1 Ostatnio edytowany przez HuskyRider450 (2012-05-04 15:57:11)

Temat: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

Witam, mam pewien dylemat dotyczący wyboru następnego motocykla.
Interesuje mnie tylko nowy salonowy ew. stary rocznik '11. Mam kilka pytań do użytkowników KTM'ów SMC 690R i Yamahy XT660R/lub X.
Obecnie poruszałem się Huską 450cc wersją sm z 2007 roku.
Mam teraz zgryz czy w kwestii osiągów/poręczności/zwinności brane przeze mnie motocykle dorównają lekkiej 450? Jestem amatorem, więc o żadnym wyczynie nie ma mowy zwykła jazda + okazyjne wypadu na tor, ale lubię kiedy motocykl dostarcza emocji.
Bardziej podoba mi się KTM ale, boję się że w kwestii obsługi będzie równie uporczywy co 450. Jak wygląda kwestia przebiegów w tych motocyklach od remontu do remontu? Co ile km/mth wymiana tłoka, korby, zaworów etc? Jak wygląda sprawa z częstotliwością zmiany oleju też co 1k km czy można sobie pofolgować i robić np co 5k km?
Co do XT wiem że jest na pewno bardziej żywotna od 450, ale boję się trochę jej masy własnej, przedniego widelca i mimo większej poj. porównywalnej mocy z 450, czy nie okaże się że większy ciężar sprawi iż będzie odczuwalnie "słabsza".
Ma ktoś może doświadczenia z KTM i Yamahą i mógłby odnieść ich użytkowanie do 450cc?
Może jest jeszcze jakaś ciekawa alternatywa dla wymienionych przeze mnie motocykli? Jako że mam też TE450 w wersji enduro z 2005r które zostaje w domu, nie biorę już Husqvarny żadnej pod uwagę jedna wystarczy. ;)
Ostatnio natknąłem się też w sieci na jakiś artykuł dotyczący pękających ram w KTM, czy enduro i sm 690 są też w grupie ryzyka czy dotyczy to tylko modeli exc/sx?

Pozdrawiam

2 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2012-05-04 16:18:59)

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

To może ja... nie tyle w kwestii odpowiedzi na konkretne pytanie ale obalenia rzekomego mitu... że niby 450 to ustawiane zaworów co parę godzin, wymiany tłoka raz a jak ktoś więcej lata to i dwa razy do roku... i generalnie same kłopoty i ciągłe remonty.

Mam CRFę już 4 sezon i po przebiegu 16 tysięcy km. na jednym tłoku cylinder tak jak tłok, nie wykazuje śladów zużycia (cylinder ma jeszcze ślady fabrycznego honowania) można sie pokusić o stwierdzenie "mit obalony" ') Olej zmieniam co 400/500 km a w skrzyni co drugą wymianę oleju w silniku.

Nie od dziś to wiadomo jak serwisujesz tak latasz. Częste wymiany oleju, czyszczenie filtrów, to sprawia, że dłużej się cieszysz bezawaryjną jazdą.

Generalnie pytasz się o tak różne motocykle, a przepaść między nimi jest kosmiczna. Nawet nie wiem jak można je razem porównywać.

Jeśli nie chcesz przy sprzęcie robić nic, lub praktycznie nic... to tylko Yamaha ale nie porównuj jej więcej do wyczynowych 450 czy też 690 smc... XT to generalnie przedział turystyczno-wyprawowy ;) Nawet tu stosunku wagi do mocy nie warto porównywać ale żywotność jej silnika porównywalna z piecem żeliwnym (wieczna)

P.s. Latasz haską, stąd może zła opinia o wyczynowych 450  ;)

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

3 Ostatnio edytowany przez HuskyRider450 (2012-05-04 16:49:51)

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

No widzisz pytam, bo nie jeździłem ani xt ani smc 690. Zestawiam je razem bo są oba w akceptowalnej dla mnie cenie, mają podobną pojemność, i oba mi się podobają - tyle o nich wiem. Wydawało mi się że SMC nie jest motocyklem wyczynowym jak EXC czy SX dlatego takie zestawienie i z pewnej niewiedzy wynikają pytania które zadałem do użytkowników tego modelu.
Do tej pory użytkowałem/użytkuję tylko 450. Która notabene dlatego zmieniam bo jeżdżę rekreacyjnie i chcę coś co będzie lepiej przystosowane do codziennej jazdy po drodze, ale umożliwi też w miarę możliwości "poszaleć" po autodromie czy parkingu. A doświadczenia z 450 mam takie że ta enduro z 2005 roku ma 8tyś km przejechane i nigdy nic nie robiłem. Tj. zmieniam olej co 1000km, sprawdzałem luzy na przestrzeni tych 8k km 3 razy i tyle moto więcej stoi niż jeździ. Dlatego też do enduro sporadycznego i ze względu na stan ją sobie zostawiam. Natomiast SM z 2007 jeździ już na 3 tłoku a jego przebieg to +/- 23k km. Do tego za drugim razem kiedy wymieniałem tłok z korbą wymieniłęm wszystkie zawory + głowica planowana i robione gniazda. Olej wymieniam co 1000km, razem z filtrem. Przy każdej wymianie czyszczę też te filtry metalowe i filtr powietrza, a mimo to żywotność nie jest spektakularna zwłaszcza że nie "katuję" motocykla. Może jak mówisz dlatego że Huska takie problemy. :) model z 2005 mam od nowości, ten z 2007 kupiłem ponad rok temu z przebiegiem +/- 6k.

