Fabryczne ustawienia są zazwyczaj na wagę jeźdźca ok. 75-80kg.
Najpierw znajdź w instrukcji skoki zawieszeń przód i tył. Odciążając po kolei oba zawiasy (jak masz "taboret" to dwa na raz) mierzysz długość odprężonych zawiasów - pomiar A, punkty pomiarów stosujesz te same w dalszym postępowaniu. Następnie siadasz na moto w pełnym stroju (nie mając odpowiedniego stojaka musisz poprosić o pomoc dwie osoby, jedna trzyma motocykl z tobą siedzącym a drugi mierzy) i jeden z pomocników mierzy zawiasy pod Twoim obciążeniem - pomiar B. Pomiary A minus B powinny wynosić ok. 30% skoku zawieszenia podanego w instrukcji (mniej więcej bo zależnie od preferencji ustawia się 20-25% na tor, 30-35% na drogę). Jeśli tak nie jest to regulujesz napięcie wstępne sprężyn. Z tyłu kręcąc pierścieniami, a z przodu podkładkami, które znajdują się w lagach pod deklami (przynajmniej tak jest w moim 640 SM) lub śrubami (zazwyczaj tak jest w motocyklach drogowych i ścigaczach).
Następnie ustawiasz odbicie - REB i dobicie - COM. Dobicie najlepiej ustawiać na połowę skali obrotów, odbicie z przodu aby przy ściskaniu zawiechy i odpuszczaniu nie bujało tylko po powrocie do góry wracało w dół tylko raz i w zakresie 5-10mm. Z tyłu po ściśnięciu zawieszenie powinno się rozprężać w ok. 1s, nie za szybko i nie za wolno. Generalnie jak chodzi o odbicie to motocykl powinien być zbalansowany i przy naciskaniu w dół w środku ciężkości (można równomiernie naciskać kierownicę i siedzisko) powinien przód i tył wracać do góry w podobnym tempie.
Mam nadzieję, że coś zrozumiałeś. Lepiej nie opiszę. Ustawianie wymaga trochę wprawy, pomocy kolegów ew. odpowiedniego stojaka.
Skok zawieszeń pod Twoim ciężarem - SAG plus REB i COM [url]http://www.youtube.com/watch?v=HAWLaLf1Awc&feature=related[/url] - cz.1, [url]http://www.youtube.com/watch?v=v2agFfQC3wo&feature=related[/url] cz.2 (chyba najlepsze w sieci). Zasady postepowania stosujesz podobnie do ustawień zawieszeń w ścigaczach.
---
KTM LC4 690 SMC R 2012, Husqvarna TE610/SM 1993
części zamienne - multimoto@o2.pl