1

Temat: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Witam,
Chcę wyregulować wysokość wysokość pływaka w drz 400E z keihinem 39.
wygląda to tak:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/829/dsc030699.jpg/]http://img829.imageshack.us/img829/204/dsc030699.jpg[/url]

To tak ma być?Jak mam tym kręcić? kombinerkami jak złapie za wystający pierścień to mogę go obracać ale całość nie wysuwa się ani nie chowa. Czy w środku pod śrubą stożek zmienia swoje położenie?
Innej możliwości regulacji nie znalazłem.

Jaka wysokość powinna być ustawiona w tym moto?

Pytam, bo po wyjęciu gaźnika, czyszczeniu i włożeniu z powrotem jak moto zgaszone to leje się paliwo z przelewu ciurkiem. Raczej pływak się nie zawiesił bo pukałem w obudowę i silnik chodzi dobrze. Jak silnik pracuje to się nie wylewa.

Przy okazji: regulacja wolnych obrotów na ciepłym silnika w zakresach od wykręconego do max. wkręconego obroty prawie się nie zmieniają. W manualu jest,że powinny być koło 1800 i nie mogę osiągnąć takiej wartości. Trzymają sie na 1500- 1600. Dysze są oryginalne.

2 Ostatnio edytowany przez SFMario (2012-04-20 11:01:37)

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Chłopaku ręce opadają.
Wszystko jest w necie:

[url]http://www.factorypro.com/tech_tuning_procedures/tuning_float_height_adj_procedure.html[/url]

Podginasz blaszkę na pływaku. OSTROŻNIE!!!
Wysokość pływaka mierzona sposobem z linku to 9mm.
Ale:
-ustawiłem u siebie 9mm na pływaku a jak użyłem sposobu z rurką (naczynia połączone) to miałem 15-20mm!!!!
-powinno być 6,5mm

[url]http://www.justanswer.com/uploads/motoforge/2008-10-31_155457_Float_level_adjustment.jpg[/url]

Na ustawieniu pierwszym sposobem paliwo na zgaszonym endżinie lało się ciurkiem z wężyka przelewowego (tego na samym dole).Na odkręconym kraniku ofkoz :p
Po ustawieniu na "rurkę" nic się nie leje ale hgw czy poziom paliwa mam teraz prawidłowy. Moto pali od strzała i wszystko wydaje się być ok.



Może Hacker coś doda od siebie.

3

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Regulacja wolnych polega na podnoszeniu i opuszczaniu przepustnicy pokrętłem z lewej strony gaźnika.
Nie wiem jak może nie działać ta regulacja???

Obroty 1800 nie za wysokie?
Ja przy 600ccm mam 1300-1400.

joł

4

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Dla FCR wolne obroty powinny być gdzieś 1700-1900.

http://www.carbparts.com/keihin/needles_tuning/float_height.gif
http://www.ducatitech.com/2v/img/float_height.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Dzięki za info i link.
A mi rączki nie opadają i uczę się cały czas :) i nie zawsze mam czas przeglądać w necie 1000 stron o regulacji, które nic nie wnoszą aby wyłapać jedną właściwą.

Wiem, które pokrętło zmienia wolne obroty, ale tak jak pisałem zakres max i min  śrubki podpierającej przepustnicę zmienia obroty o dość wąski zakres. Zgodnie z serwisówką 1800 +/- 100. mi tez się wydaje, że dużo. Teraz mam 1500-1600 i myślę, że jest ok. Przy kręceniu wolnymi obrotami zauważalne jest zmiana prędkości schodzenia z obrotów po puszczeniu manetki. Ale z tym dam radę żyć, w przeciwieństwie do wylewającego się paliwa.

6

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

No właśnie ustawiłem wg tego rysunku tak ze blaszka opierała się o ten trzpień w iglicy ale go nie wciskała i na wężyku miałem ponad 15 mm a powinno być 6,5mm.

Z tymi obrotami to nie wiedziałem ale podkręcę...


joł

7

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Jak za wolno schodzi z obrotów go gazior masz źle ustawiony.

8

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Co do pytań:
1) Fotka przedstawia gniazdo zaworka iglicowego. Nie wiem jak to jest w starym FCR ale w MX jak go wyciągniesz to na jego początku jest siateczka/filtr paliwa.
Robisz dobrze, kombinerki za obwód i obracając wyciągaj.
Wychodzi ciężko ponieważ jest na jego obwodzie oring.
U mnie musiałem np. ten oring wymienić ponieważ przepuszczał paliwo - zaworek zamykał przepływ paliwa, a ono dalej leciało bokami.
Wygląda to mniej więcej tak:
http://www.webshopfrankmxparts.com/WebRoot/StoreNL/Shops/62910900/4EE3/5ED6/1847/3362/C4CB/C0A8/28BC/8A71/DSC05055.jpg

2) Wysokość pływaka we wszystkich FCR wynosi 9mm od krawędzi - fotki post wyżej.

