1

Temat: ustawienie zawieszen ktm 690 smc 2008

Witam,
Czy bylby ktos tak mily i wyjasnil mi jak krowie na rowie jak ustawic zawieszenie w kacie. Moja waga to 85kg, chcialbym takze go troszke obnizyc. Czy jak zmieniam ustawienia to mam zaczynac od jakiejs pozycji wyjsciowej ,bo niewiem jakie byly wczesniej nastawy ale ponoc moj kat jest za miekki z tyl .

z gory dziekuje

KTM 690 SMC-sprzedany:)
Szukam-kupie Honde CR-CRF w pelnej specyfikacji SM odpicowana cena do 35tys

2 Ostatnio edytowany przez policho (2012-05-26 08:53:44)

Odp: ustawienie zawieszen ktm 690 smc 2008

Fabryczne ustawienia są zazwyczaj na wagę jeźdźca ok. 75-80kg.
Najpierw znajdź w instrukcji skoki zawieszeń przód i tył. Odciążając po kolei oba zawiasy (jak masz "taboret" to dwa na raz) mierzysz długość odprężonych zawiasów - pomiar A, punkty pomiarów stosujesz te same w dalszym postępowaniu. Następnie siadasz na moto w pełnym stroju (nie mając odpowiedniego stojaka musisz poprosić o pomoc dwie osoby, jedna trzyma motocykl z tobą siedzącym a drugi mierzy) i jeden z pomocników mierzy zawiasy pod Twoim obciążeniem - pomiar B. Pomiary A minus B powinny wynosić ok. 30% skoku zawieszenia podanego w instrukcji (mniej więcej bo zależnie od preferencji ustawia się 20-25% na tor, 30-35% na drogę). Jeśli tak nie jest to regulujesz napięcie wstępne sprężyn. Z tyłu kręcąc pierścieniami, a z przodu podkładkami, które znajdują się w lagach pod deklami (przynajmniej tak jest w moim 640 SM) lub śrubami (zazwyczaj tak jest w motocyklach drogowych i ścigaczach).
Następnie ustawiasz odbicie - REB i dobicie - COM. Dobicie najlepiej ustawiać na połowę skali obrotów, odbicie z przodu aby przy ściskaniu zawiechy i odpuszczaniu nie bujało tylko po powrocie do góry wracało w dół tylko raz i w zakresie 5-10mm. Z tyłu po ściśnięciu zawieszenie powinno się rozprężać w ok. 1s, nie za szybko i nie za wolno. Generalnie jak chodzi o odbicie to motocykl powinien być zbalansowany i przy naciskaniu w dół w środku ciężkości (można równomiernie naciskać kierownicę i siedzisko) powinien przód i tył wracać do góry w podobnym tempie.

Mam nadzieję, że coś zrozumiałeś. Lepiej nie opiszę. Ustawianie wymaga trochę wprawy, pomocy kolegów ew. odpowiedniego stojaka.

Skok zawieszeń pod Twoim ciężarem - SAG plus REB i COM [url]http://www.youtube.com/watch?v=HAWLaLf1Awc&feature=related[/url] - cz.1, [url]http://www.youtube.com/watch?v=v2agFfQC3wo&feature=related[/url] cz.2 (chyba najlepsze w sieci). Zasady postepowania stosujesz podobnie do ustawień zawieszeń w ścigaczach.

---
KTM LC4 690 SMC R 2012, Husqvarna TE610/SM 1993
części zamienne - multimoto@o2.pl

3 Ostatnio edytowany przez gierwi (2012-05-26 22:56:59)

Odp: ustawienie zawieszen ktm 690 smc 2008

Pod siedzeniem masz tabelkę z ustawieniami bazowymi. Podałeś wagę w kompletnym stroju?
Masz PW

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"