Pozdrawiam

4

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

Serwisówka  SMC mówi o przeglądach rocznika 2008-2009 co 5000 km, późniejsze mają podniesione do 7500 km a 2012 chyba do 10 000. Wiadomo, że jeśli się ścigasz to co wyścig by wypadało.
XTX jest fajny, jednak waży o 40 kg więcej niz SMC i ma o chyba 13 - 15 koni mniej. Będzie lepszy do turystyki, ale gorszy na tor.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

SMC R przeglądy według producenta wykonuje się co 10.000 km. Poza tym sprzęt waży 142 kg na sucho - według mnie wybór oczywisty  Jeśli poszukujesz lekkiej i mocnej maszyny to trafisz w dziesiątkę.

6

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

Dzięki za informacje. Coraz bardziej nakręcam się na tego KTM'a. Fajnie że ma takie interwały pomiędzy wymianami oleju, ja bym mimo wszystko robił co +/-5k km tak jak zalecali wcześniej. Dla mnie to i tak dużo lepsze niż nie przekraczanie 1k km jak to ma teraz miejsce. 
Jeszcze jak byście mi napisali co jest w serwisówce odnośnie regulacji luzów zaworowych i jak z wymianami korbowodu i tłoka? I jak to u Was wygląda, ile km zrobiliście i czy w tym czasie była konieczność jakichś napraw/wymian? Rozumiem że jest 2 letnia gwarancja w przypadku kiedy użytkownik nie bierze udziału w zawodach? Czy jest ograniczenie ilości km albo mth po upływie których przed okresem 2 lat wygasa?

Pozdrawiam

7

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

Mój smc r z akrapem, paliwo na rezerwie, zaważył 135kg (jeśli waga w gumy nie grała). Serwisy w ktm rally zalecają robić co 5k i co tyle też planowałem, co zresztą dla mnie jest i tak bardzo "bezobslugowo". Co do zaworów to co 10k sprawdzenie/regulacja. Tłok, korba?! Ponoć LC4 na czas serwisowane mogą wytrzymać 80k bez remontu. Gwarancja to dwa lata bez limitu latania i myślę że bez wzglegu na to czy w zawodach jezdzony, czy raz na tydzień do kościoła.

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

8

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

kwkm napisał/a:

Mój smc r z akrapem, paliwo na rezerwie, zaważył 135kg (jeśli waga w gumy nie grała). Serwisy w ktm rally zalecają robić co 5k i co tyle też planowałem, co zresztą dla mnie jest i tak bardzo "bezobslugowo". Co do zaworów to co 10k sprawdzenie/regulacja. Tłok, korba?! Ponoć LC4 na czas serwisowane mogą wytrzymać 80k bez remontu. Gwarancja to dwa lata bez limitu latania i myślę że bez wzglegu na to czy w zawodach jezdzony, czy raz na tydzień do kościoła.

Tylko, że zalecane serwisowanie jest dla normalnego użytkowania. Na torze taki serwis musiałbyś wykonywać częściej bo serwisówka ma się nijak do takiej eksploatacji

KTM 690 SMC/Enduro + Akrapovic
Beast mode: ON

9

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

Raczek napisał/a:

Na torze taki serwis musiałbyś wykonywać częściej bo serwisówka ma się nijak do takiej eksploatacji

Zgadza się, mam na myśli normalną eksploatację. O sugerowanym serwisie torwym wspomniał już Gierwi.

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

10

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

Tu macie link do strony czasopisma MOTORRAD. Testowany był dziobal, ale to ten sam Lc4:

[url]http://www.motorradonline.de/de/motorraeder/tests/dauertests/dauertest-abschlussbilanz-ktm-690-sm/269735?seite=4[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

[url]http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_FMX_650_KTM_640_LC4_SM_Suzuki_DR_Z_400_SM_Yamaha_XT_660_X[/url]  tu tez jakies testy kilku SM

12

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

Robiliśmy porównanie xtx i fmx i szły łeb w łeb
Fmx na yoshi i k&n, xtx na standardzie (lekko rozwierconym tłumiki)
Xtx jest ciężki i mało poręczny, ale niezniszczalny, podobnie jak fmx
Ja polecam kata:)

13

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś z Was orientuje się czy u któregoś dealera KTM w PL, można odbyć jazdę próbną SMC 690R? I w związku z faktem iż nigdy KTM'a nie miałem kogo byście w PL polecili? Jestem ze Śląska, ale to akurat nic nie determinuje. Mogę jechać na drugi koniec PL, zależy mi na jakości usług. Jakieś propozycje? I gdyby ktoś kto jest po zakupie nowego mógł napisać mi PW z informacją czy udało mu się wynegocjować cenę inną od "katalogowej"?

Pozdrawiam

14

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

Z jazdami testowymi SMC R może być krucho. Ja od kilku tygodniu staram się zdobyć KTM 690 Duke (2012) na jazdy testowe i centrum dystrybucji KTM póki co w tym temacie milczy. W KTM Rally w Warszawie maja tyle zapytań dotyczących jazd testowych tego modelu, że sami w końcu zarejestrują jeden z motocykli który stoi w salonie, aby udostępnić go swoim klientom. Wydaje mi się że żaden inny dystrybutor nie zdecyduje się na taki krok w temacie SMC R. W Profi w Łodzi stoi SMC R w salonie (póki co nie ma na niego chętnych) - może warto zadzwonić tam i zapytać. W temacie ceny - ja kupiłem swoją bestię w Łodzi za 35 K, w Wa-wie również powiedzieli mi taką cenę.
Pozdro

15

Odp: KTM SMC 690R vs XT660R vs?

w Olsztynie w salonie też stoi SMC R, Oskar krzyczy za niego 36k, ale na jazde testową bez kasy nie dał się namówić :P