrzna za mała zębatka nie nachodzi na rant na piaście co odsuwa ją o 5mm.
Więc w tym momencie jak następną zębatkę przykręcę na tą (oczywiście obetnę ja na około) powinno być wszystko ok, jedyna moja obawa to czy może być taka przerwa miedzy zębatką (w tym przypadku dystansem), a piastą, nie pościna śrub?? Ewentualnie dać tam podkładki?
Fotka jak to wygląda
http://i.imgur.com/CA34A.jpg

Oczywiście wyszedł nowy problem na przednim kole trzeba je odsunąć trochę w lewo żeby tarcza weszła w zacisk, więc muszę pozbyć się ślimaka i dorobić dystans. Teraz czy można zdjąć sam ślimak? W tej rurce która do niego idzie jest jakaś linka?(prędkościomierz mi niepotrzebny na dużych kołach)

DR-Z 400SM K7

17 Ostatnio edytowany przez radzieckii (2013-11-17 22:12:42)

Odp: DRZ SM na cross

Jako, że nikt nie pociągnął tematu, to odgrzeję kotleta dla potomnych ;-P Kupiłem jakiś czas temu przednie koło od RM 125/250 2003 rok. Łożyska te same, co w DRZ, tylko uszczelniacze mają wewnętrzną średnicę 28mm. To ważne, bo do 2002 koła od RM nie da się zgrać z ośką 20mm bez ingerencji tokarza. Żeby nie było za różowo, to piasty RM i DRZ mają różną szerokość, więc trzeba dorabiać dystanse. Szukając odpowiedniego materiału, znalazłem rurę stalową bezszwową o średnicy zewnętrznej 25mm i ściance 2,5mm. Minimalnie sprzedają 1m, więc mam zapas na kilka kompletów;-) Pomierzyłem i wyszło, że tuleje mają mieć po 40,5 mm długości i tak obciął pan tokarz. Tarcza poszła od SM i wszystko usiadło elegancko. Ślimak od prędkościomierza nie pasuje, ale ja i tak nie mam takiego zbędnego balastu.
Teraz znalazłem tylne koło od RM w dobrej cenie i tu dla odmiany trzeba szukać do 2000 roku z powodu łożysk. Jak się z tym uporam, to opiszę, co i jak wyszło.