3) Co do obrotów. To sprawdź czy masz dobrze założoną śrubę od mieszanki - czy masz oring, podkładkę, sprężynkę, śrubę? Bo kręcisz śrubą od mieszanki, czy od obrotów?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Kręcę od obrotów biegu jałowego (czarne pokrętło ) które jest połączone ze śrubą podnoszącą przepustnicę
Przy wkręconej na max (przepustnica mocno podniesiona) moto nie przekracza mi 1650 obr/min. w połowie zakresu regulacji ma jakieś 1400-1500obr/min. przy minimum spada do jakiś 1200-1300 obr.


śruba od mieszanki mam kompletną i ustawioną na 1,5 obrotu zgodnie z serwisówką i jest ok.

Dobrze, że piszesz o tym o-ringu, muszę go sprawdzić bo czyszcząc gaźnik nie ruszałem blaszki na pływaku - a przed demontażem nie przelewał. Ruszając to gniazdo od zaworka mogłem go uszkodzić.

10

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Maly jesli regulacja obrotów nie działa poprawnie to masz źle gaźnik ustawiony.

Sprawdź:
-dysza główna
-wysokość iglicy
-stan przepustnicy tytanowej
-poziom paliwa ale to wiesz
-skład mieszanki (masz 1,5 obr)

11

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

A jak zaczniesz wykręcać śrubkę od mieszanki to obroty rosną?

Uwagi:
wykręcaj o pół obrotu
odkręć manetkę, zaczekaj kilka sekund, aż gaźnik zareaguje na wprowadzone zmiany.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Tego nie sprawdzałem, dostęp do tej regulacji to masakra jakaś na oryginalnej śrubie.
Jak będę miał czas w weekend to sprawdzę.

Tylko rękawice jakieś grube muszę poszukać żeby się nie poparzyć. :)

Ogólnie dzięki za zaangażowanie.

OFFTOP
Jest na tym forum parę "sensownych" osobników znających się w temacie i mających doświadczenie w naprawach.
Może w dziale Garaż stworzycie jakieś przyklejony temat lub FAQ z opisem takich rzeczy, własnym doświadczeniem i linkami do stron w necie (opisy, filmiki).
Np regulacja FCR / Mikuni, zawory .... ustawienia zawiasów w różnych moto do supermoto itp itd
Wiem, że jest dużo takich forum zagranicą, ale w większości bzdury jakieś piszą ludziska i ciężko to przefiltrować jak wcześniej się tego nie robiło.
Byłoby mniej pytań.

13 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2014-02-23 22:06:46)

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Dołączę się do tematu, ponieważ mam problem z poziomem paliwa. Robiłem wszystko wg wskazówek, tutoriali, serwisówek, z resztą to nie jest dla mnie nowość.

Mam gaźnik Keihin FCR 39 (z WR 450 F).

Mianowicie, wydaje mi się, że poziom paliwa powinien być 6,5 milimetra PONIŻEJ uszczelki komory pływakowej, patrząc na gaźnik w pozycji pionowej (bliskiej normalnej pozycji pracy). Efekt natomiast jest taki, że poziom paliwa wychodzi około 8-9 milimetrów nad uszczelkę komory pływakowej. Najlepsze co udało się uzyskać to około 5-6mm nad uszczelkę.

Czy może właśnie poziom paliwa powyżej łączenia komory pływaka z korpusem gaźnika jest odpowiedni?

Wg mnie sprężynka na zaworze iglicowym (ta od tego bolczyka, co styka się z blaszką pływaka) wydaje się być za słaba.

Pytanie do Was, czy rozkręcając komorę pływakową, po odwróceniu gaźnika, pływak utrzymuje się lekko podparty na zaworku iglicowym, czy spada aż do korpusu gaźnika i opiera się na nim (wpada całkowicie do środka)? Mniemam, że tak nie powinno być, że pływak opiera się na korpusie, zamiast na zaworku iglicowym.

Sugerowałem się głównie tym: [url]http://www.pbase.com/jdjetting1/image/52684097[/url]

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

14

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

http://m2.i.pbase.com/g6/20/347520/2/81740752.wVFM5bge.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15

Odp: FCR 39 - regulacja wys. pływaka

Czyli źle zinterpretowałem poprzednie artykuły, mimo wszystko 9mm zamiast 6,5mm to możliwa przyczyna tego gaśnięcia przy pionowaniu. Dzięki za pomoc.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]